Flashback bygger pepparkakshus!
2021-04-25, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobbanUC
För de som inte läst boken "The grand chessboard" av (förmodligen den ondaste man som någonsin levt) Zbigniew Brzezinski så rekommenderar jag den starkt.
Finns att ladda ned i pdf gratis på cia.gov. (Nej jag skojar inte).
2021-04-25, 16:51
Medlem
RobbanUCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Finns att ladda ned i pdf gratis på cia.gov. (Nej jag skojar inte).
Den Polsk-Judiske Trotskisten som tilläts skriva USAs utrikespolitiska agenda för många årtionden och förstöra i stort sett hela världen.
Knappast troligt att vanligt folk i Ukraina idag skulle gilla hans verk med avseende på de katastrofala följderna det haft för landet.
Inte ens i de västra delarna av Ukraina håller man tyst längre utan börjar protestera mot den förda politiken som för varje dag tar landet Ruina allt närmre mot ruinens brant.
Merparten av pjäserna är redan rensade från schackbrädet och ju längre det går så närmar sig slutspelet/styckandet av liket, det lilla som finns kvar.

Ska vi gissa på Ukroarmén framöver kan göra samma som Tyskarna när de blev hungriga, frös och krigslyckan vände dem ryggen, dvs. går över till vilket land det månde vara som ligger i närheten, med utrustning man och allt bara för att kunna överleva? De kanske blir Ukroenheter i Rumänska armén?
Senast redigerad av RobbanUC 2021-04-25 kl. 16:59.
2021-04-25, 18:26
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Den Polsk-Judiske Trotskisten som tilläts skriva USAs utrikespolitiska agenda för många årtionden och förstöra i stort sett hela världen.
Knappast troligt att vanligt folk i Ukraina idag skulle gilla hans verk med avseende på de katastrofala följderna det haft för landet.
Inte ens i de västra delarna av Ukraina håller man tyst längre utan börjar protestera mot den förda politiken som för varje dag tar landet Ruina allt närmre mot ruinens brant.
Merparten av pjäserna är redan rensade från schackbrädet och ju längre det går så närmar sig slutspelet/styckandet av liket, det lilla som finns kvar.

Ska vi gissa på Ukroarmén framöver kan göra samma som Tyskarna när de blev hungriga, frös och krigslyckan vände dem ryggen, dvs. går över till vilket land det månde vara som ligger i närheten, med utrustning man och allt bara för att kunna överleva? De kanske blir Ukroenheter i Rumänska armén?
Judar och nazister? det verkar vara hela din fantasivärld?
2021-04-25, 20:31
Medlem
Draken55s avatar
Reportage på Rapport idag om östra Ukraina och gränsen till de rysk- kontrollerade områdena.
En ung tjej svarar undvikande på frågor men en äldre tant skräder inte orden om situationen i de ryskkontrollerade området , hon har väl inte mycket att förlora.
2021-04-25, 21:37
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birgerkungen
Man kan påminna om att Ryssland också brutit mot Budapest memorandum och annekterat Krim och Donbass, och skjutit ner ett holländskt plan, MH17, mitt i Ukraina.
Inte mitt i, utan i allra östligaste Ukraina, i Donbass.

Vem som har skutit ned MH17 vet man inte med säkerhet. Haverikommissionen leddes av ett NATO-land med uttalad antirysk utrikespolitik och bevisföringen skedde selektivt.

Man valde att inte utreda de försvunna banden från trafikledningen i Dniepropetrovsk.

Man utredde inte heller varför just MH17 leddes av den ukrainska trafikledningen in i ett konfliktområde där ukrainskt flyg uppehöll sig och bombade civilbefolkningen.
Civilflyget flyger aldrig över områden där det pågår krigshandlingar. Varför undantogs MH17?

https://www.createdebate.com/debate/...Donetsk_Oblast

https://professorsblogg.com/2014/07/...ifying-images/
Senast redigerad av CommieHunter1 2021-04-25 kl. 21:39.
2021-04-25, 21:40
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Inte mitt i, utan i allra östligaste Ukraina, i Donbass.

