2015-11-16, 21:45
Bannlyst
Hej, de senaste par åren har jag blivit mindre och mindre intresserad för saker. Det började när jag var mindre och började spela. Jag stängde ute folk mer och mer. Nu gör jag nästan ingenting. Jag gör inte läxor, pluggar inte till prov, känner liksom ingen motivation. Tex nu på onsdag har jag tandläkare och jag har lite ångest då jag verkligen inte orkar. Även fast jag missar ett par lektioner i skolan, hade jag hellre varit där. Jag har svårt att sova, somnar oftast mellan 1 till 2 timmar efter jag går och lägger mig, som bäst, och jag har svårt att gå upp på morgonen. Efter skolan går jag hem, sätter på datorn och sitter och gör vad som roar mig tills jag ska lägga mig. Jag spelar inte lika mycket längre, jag känner aldrig för att vara med min flickvän, förutom kanske om hon vill komma till mig, då känns det bättre. Jag hatar alla. Jag orkar inte med någon av mina kompisar, jag låtsas inte vara där ifall de ringer mig på skype och stänger ner allt de hade kunnat se mig online på. Jag har vänner, flickvän, men ingen jag VILL vara med.

För ett tag sen krockade jag med min moppe, så nu är jag tillbaks till busslivet. Tyckte det var rätt roligt att åka faktiskt, har tänkt skaffa lätt mc då jag fyller 16 i vår. Känns som att något trycker ner mig och vill att jag ska stanna hemma, och alla mina försök att rymma kommer krossas. Ska flytta in till stan i vår med. Kommer förlora mitt garage, loft, etc. Känns inte för dåligt att flytta men jag gillade att meka och så. Köpte en kina moppe på blocket för 1000 spänn för ett tag sen jag tänkte fixa, då den inte verkar starta, det är rätt kul, även fast det går åt helvete hela tiden.

Nu vet jag inte riktigt vad jag ville komma till men hade vart skönt ifall någon annan hade några tips till vad man kan göra. Någon som kanske varit i samma situation och vet vad det är. Det var skönt att få ut allt iaf, tack för ni läste.
Citera
2015-11-16, 21:49
Medlem
Känner igen mig från min ungdom i stora delar av det du skriver. Hör av dig via PM om du vill snacka!
Citera
2015-11-16, 22:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheWindCriesMary
Känner igen mig från min ungdom i stora delar av det du skriver. Hör av dig via PM om du vill snacka!

Ärligt talat så orkar jag inte skriva/prata med något heller
Tack ändå
Citera
2015-11-16, 22:29
Medlem
Kan va så att du lider av depression. Tips:
1. Prata med någon om det. Jag lovar dig, att stänga det inom sig är aldrig lösningen på någonting. En förälder, din flickvän, nån kompis eller psykolog.
2. Även fast du mest tycker om att sitta vid datan är det det sämsta du kan göra just nu. Tvinga dig själv att hitta på saker med kompisar, familj, flickvän. Om du stänger in dig ensam varje dag kommer du aldrig ta dig ur deppigheten.
3. Börja träna regelbundet eller åtminstone promenera varje vecka. Motion gör att man mår bättre.
4. Ät bra mat regelbundet.
5. Sov regelbundna tider. Motion, bra kost och sömn är de tre viktigaste saker vi behöver för att må bra.
6. Sätt upp mål så att du får en strukturerad vardag. Tex: om jag gör läxorna kan jag sitta vid datorn sen.
7. Planera in roliga saker. Även fast dom för stunden inte känns roliga. Tex: börja spara pengar till en resa, en konsert eller vad som helst.
Citera
2015-11-16, 23:18
Medlem
Tonårshormoner
Citera
2015-11-17, 07:02
Medlem
vanligvaniljs avatar
Det är 18 årsgräns här!
Citera
2015-11-17, 16:26
Medlem