Flashback bygger pepparkakshus!
2005-11-04, 16:45
Medlem
pawitels avatar
Här talar man i klartext:
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,724781,00.html

"Ahmed Dualeh, ordförande i Somaliska föreningen i Aalborg säger till danska tidningen Politiken:
– Regeringen tror att de talar till en flock barbarer."

He, he, så rätt han talar!

Hur kan det vara en så enorm stor skillnad i synsätt och värderingar mellan två närliggande länder, Danmark och Sverige. Det är 2km över Sundet.

Vem tänker rätt här tycker du??

Som Skåning högaktar jag Danmark, där "ordet är fritt".
Det är synd att Skåne inte tillhör Danmark, som det gjorde på den gamla goda tiden.
Citera
2005-11-04, 16:55
Medlem
Xyzzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pawitel

Hur kan det vara en så enorm stor skillnad i synsätt och värderingar mellan två närliggande länder, Danmark och Sverige. Det är 2km över Sundet.
Sveriges såssars tolkningsföreträde i alla sammanhang genom närmast total styrning av PK-vänsterns "journalister" som dominerar även sk borgerliga el liberala blad nästintill totalt. Kombinerat med såssarna maktstrategiska manövrer, där dom är tvungna att tillgodose både den röda och gröna vänstern för att behålla makten?

Glöm aldrig att PK-agendan alltid har företräde framför sanningen i ankdammen (s)verige
Citera
2005-11-04, 18:38
Medlem
Jag mailade länken till div riksdagspolitiker. Mail adress finns på http://www.riksdagen.se/webbnav/index.aspx?parti=s&nid=1060&s=1&sort=n

Jag vill ha ett sånt här dokument i Sverige med. Om man bryter mot någon av punkterna ska man inte få stanna.

Om man läser mellan raderna i artikeln så verkar det som att Therese Holmberg anser dokumentet stötande. Så jag mailade henne och frågade varför det inte finns några röstnings knappar.
Citera
2005-11-04, 20:16
Medlem
Engelbreckts avatar
Citat:

"Ahmed Dualeh, ordförande i Somaliska föreningen i Aalborg säger till danska tidningen Politiken:
– Regeringen tror att de talar till en flock barbarer."

He, he, så rätt han talar!

Vem tänker rätt här tycker du??

Som Skåning högaktar jag Danmark, där "ordet är fritt".
Det är synd att Skåne inte tillhör Danmark, som det gjorde på den gamla goda tiden.

Och så hamnade du på min lista, snaphane... Dock kunde man gott och väl införa avtal som man måste skriva på för att få uppehållstillstånd, det om något är en makering om vad som gäller i landet. I övrigt är jag inte så förtjust i Danmarks invandringspolitik, men så talar vi också om Sveriges arvfiende.
Citera
2005-11-04, 21:38
Medlem
pawitels avatar
Snapphane, visst!

Snapphanar; Stråtrövare eller patrioter?? Vad gäller som definition?
Jajamen, visst känner man sig som en Snapphane.

Vad är det i Danmarks invandringspolitik som du inte gillar Engelbreckt?
Är det klarsyntheten och ärligheten, att tala ur skägget?
Citera
2005-11-04, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chefen1
Så jag mailade henne och frågade varför det inte finns några röstnings knappar.

LOL. Det var för bra.
Citera
2005-11-04, 22:08
Medlem
Engelbreckts avatar
Citat:
Snapphanar; Stråtrövare eller patrioter?? Vad gäller som definition?
Jajamen, visst känner man sig som en Snapphane.

Vad är det i Danmarks invandringspolitik som du inte gillar Engelbreckt?
Är det klarsyntheten och ärligheten, att tala ur skägget?

Det är Danmark vi talar om, allt de gör är dåligt per definition, de är ju arvfienden för böfelen. Det var mest så jag menade. Klarsyntheten och ärligheten är också ett problem, diskret som en dansk är ju ett kännt fenomen, de cirklar inte kring problemen utan dykar rakt på, obehagligt för en konflikträdd svensk.

Visst är det bra att man får ta upp att det finns problem med invandring, men att de har en restrektiv hållning i invadringsfrågor leder till att vi måste ta emot fler. Ju fler som delar bördan, dessto bättre.

Problemet är inte att vi tar emot invandrare, utan att vi tar emot för många. Samtidigt så anser jag inte att det är en lösning att skicka tillbaka folk som flyr från förtryck, förföljelse eller krig, lösningen är att vi alla delar på bördan.

Det var så jag tänkte, typ.

Edit: Danskar får gärna betrakta snapphanar som patrioter, vi svenskar ska betrakta dem som terrorister, mördare osv. de tillhör ju fienden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in