Vem som har skutit ned MH17 vet man inte med säkerhet. Haverikommissionen leddes av ett NATO-land med uttalad antirysk utrikespolitik och bevisföringen skedde selektivt.

Man valde att inte utreda de försvunna banden från trafikledningen i Dniepropetrovsk.

Man utredde inte heller varför just MH17 leddes av den ukrainska trafikledningen in i ett konfliktområde där ukrainskt flyg uppehöll sig och bombade civilbefolkningen.

https://www.createdebate.com/debate/...Donetsk_Oblast

https://professorsblogg.com/2014/07/...ifying-images/

Fel , det är helt klarlagt att ryska separatister sköt ner MH 17 , sluta ljug.
Bevisningen solklar.
Allmän kunskap.

Ukrainas ansvar var att de inte hade stängt luftrummet.
Senast redigerad av Draken55 2021-04-25 kl. 21:46.
2021-04-25, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Fel , det är helt klarlagt att ryska separatister sköt ner MH 17 , sluta ljug.
Bevisningen solklar.
Allmän kunskap.

Inte "ryska separatester". Det var ryska reguljära trupper som gjort detta. Trots trollens försök att anklaga ngn annan.
2021-04-25, 21:57
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABljuger
Inte "ryska separatester". Det var ryska reguljära trupper som gjort detta. Trots trollens försök att anklaga ngn annan.
Det är omöjligt att avgöra om det var separatister eller reguljära , de verkar ju tillsammans och vem som gav order eller tryckte på knappen lär vi aldrig få veta.
4 stycken as är ju efterlysta för nedskjutningen, 3 av dem är ju ” separatister” de är väl alkoholiserade nu , döda?

Trollen kan man lämna därhän, de kan ju förneka att jorden är rund.
Senast redigerad av Draken55 2021-04-25 kl. 22:10.
2021-04-25, 22:12
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
För de som inte läst boken "The grand chessboard" av (förmodligen den ondaste man som någonsin levt) Zbigniew Brzezinski så rekommenderar jag den starkt.
Där finns allt om amerikansk imperiepolitik och krossande av folk och deras kultur med ekonomiska och militära medel.

Den gode Brzezinski var medlem av Council on Foreign Relations och då finns det inga hemligheter om var man står i fråga om världshegemoni.

Citat:
THE DEMOCRATIC BRIDGEHEAD

Europe is America's essential geopolitical bridgehead in Eurasia. America's stake in democratic Europe is enormous. Unlike America's links with Japan, NATO entrenches American political influence and military power on the Eurasian mainland. With the allied European nations still highly dependent on U.S. protection, any expansion of Europe's political scope is automatically an expansion of U.S. influence. Conversely, the United States' ability to project influence and power in Eurasia relies on close transatlantic ties.

A wider Europe and an enlarged NATO will serve the short-term and longer-term interests of U.S. policy. A larger Europe will expand the range of American influence without simultaneously creating a Europe so politically integrated that it could challenge the United States on matters of geopolitical importance, particularly in the Middle East.
http://comw.org/pda/fulltext/9709brzezinski.html
2021-04-25, 23:57
Medlem
RobbanUCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Den gode Brzezinski var medlem av Council on Foreign Relations och då finns det inga hemligheter om var man står i fråga om världshegemoni.
Exakt, och där kommer man in på de trådar som överlappar varandra dvs. Nordstream2 som går runt Ukraina och inte igenom.
Citat:
a Europe so politically integrated that it could challenge the United States
USSA vill ha kvar gasledningen genom Ukraina som utpressningvapen i realtid mot Ryssland och Tyskland , vilket är situationen i Ukraina just nu, för att förhindra ett enat och starkt Europa som kunde utmana USSA dominans och geopolitiska påverkan.

