2015-11-16, 14:20
Medlem
Hej! Har tidigare anvnt Visual Studio 2010. Nu p hgskolan rekommenderade de Visual Studio 2013 Ultimate s jag installerade det istllet. Efter jag installerat 2013 frskte jag avinstallera 2010 versionen men vldigt mnga filer och mappar var kvar, tnkte att det spelar nog ingen roll.

Men nu nr jag frsker anvnda VS 2013 fr att skriva program i c++ lser sig programmet nr jag klickar p "Start Debugging"(F5) eller "Local Windows Debugger". Vanlig laddnings-ikon snurrar ett litet tag sedan kan jag inte klicka p ngot och mste avsluta via aktivitetshanteraren. Programmet krashar inte, kan bara inte klicka p ngot (inte ens kryss/minimera).

Vet inte om det jag gjorde med Visual Studio 2010 orsakade detta, testade inte det nya programmet innan jag avinstallerade det gamla.

Frskt med Visual Studios egna "repair", fungerade inte. Frskt avinstallera och sedan installera p nytt, ingen frndring. ven Visual Studio 2013 lmnar kvar mycket filer, vet inte om det spelar ngot roll.

S nu undrar jag om ngon vet vad som kan orsaka detta. Eller om det finns ngot bttre stt att rensa datorn helt frn dessa tv programmet, s jag kan gra en helt ny och ren installation. Tack!

Edit: Glmde nmna, anvnder Windows 7 Ultimate, 64-bit, Service Pack 1.
Senast redigerad av ludde1 2015-11-16 kl. 14:24.
Citera
2015-11-17, 12:41
Medlem
Fick det att fungera, behvde bara stnga av mitt anti-virus
Citera
2015-11-17, 12:47
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ludde1
Fick det att fungera, behvde bara stnga av mitt anti-virus
Undanta mappstrukturen du kompilerar till i virusprogrammet annars tar det som du sger otroligt lng tid att f igenom kompileringen. Vad anvnder du fr antivirus?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in