2015-11-19, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 159abc
Jag ringde Handelsbanken och sade att jag vill öppna ett konto. Då påstår kärringen att det är väldigt lång väntetid och att dom måste göra en ekonomisk översikt och se över försäkringar osv. Inte fan måste jag ha någras försäkringar hos dom? Eller ens ha ett arbete? Jag lever på soc eftersom jag är sjuk.

Klart att de får göra som de vill.
Handelsbanken är dessutom Sveriges mest lönsamma bank och ahr aldrig behövt räddas av staten så de har alltid varit noga med att välja sina kunder.

Varför lever du på soc om du är sjuk, är det inte försäkringskassan man skall få pengar från om man är sjuk?
Citera
2015-11-19, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zarkov
Nej, bankerna får inte neka en kund att öppna ett konto hur som helst och definitivt inte enbart för att kunden inte vill ha några försäkringar hos dem:

http://www.konsumenternas.se/spara/o...att-till-konto
http://www.fi.se/Folder-SE/Konsument...nktjanster/#N1

Däremot måste man kunna identifiera sig och det är ju rätt svårt över telefon. Om TS knatar iväg till närmaste SHB-kontor och drar upp sitt ID-kort är det en annan femma.

Jag fick för mpnga år sedan beskedet av SHB att de inte ville ha mig som kund eftersom jag inte hade tillräcklig god ekonomi. Så självklart kan de välja sina kunder.
Citera
2015-11-19, 11:19
Medlem
Citat:
Riktigt uselt svar, från dessutom en person som är moderator.

Läs på:

http://abflive.se/kan-bankerna-neka-...ager-reglerna/

I så fall borde du väl ge banken den länken och inte en moderator på Flaschback?

Men i vilket fall så skall företag få välja sina kunder, jag vill inte vara delägare i en bank om de tar in massa icke lönsamma kunder. Om de inte kan tjäna pengar på dig vad skall de då leva av? Skall de erbjuda sina anställda luft i lön eftersom de är tvingade att ha kunder som de inte tjänar pengar på?
Citera
2015-11-19, 11:24
Medlem
Citat:
Man måste inte alls ha en årsinkomst för att få ett kort

Jag förstår mig inte på folk som svarar i trådar när dom saknar kunskaper! Förpesta inte trådar när folk vill ha rätta svar!

Du har ju redan bestämt vilket svar du vill ha så varför frågar du?
SHB vill inte ha dig som kund, bara att gilla läget.
Citera
2015-11-19, 11:28
Medlem
Citat:
Handelsbanken verkar vara en snobbbank. Vilka tror dom att dom är egentligen?

Europas bästa bank.
Citera
2015-11-19, 11:36
Medlem
.
Citera
2015-11-19, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Europas bästa bank.

Säger idioten som blev utslängd från banken Jösses!
Citera
2015-11-19, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _RHCP_
Du har rätt, det gäller en liten bank som har ungefär 5% av befolkningen som kunder, däremot gäller det inga storbanker.

Ja en väldigt liten bank med bara 107 miljoner kunder och 180 000 anställda
Citera
2015-11-19, 11:40
Medlem
Citat:
Säger idioten som blev utslängd från banken Jösses!

Många år sedan nu, däremot äger jag en hög med aktier där idag
Citera
2015-11-19, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
I så fall borde du väl ge banken den länken och inte en moderator på Flaschback?

Men i vilket fall så skall företag få välja sina kunder, jag vill inte vara delägare i en bank om de tar in massa icke lönsamma kunder. Om de inte kan tjäna pengar på dig vad skall de då leva av? Skall de erbjuda sina anställda luft i lön eftersom de är tvingade att ha kunder som de inte tjänar pengar på?

Åter igen: Säger idioten som blev utslängd från banken av ekonomiska skäl!!

Du är inte bara retard, du är okunnig också! NEJ banken får inte välja kunder!
Citera
2015-11-19, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Logique
Bankerna har rätt att profitera, utsuga och ockra, utöver att utnyttja människor dvs. Desto fortare dessa människofientliga element kan elimineras, desto bättre. Glöm inte att vinsterna ökar och att ägarna tar ut fina, mycket fina, löner medan vi får betala.

Är väl frivilligt att låna pengar?
Men misstänker att du har väl inga lån, för inte vill du väl göda "människofientliga element"?
Citera
2015-11-19, 11:52
Medlem
Citat:
Åter igen: Säger idioten som blev utslängd från banken av ekonomiska skäl!!

Du är inte bara retard, du är okunnig också! NEJ banken får inte välja kunder!

Jo det får de eftersom du själv skrivit här att de inte vill ha dig som kund.

Och jag hade inte ägt en hel hög med Handelsbankaktier om de inte velat ha lönsamma kunder.

Och att de inte ville ha mig som kund för 15-20 år sedan var bra eftersom jag enligt dem då inte var en lönsam kund.

Du kanske skulle försöka ta tag i ditt liv så du blir en lönsam kund eller har du tänkt leva på soc i resten av livet?

Helt sjukt att vissa skall jobba och slita och betala hög skatt för att andra skall få pengar utan att göra något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in