Vi kan dra slutsatsen att flera av skribenterna (ni vet vilka de är) på detta forum inte på något sätt är intresserade av det Ukrainska folket väl och ve, lika lite som de är intresserade av situationen i Ukraina just nu förutom att propagera och sprida desinformation för USSAs imperiepolitik och tvinga på Europa gasleveranser som är både dyrare och kopplade till ekonomiska/militära åtaganden samt politiska löften att vifta på svansen när Washington önskar det.
2021-04-28, 05:58
Medlem
dufrianords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birgerkungen
De ryska trollen går bärsärk nu...

USA står ingenstans och hotar att invadera. Två amerikanska krigsskepp finns i Svarta Havet på tämligen ordinär resa vilket görs typ när som helst, Turkiet är Nato land och man vill ha lite koll på all den militäruppbyggnad som RYssland gör vid Ukrainas gränser. Kanske 80000-100000 snart.

Ryssland har redan annekterat Krim.
Ryssland har redan annekterat delar av Donbass.
Ryssland hotar med sin armé vid gränsen - man signalerar tydligt hot med den mängden.
- Men det är USA som hotar?
- Har inte Ukraina rätt att försvara sig?

Det är logik från upp och ner vända världen. Dock använde sig alltid Ryssland av detta, klassisk rysk provokation. I sagans värld så tror alla ryssar att de alltid blivit anfallna av ett litet grannland.

Tyskland anklagar Ryssland för provokation. Bra, dags stänga ner Nordstream 2 för gott.

Jag är inget ryskt troll, men de är mycket sånt just nu och svårt att få en korrekt bild.

Min bild är att båda sidorna är lika galna och bryr sig inte mannen i Vita Huset och Kremlin bryr sig inte det minsta om sitt folk eller land, båda länderna har kärnvapen och ”depopulation” finns på Agendan och vad är bättre för ett sådant fruktansvärt ändamål än bomber som detta? https://www.dailymail.co.uk/news/art...tic-tests.html

USA och Nato har säkert liknande. Ett (kärnvapen) krig nu skulle vara förödande.

Fast jag tycker de är USA och Nato som hotar i något de inte har med o göra även om de nu kanske inte var rätt att ta Krimea. (jag vet faktiskt inte vad hände då det var längesen, 2014 och jag har inte läst på om det).
2021-04-28, 06:26
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dufrianord
Jag är inget ryskt troll, men de är mycket sånt just nu och svårt att få en korrekt bild.

Min bild är att båda sidorna är lika galna och bryr sig inte mannen i Vita Huset och Kremlin bryr sig inte det minsta om sitt folk eller land, båda länderna har kärnvapen och ”depopulation” finns på Agendan och vad är bättre för ett sådant fruktansvärt ändamål än bomber som detta? https://www.dailymail.co.uk/news/art...tic-tests.html

USA och Nato har säkert liknande. Ett (kärnvapen) krig nu skulle vara förödande.

Fast jag tycker de är USA och Nato som hotar i något de inte har med o göra även om de nu kanske inte var rätt att ta Krimea. (jag vet faktiskt inte vad hände då det var längesen, 2014 och jag har inte läst på om det).
Det finns inte någon möjlig kandidat till president över Ryssland som skulle ha släppt Krim till Ukraina och i förlängningen till väst med NATO. Det skulle vara helt otänkbart med NATO-baser där t.ex. och vem än som vore president skulle nog göra allt för att förhindra detta. Frågan är om någon annan skulle accepterat situationen som den är i Ukraina med en västvänlig regim vid makten. Putin har ändå varit ganska balanserad som vi också sett på sista tiden.

Samma gäller för Vitryssland och anledningen är som med Krim rent strategiskt. Hela gränslandet i den Europeiska delen av Ryssland är dess akilleshäl. Det är slättland ända fram till Moskva utan naturliga hinder. Flera invasionsförsök har gjort som visserligen misslyckats men det har varit på håret ibland. Detta avsnitt av den ryska gränsen måste försvara till varje pris och de ryska ledarna kan bara inte acceptera en stor militär närvaro i regionen utan att mobilisera själva.

Så be careful what you wish for! Det är inte alls säkert att någon annan vid rodret skulle hantera situationen lika stabilt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in