2015-11-17, 21:25
Medlem
Luftgevars avatar
Hej!

Har försökt att byta IP adress på TG799vn v2

Men hur fan gör man? På min förra D-LINK kunde man bara gå in på ett ställe som hette MAC och ändra en siffra, sen så bytte den IP jätte enkelt.

Hjälp?
Citera
2015-11-17, 21:39
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luftgevar
Hej!

Men hur fan gör man? På min förra D-LINK kunde man bara gå in på ett ställe som hette MAC och ändra en siffra, sen så bytte den IP jätte enkelt.

Hjälp?

Går inte, valet finns inte i GUI:et.
Citera
2015-11-17, 22:12
Medlem
internetpolisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luftgevar
Hej!

Hjälp?
I Windowsmiljö kan man inte helt lätt ändra MAC-adress (fast det går) - så jag vet inte riktigt vad du menar?
Men det du KAN göra är att stänga av din router i nån timme och sen slå på den igen, så bör din IP ha ändrats.

Du kanske kan hitta nåt av värde här
Senast redigerad av internetpolisen 2015-11-17 kl. 22:15.
Citera
2015-11-19, 02:07
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av internetpolisen
I Windowsmiljö kan man inte helt lätt ändra MAC-adress (fast det går) - så jag vet inte riktigt vad du menar?
Men det du KAN göra är att stänga av din router i nån timme och sen slå på den igen, så bör din IP ha ändrats.

Du kanske kan hitta nåt av värde här

Sannolikheten att det ska fungera idag är låg. De flesta kör med router som långtidslånar adressen dygnet runt. För att få en ny på det viset måste någon ha tagit din gamla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in