2015-11-16, 20:23
Medlem
JSelwyns avatar
Inte helt oväntat men man får lite besk smak i munnen.

Så blev IS-ledaren världens farligaste man
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19408574.ab

Helgen är över och nu vill Aftonhoran ta tillbaks en del av de pengar som man har lagt ut dvs rätt och slätt...tjäna pengar på terrordåden.

Jag kan ge mig på att om det hade varit något annan så hade det blåsts upp som osmakligt, han/hon vill tjäna pengar på terrordåden. Men nu går det för sig eftersom man hoppas att folk har så kort minne.

Varför blir man inte förvånad!!? Jag säger bara...fy fan!
Citera
2015-11-16, 20:45
Medlem
Oljeapans avatar
Ja det är förjävligt att ett bolag som har som ide att sälja nyheter gör just det.....säljer nyheter!

Det påminner mig om en seriestrip där en man skäller ut en apotekare.
- Hur kan du tjäna pengar på sjuka människor!
- Jag har inget val. Det är bara dom som handlar här!
Citera
2015-11-16, 21:30
Medlem
godhetsapostelns avatar
Jag är förvånad. Brukar ju oftast vara rent skvaller bakom plusväggen. Nyheter brukar vara gratis. Men det är väl vinkeln "SÅ här gick abu-nidal ner 15 kilo"
Citera
2015-11-16, 22:44
Medlem
Glauciuss avatar
Att Aftonbladet vill tjäna pengar bör inte förvåna någon. Men lik många av deras plusartiklar (med reservation för denna artikel då jag inte har läst den) så är det oftast taget från brittiska motsvarigheter och översatt till svenska.

How ISIS leader Abu Bakr al-Baghdadi became the world’s most powerful jihadist leader
How a talented footballer became world’s most wanted man, Abu Bakr al-Baghdadi

Något säger mig att jag skulle hitta väldigt många likheter mellan Aftonbladets artikel och artiklarna från Washington Post eller från The Telegraph.
Citera
2015-11-17, 00:00
Medlem
JSelwyns avatar
Vet jag väl att Aftonhoran säljer nyheter men finkänslighet är tydligen inte deras starka sida. Det var mest det jag ville påtala samt att AB precis som alla andra när det gäller pengar. Finns inga gränser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in