Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-11-17, 16:55
  #1
Medlem
aktiverade och konfigurerade VPN i KaliLinux. Jag använde en gratis VPN och konfigurerade med :openvpn --config. Jag följde en tutorial och gjorde exakt likadant. Men efter det att jag konfigurerat det så kan jag inte komma åt internet, den står bara och tuggar. Även när jag avaktiverar VPN med :service openvpn stop. Antar att VPN:en jag använde var dålig. Hur gör jag för att lösa problemet/alternativt återställa till innan konfigurationen?
Citera
2015-11-17, 18:41
  #2
Medlem
Tablettaskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gibsonator
aktiverade och konfigurerade VPN i KaliLinux. Jag använde en gratis VPN och konfigurerade med :openvpn --config. Jag följde en tutorial och gjorde exakt likadant. Men efter det att jag konfigurerat det så kan jag inte komma åt internet, den står bara och tuggar. Även när jag avaktiverar VPN med :service openvpn stop. Antar att VPN:en jag använde var dålig. Hur gör jag för att lösa problemet/alternativt återställa till innan konfigurationen?

Köra remove istället för install på samtlig mjukvara ?

sudo apt-get remove .... borde funka ? och starta om datorn.
Citera
2015-11-17, 19:01
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tablettasken
Köra remove istället för install på samtlig mjukvara ?

sudo apt-get remove .... borde funka ? och starta om datorn.
Vad händer då? Återställs hela KaliLinux?
Citera
2015-12-08, 08:30
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gibsonator
Vad händer då? Återställs hela KaliLinux?

Det kanske är bäst att du kör en ny live-instans av Kali Linux och försöker igen, om du inte kan gå baklänges i den guide du följde och återställa den konfiguration du ändrat.
Citera
2015-12-09, 00:16
  #5
Medlem
IT-Vikings avatar
Är du säker på att din vpn fungerar? Själva tjänsten - Gratistjänster tenderar att inte fungera enligt erfarenhet..

Ladda ner networkmanager-openvpn och konfigurera grafiskt. Fungerar bra med ovpn.se iaf (och Arch).
Citera
2015-12-15, 19:13
  #6
Medlem
CpRekas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gibsonator
aktiverade och konfigurerade VPN i KaliLinux. Jag använde en gratis VPN och konfigurerade med :openvpn --config. Jag följde en tutorial och gjorde exakt likadant. Men efter det att jag konfigurerat det så kan jag inte komma åt internet, den står bara och tuggar. Även när jag avaktiverar VPN med :service openvpn stop. Antar att VPN:en jag använde var dålig. Hur gör jag för att lösa problemet/alternativt återställa till innan konfigurationen?



Använd absolut inte kali om du inte kan med linux! Kali Linux är till för folk som antingen jobbar innom datasäkerhet eller motsatta hållet, INTE för folk som tror sig vara balla för dom installerar en dist som har ett enda ändamål som är hacking.

Tanka hem paketet katoolin till ubuntu eller debian kan du tanka deras packets, det lägger till repositories i din sources.list från Kali linux så du kan tanka paketen du vill ha.

Är du newb och använder med Kali linux är det mer eller mindre varje vanlig linux användares plikt att sätta dig på plats genom att hacka ditt os.


f.ö måste du tillåta VPN servern genom din brandvägg.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback