2022-02-01, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Oj, är jag din förmyndare nu?, vad får jag för det?

Ärligt lilla vd, ingen på detta forum tror att du varken vill eller kan ta åt dig information fakta eller förklaringar om grejer som överstiger det mest basala.
Med betoning på vill.
Jodå, Draken. Lägg nu fram förklaringen till hur "krig påverkar ekonomi" på ett sådant sätt att Georgien och Ukraina, som båda mobbas av elaka Putin enligt den samlade Rysslandsexpertisen på Flashback, hamnar på plats 12 (före Sverige) respektive 127 (efter Djibouti) i Economic Freedom Index.

Jag lovar att ta åt mig den information, de fakta eller förklaringar du lägger fram. Det var ju du som först hänvisade till Economic Freedom Index, så jag utgår ifrån att du besitter expertkunskaper om det. Jag är idel öra. Förklarar du riktigt bra så kan du visst få vara min förmyndare, om du vill.
Senast redigerad av VarmaDrycker 2022-02-01 kl. 11:26.
2022-02-01, 11:29
Medlem
birgerkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Jodå, Draken. Lägg nu fram förklaringen till hur "krig påverkar ekonomi" på ett sådant sätt att Georgien och Ukraina, som båda mobbas av elaka Putin enligt den samlade Rysslandsexpertisen på Flashback, hamnar på plats 12 (före Sverige) respektive 127 (efter Djibouti) i Economic Freedom Index.

Jag lovar att ta åt mig den information, de fakta eller förklaringar du lägger fram. Det var ju du som först hänvisade till Economic Freedom Index, så jag utgår ifrån att du besitter expertkunskaper om det. Jag är idel öra. Förklarar du riktigt bra så kan du visst få vara min förmyndare, om du vill.

För rysk propaganda är svart egentligen vitt, sant egentligen falskt och så vidare.
Av nån anledning skulle det vara massa små länders fel alltid och dessa små länder anfaller alltid stackars utsatta Ryssland, Som därefter annekterar, saboterar och förstör.
Listan över ryska krig är så lång att ingen orkar läsa den. Och ändå i de patetiska ryska fablernas värld så har Ryssland aldrig startat ett krig. USA som överhuvudtaget inte befinner sig ens i Europa, står tydligen och hotar Ryssland som är tvungna uppbåda 100000+soldater vid ukrainska gränsen. Men själv hotar man aldrig någon, då man står där i försvar...jaja...många mentala diagnoser måste det vara. Med tanke på anschluss av Krim, Donbass så borde ju tyskarna omedelbart ta Kaliningrad. Och St Petersburg står på den svenska staden Nyen, så ryssar kan direkt glömma Leningrad oblast.
Senast redigerad av birgerkungen 2022-02-01 kl. 11:35.
2022-02-01, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av birgerkungen
För rysk propaganda är svart egentligen vitt, sant egentligen falskt och så vidare.
Av nån anledning skulle det vara massa små länders fel alltid och dessa små länder anfaller alltid stackars utsatta Ryssland, Som därefter annekterar, saboterar och förstör.
Du menar att Georgien är ett av världens ekonomiskt friaste länder - friare än Sverige och Finland - på grund av att Ryssland har "annekterat, saboterat och förstört" så mycket i Georgien?

Det är inte alltid lätt att hänga med i kringelkrokarna när man får Ukrainas misslyckanden förklarade för sig, så vänligen red ut det här på ett pedagogiskt och tydligt sätt så att det blir begripligt. Du kanske kan göra en snygg Powerpointpresentation som förklarar hur det kan komma sig att Georgien ligger långt upp i toppen på plats 12 medan Ukraina krälar längst ned i bottenträsket tillsammans med Djibouti?
2022-02-01, 12:30
Medlem
Citat:
Problemet med Minsk II är att 1) ryska styrkor hela tiden bryter mot vapenvila, 2) att ett sådant avtal förhandlat av en president måste godkännas i ukrainska parlamentet med 2/3, vilket inte finns möjlighet att uppnås. Så avtalet är något på papper bara. Naturligtvis vore det också märklig konstruktion med asymmetrisk stat där Ryssland fullständigt styr en annekterad autonomi som ingår i Ukraina, med representanter i ukrainska parlamentet. Guardian har inte alltid bästa omdömet. Det slinker in en och annan propaganda. Samma artiklar som hamnar i israelisk press ibland om "ukrainska nazister".

Zelensky borde sätta Putin och separatisterna schack matt genom att erkänna separatiststaterna. För Ukraina är det uppenbart att det är det minst dåliga alternativet som det ser ut i dagsläget. Minsk II är klart sämre för människorna som bor i Ukraina. Att fortsätta kriget är fullkomligen vansinnigt. Ingen har något att vinna på det. Om separatisterna efter ett erkännande fortsätter kriget är det uppenbart för alla att de är blodtörstiga war mongers och då tvingas Ukraina avsluta kriget genom att gå in med 200 tusen men det slipper man sannolikt.
Sedan förklara Bandera som Ukrainas fiende och ta tag i korruptionen på allvar
Fixar han det här nu så att man anar begynnande effekter på korruptionen vinner han överlägset i nästa val.
Förstår inte hur Zelensky tänker som inte skjuter när han har straffspark.
2022-02-01, 12:34
Medlem
Citat:
Du menar att Georgien är ett av världens ekonomiskt friaste länder - friare än Sverige och Finland - på grund av att Ryssland har "annekterat, saboterat och förstört" så mycket i Georgien?

Det är inte alltid lätt att hänga med i kringelkrokarna när man får Ukrainas misslyckanden förklarade för sig, så vänligen red ut det här på ett pedagogiskt och tydligt sätt så att det blir begripligt. Du kanske kan göra en snygg Powerpointpresentation som förklarar hur det kan komma sig att Georgien ligger långt upp i toppen på plats 12 medan Ukraina krälar längst ned i bottenträsket tillsammans med Djibouti?
Ja, det här är din modus operandi i diskussioner - att bita sig fast vid någon siffra och låtsas som att du vunnit. Att du inte får mer uttömmande svar beror på din egenhet att då börja grina om tOnEn istället. "Tråkigt att du använder fula ord nu vill jag inte skriva mer med dig".
Det är förutsägbart och inte särskilt spännande.
2022-02-01, 12:40
Medlem
birgerkungens avatar
Citat:

Georgien Moskva-Sovjet 1.0 fallet på 90-talet, nedgång rysk psykopati-krig kring 2008. Därefter tappade Moskva intresset sabotera i Georgien och riktades sig mot Ukraina.
https://www.macrotrends.net/countrie...dp-growth-rate

Ukraina Moskva-Sovjet 1.0 fallet på 90-talet, nedgång från 2013-2014, sedan ryskt psykopat-sabotage krig sen 2015. 2010 började nedgången pga Yanukovych förstås men internationell konjunktur var uppåtgående, vilket egenhändigt Yanukovych knäckte readan 2013. Därav ryska tvångslånen då man hamnat i likviditetskris.

Ukrainsk diaspora är typ 10 miljoner ute i världen. En slump, nej, en direkt funktion av ryska imperiet, Holodomor och annan rysk psykopati.
Senast redigerad av birgerkungen 2022-02-01 kl. 12:45.
2022-02-01, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raukberg
Ja, det här är din modus operandi i diskussioner - att bita sig fast vid någon siffra och låtsas som att du vunnit. Att du inte får mer uttömmande svar beror på din egenhet att då börja grina om tOnEn istället. "Tråkigt att du använder fula ord nu vill jag inte skriva mer med dig".
Det är förutsägbart och inte särskilt spännande.
Tråkigt att du blev sur för att du är svarslös. Att Georgien har så hög ekonomisk frihet visar såklart att det inte alls beror på relationen till Ryssland att Ukraina ligger så dåligt till på den fronten. Kan Georgien så borde väl Ukraina kunna? Men så länge attityden är att skylla alla problem på Ryssland så kommer de ingenstans, utan sitter bara kvar i samma elände.

Tycker ärligt talat att jag borde få ett tack för att jag påpekar detta, som man kunde ta till sig och lära sig något av, istället för att bara sitta och fortsätta bjäbba "jävla Pootin". Men okej, otack är världens lön.
2022-02-01, 12:44
Medlem
Citat:
Georgien Moskva-Sovjet 1.0 fallet på 90-talet, nedgång rysk psykopati-krig kring 2008.
https://www.macrotrends.net/countrie...dp-growth-rate

Ukraina Moskva-Sovjet 1.0 fallet på 90-talet, nedgång från 2013-2014, sedan ryskt psykopat-sabotage krig sen 2015.

Ukrainsk diaspora är typ 10 miljoner ute i världen. En slump, nej, en direkt funktion av ryska imperiet, Holodomor och annan rysk psykopati.
"Holomodor"? Okej, jag fattar. Att Ukraina år 2022 har så låg ekonomisk frihet beror på att Stalin gjorde något elakt mot ukrainska bönder 1932.

2022-02-01, 13:32
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Så Tyskland kan anfalla och ta Kaliningrad med andra ord, om Tyskland anser att det behövs för sin trygghet, eller så gör Polen det.

Att du orkar svamla ditt trollnonsens.
Både Polen och Tyskland är med i Nato. Det är Nato som expanderar och flyttar fram sina positioner. Det är Ryssland som är hotat och försöker hålla Nato borta från sina gränser.
2022-02-01, 13:42
Medlem
BigBusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Både Polen och Tyskland är med i Nato. Det är Nato som expanderar och flyttar fram sina positioner. Det är Ryssland som är hotat och försöker hålla Nato borta från sina gränser.

Men ditt jävla klappmongo hur många såna där jävla töntinlägg ska finnas i sociala medier?

Ingen som inte är galen, ryss eller betald av Puttler tror att Nato på något sätt hotar Ryssland militärt. Det enda ”hotet” är att Ryssland kanske kommer ha svårare att gå in i andra länder hur de vill om fler är med i Nato.

Länderna i forna öst som går med i Nato är demokratier och gör således vad fan de vill när det gäller allianser.

-men buhuhu usa och Kuba för 60 år sedan då??? Buhu gråt snyft

Ja vadå? Skiter väl Ukraina i blankt. Att totalitära Warsavapakten hindrades att sätta kärnvapen på kommunistdiktatur-Kuba ska väl absolut hela jävla världen vara glada för, inklusive idioter som du. Men oavsett har det ingenting att göra med vad som händer i dag.
2022-02-01, 13:44
Medlem
Citat:
"Holomodor"? Okej, jag fattar. Att Ukraina år 2022 har så låg ekonomisk frihet beror på att Stalin gjorde något elakt mot ukrainska bönder 1932.

...nä men - VarmaDrycker väljer att raljera över en detalj som han medvetet vantolkar och ignorerar resten av inlägget. Vem hade kunnat tro det???
2022-02-01, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raukberg
...nä men - VarmaDrycker väljer att raljera över en detalj som han medvetet vantolkar och ignorerar resten av inlägget. Vem hade kunnat tro det???
Vilka detaljer i inlägget tyckte du tydligt förklarade varför Georgien ligger på plats 12 i indexet över ekonomisk frihet, medan Ukraina ligger på plats 127?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in