• 1
  • 2
2015-11-17, 16:22
Medlem
WhaleMales avatar
Hej!

Fick precis hem en jeansskjorta som sitter perfekt. På gränsen till för liten. Om den blir mindre kommer
den bli för liten.

Hur skall jag tänka ang. tvätt nu? :P
Citera
2015-11-17, 16:26
Bry dig mer om din kropp Så att den inte växer.
Sedan räcker det ju om du följer tvättråden.
Kryper den för mycket, trots att du följt anvisningarna. Så får du reklamera och få en ny.
Citera
2015-11-17, 16:26
Medlem
Låga temperaturer.
Citera
2015-11-17, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Kryper den för mycket, trots att du följt anvisningarna. Så får du reklamera och få en ny.
Om den är på gränsen nu kommer den med största sannolikhet bli för liten med den krympning som anses accepterad.
Citera
2015-11-17, 16:32
Medlem
WhaleMales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RulleRivare
Om den är på gränsen nu kommer den med största sannolikhet bli för liten med den krympning som anses accepterad.

Kan man ha den på sig och duscha eller något?

Beställt den från USA så reklamation är inte ett alternativ. Gjorde ett kap.
Citera
2015-11-17, 16:32
Medlem
Du skall sträcka den när den är våt, efter tvätt alltså. Sträck alla sömmar. Tumla inte, låt hänga och torka.

Kläder av jeanstyg är i princip alltid tvättade, otvättade jeans är som du kanske vet mycket hårda och har en helt annan färg och känsla, liknar inte "jeans". När de tvättats någon/några gånger så blir tyget liksom luddigt, därefter slits det så att det ser ut som det vi uppfattar som jeanstyg.

Så jeanstyg drar ihop sig av tvätt, men det kan alltid töjas ut igen i vått/fuktigt tillstånd.

(Jobbade för länge sedan i en jeansbutik).
Citera
2015-11-17, 16:33
Medlem
WhaleMales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Bry dig mer om din kropp Så att den inte växer.

Nu är jag det smärtaste jag varit.
Citera
2015-11-17, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhaleMale
Kan man ha den på sig och duscha eller något?
Lol. Testa.

Citat:
Beställt den från USA så reklamation är inte ett alternativ. Gjorde ett kap.
Du har köpt en skjorta som med största sannolikhet kommer att bli för liten när du tvättar den och överväger tvätt medelst dusch när du har den på dig, och du kallar det hela ett kap? Jaja...
Citera
2015-11-17, 18:15
Medlem
Citat:
Hej!

Fick precis hem en jeansskjorta som sitter perfekt. På gränsen till för liten. Om den blir mindre kommer
den bli för liten.

Jeans är jeans, det krymper lite men töjer ut sig när man burit det ett tag. Tipset bör väl vara att vid nytvättat skick bära den någon timme hemma innan du kliver ut genom dörren.
Citera
2015-11-17, 18:19
Medlem
Tvätta den i 30 grader och använd tvättmedel för sportkläder som tar bort svettlukt bättre än andra tvättmedel. Finns tex. på clas ohlson och ica. Oftast krymper kläder på längden mer än på bredden men det är en regel med undantag.
Citera
2015-11-18, 00:02
Medlem
Tvätta för hand!
Citera
2015-11-18, 09:47
Medlem
Citat:
Hej!

den bli för liten.

Följ tvättråden från tillverkaren.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in