• 1
  • 2
2015-11-16, 20:23
Medlem
DoctorBallss avatar
Citat:
Mellan 10-15 killar i gymnasieåldern trängde sig in i klassrum på Polhemsgymnasiet i Göteborg och ropade: "Flickor ska ha slöjor".

Gruppen öppnade dörren till fem-sex olika klassrum. I ett av klassrummen gick de in och uppträdde på ett sådant sätt att både elever och lärare kände sig hotade.

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....mmer-pa-skolor

Ja, Göteborg är ju en stor rekryterings punkt för IS, så ovan faller väl in i mönstret. Vi får väll vara glada så länge somalierna bara står och tjoar. För 10 år sedan kunde nog ingen drömma om att sådant skulle ske i svenska skolor. Men nu är vi där. Frågan är ju förståss vad man kan göra åt dessa människor?
Citera
2015-11-16, 20:25
Medlem
Citat:
Händelsen inträffade i mitten på oktober och är polisanmäld.

Varför tog det en månad innan vi fick veta det här? De har försökt mörka det förmodar jag?
Citera
2015-11-16, 20:26
Medlem
DoctorBallss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aeventyr
Varför tog det en månad innan vi fick veta det här? De har försökt mörka det förmodar jag?

Det är en mycket allvarlig händelse och man vill nog försäkra sig om fakta innan man kommer med denna brisad.
Citera
2015-11-16, 20:28
Medlem
Borgarbohemens avatar
Oacceptabelt!
Citera
2015-11-16, 20:29
Medlem
Detta är skrämmande med terrordåden i Paris i färskt minne. Högst olämpligt beteende.
Citera
2015-11-16, 20:33
Medlem
DoctorBallss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Detta är skrämmande med terrordåden i Paris i färskt minne. Högst olämpligt beteende.

Ja, men ovan hände för en månad sedan, alltså innan Paris dåden. Inte för att jag tror att det spelar någon som helst roll för dessa östafrikanska specialimporter. Tvärtom kanske. De sitter väll hemma och myser till nyhetsändningarna från paris vid det här laget. Våra små solsken i den trista svenska vardagen.
Citera
2015-11-16, 20:34
Medlem
Tippar på att samtliga killar är oskulder och gör allt för att få en svensk tjejs uppmärksamhet. Men ändå så bör man ta detta på allvar.

Slår vad om att minst ett par av dessa killar eller samtliga hade säkert anslutit sig till IS om de fick chansen. Eller om de redan har gjort det.
Citera
2015-11-16, 20:42
Medlem
DoctorBallss avatar
Kom och tänka på denna märkliga "spring förbi allt vad du orkar" knivning. Kan det vara några ur samma gäng ovan som gått till nästa steg?

(FB) Göteborg: 14-årig flicka knivhuggen 2015-11-10

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....ggen-i-landala

Tiden är någon vecka efter ovan händelse. Känns inte bra detta. Får riktigt dålig känsla här.
Citera
2015-11-16, 20:43
Bannlyst
Ja men nu har ju faktiskt ungdomsgänget rätt. Det bästa vore om alla svenska kvinnor bar slöja, Sverige blir liksom så exkluderande utan slöjtvång.
Citera
2015-11-16, 20:55
Medlem
Silltunnas avatar
Fyfan vad jag äcklas av det här. Jag är så jävla trött på att höra talas om allt jävelskap muslimer ställer till med nuförtiden. De borde få åtnjuta sina jävla sharialagar genom att utsättas för spöstraff på Gustaf Adolfs torg.
Citera
2015-11-16, 20:57
Medlem
Borgarbohemens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Fyfan vad jag äcklas av det här. Jag är så jävla trött på att höra talas om allt jävelskap muslimer ställer till med nuförtiden. De borde få åtnjuta sina jävla sharialagar genom att utsättas för spöstraff på Gustaf Adolfs torg.
Fast det är långt ifrån alla muslimer som stödjer detta! Det är en liten klick som ställer till oreda för resten.
Citera
2015-11-16, 20:57
Medlem
Skebokvarnsvagens avatar
Har gänget blivit omhändertaget? Vet polisen vilka det rör sig om?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in