2022-01-20, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Vidare kan också nämnas att Nato lovade vid Sovjets sönderfall att inte flytta fram sina positioner och vidare kan också nämnas att Ryssland redan 1998 ställt ett ultimatum att dom inte accepterade att Nato skulle flytta fram sina gränser till Ukraina.

Och Ryssland lovade att inte ändra Ukrainas gränser för att Ukraina i gengäld skulle ge upp sina kärnvapen. Bland annat.
2022-01-20, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Du glömde nämna att USA´s ambassad i Ukraina betalade för en statskupp i landet, en av raden av "färg revolutioner" som dom redan tidigare gjort, och denna gång gjordes den med hjälp av nazister.

Vidare kan också nämnas att Nato lovade vid Sovjets sönderfall att inte flytta fram sina positioner och vidare kan också nämnas att Ryssland redan 1998 ställt ett ultimatum att dom inte accepterade att Nato skulle flytta fram sina gränser till Ukraina.

Allt detta har Nato fullständigt skitit i och nu har dom mage att klaga på att Ryssland skulle hota dom!

1. Var är bevisen för att USA genomförde en statskupp? Inte Nulands telefonsamtal, som ofta dyker upp, utan bevis för att USA de facto genomförde kuppen.
Jag påstår inte att de inte genomförde kuppen, utan är öppen för att det kan ha varit så, men har ännu inte sett någon presentera odiskutabla bevis.

2. Var finns det avtalet innehållandes dessa löften? Varför har Ryssland inte lagt det på bordet och sagt att det här är överenskommet i avtal? Det här gäller!
2022-01-20, 22:41
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
1. Var är bevisen för att USA genomförde en statskupp? Inte Nulands telefonsamtal, som ofta dyker upp, utan bevis för att USA de facto genomförde kuppen.
Jag påstår inte att de inte genomförde kuppen, utan är öppen för att det kan ha varit så, men har ännu inte sett någon presentera odiskutabla bevis.

2. Var finns det avtalet innehållandes dessa löften? Varför har Ryssland inte lagt det på bordet och sagt att det här är överenskommet i avtal? Det här gäller!
John McCain talar på Maidan: A future in Europe
https://www.youtube.com/watch?v=93eyhO8VTdg
2022-01-20, 22:57
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Störs du av att folk talar.
Det kallas demokrati.
2022-01-20, 22:58
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Störs du av att folk talar.
Det kallas demokrati.
Ni troll fånar er bara. Det var svar på frågan om USA:s inblandning i kuppen, förstås.

(Demokrati är tydligen att underblåsa upprorsmakare och störta den valde ledaren!)
Senast redigerad av wwr 2022-01-20 kl. 23:03.
2022-01-20, 23:08
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ni troll fånar er bara. Det var svar på frågan om USA:s inblandning i kuppen, förstås.

(Demokrati är tydligen att underblåsa upprorsmakare och störta den valde ledaren!)
Du vet inte vad demokrati är inte ens om det satte sig på dig.
Din tid var på 1930- talet, tråkigt för dig att du lever nu.
Senast redigerad av Draken55 2022-01-20 kl. 23:12.
2022-01-21, 01:00
Medlem
Citat:

Hade inte något med någon kupp att göra.
2022-01-21, 07:10
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Hade inte något med någon kupp att göra.
Du frågar efter bevis att USA låg bakom en kupp 2014 men du anser inte att det är ett tecken på det när McCain talar på torget. Men jag lämnar den diskussionen. Ukraina står just nu i centrum för vad som påstås vara en konflikt som även involverar stormakterna och EU. Det är vad den här tråden borde skriva om nu, men det verkar ganska tyst vad jag kan se.
2022-01-21, 07:22
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Du frågar efter bevis att USA låg bakom en kupp 2014 men du anser inte att det är ett tecken på det när McCain talar på torget. Men jag lämnar den diskussionen. Ukraina står just nu i centrum för vad som påstås vara en konflikt som även involverar stormakterna och EU. Det är vad den här tråden borde skriva om nu, men det verkar ganska tyst vad jag kan se.
De är mäkta förgrymmade på Biden i Kiev idag:
/.../Under onsdagen höll Joe Biden en presskonferens där han bland annat pratade om det spända läget mellan Ryssland och Ukraina.

Han varnade bland annat Vladimir Putin att det kommer ”bli en katastrof för Ryssland” om landet invaderar Ukraina.

Men USA:s president sa även att det är oklart hur Natoländernas respons kommer att se ut om Ryssland endast gör ett ”mindre intrång”.

Det är en sak om det blir ett mindre intrång och det slutar med att vi bråkar om vad vi sa göra eller inte göra, sa Biden under presskonferensen.
https://www.expressen.se/nyheter/bid...-fran-ukraina/

Svaret från Zelenskij:

Володимир Зеленський
@ZelenskyyUa
We want to remind the great powers that there are no minor incursions and small nations. Just as there are no minor casualties and little grief from the loss of loved ones. I say this as the President of a great power
https://twitter.com/ZelenskyyUa/stat...264129025?s=20
2022-01-21, 13:09
Medlem
Någon som vet något om detta plan?

https://www.flightradar24.com/96263/2a905af2

Verkar flyga utmed den ryska gränsen.

Edit: Har försvunnit nu.
Senast redigerad av Adeya 2022-01-21 kl. 13:20.
2022-01-21, 14:44
Medlem
Citat:

Nja, jag frågande inte efter indicier, som ett flertal tillsammans kan utgöra tillräckliga bevis, utan bevis för att de faktiskt låg bakom.
Kan man exempelvis visa att USA låg bakom prickskyttarna Februari 20 så är det i högsta grad rimligt att tillskriva dem en kupp. Låg de inte bakom detta så skulle jag snarare säg att USA inte kan tillskrivas att ha genomfört kupp.
2022-01-21, 15:07
Medlem
wwrs avatar
Nu skall stormakterna vara med och piska upp detta till ett kallare krig, bl.a eftersom

* EU får större orsak att förbereda takeover i Ukraina (gynnar även USA)
* USA vill få orsak att förstärka österut (NATO)
* EU kan förstärka kontrollen över Europa genom att motivera energisvält genom att inte köpa rysk gas
* USA tjänar på att sälja gas till oss
* kallt krig används för att göra det mindre uppenbart att supermakterna naturligtvis samarbetar i många frågor som rör världsherraväldet

Citat:
Russia and US to meet in Geneva as Ukraine war fears grow
Moscow calls for Nato forces to exit Romania and Bulgaria as Blinken plays down chances of quick fix
https://www.theguardian.com/world/20...war-fears-grow
Senast redigerad av wwr 2022-01-21 kl. 15:09.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in