2015-11-16, 11:08
Medlem
yppazzs avatar
Lite bakgrund: Jag (M40) har använt mig av victoriamilan.com ett flertal gånger under de senaste åren för att hitta sexpartners. Det är otroligt effektivt och brukar ge önskat resultat redan efter några dagar.

Som manlig beöskare på sidan så ser man endast kvinnor (om man angett att det är kvinnor man söker), och det finns en hel del att välja bland. Det brukar ta något dygn innan man får svar på sina mail, dock inte från alla så klart. Men det är ytterst sällan som en kvinna skriver spontant (iaf till mig).

När jag sedan träffar kvinnorna och vi pratar om VM så vittnar kvinnorna om en helt annan värld där de bombarderas av mail, chatförfråginingar och oönskade könsbilder. Deras "utmaning" på sidan är att försöka sålla bland alla "idioter" och försöka hitta vettiga män. Jag har skrattat åt fenomenet och inte tänkt på det så mycket, men då även kvinnor med ytterst bristfällig profil (ingen bild och ingen beskrivning i princip) vittnar om det samma så tänkte jag undersöka saken närmare.

Jag reggade en fejkprofil som kvinna (K40) med ganska lite info och med normala kroppsmått. Detta var kl 9 en torsdag förmiddag. Skådespelet som utspelade sedan var rent ut sagt skrattretande. Det damp in två mail per minut i snitt, och ca hälften så många chatförfrågningar. Mailen var antingen korta och med direkta förslag i stil med "hej ska vi knulla" eller fantasilösa "hej hur är det idag", väldigt få där mannen tagit sig tid att skriva något vettigt med spår som pekade mot att han läst profilen.

Till saken hör också att män måste betala månadsvis för att vara med, medan kvinnor får gratis premium medlemskap.

Antalet män kontra kvinnor kan jag inte ange då det inte framgår någon statistik, men en sökning på liknande kriterier i samma geografiska område ger långt fler män än kvinnor.

Nu till min reflektion:
Till varje hetrootrohet/relation så går det en kvinna och en man. I genusdebatten så framgår det att myten om att män skulle vara kåtare och mer sexuella än kvinnor är rent strunt. Alltså bör det finnas lika många kvinnor som män i samhället som söker kontakt och som får kontakt. Kan man då konkludera att män helt enkelt har närmare till handling (vill göra något åt sitt begär) än kvinnor.

Har kvinnor har lättare att hitta partners utanför nätet?

Har män lägre tröskel för att vara otrogna än kvinnor? Och slutligen;

Om det finns så mycket fler män än kvinnor på sidan, varför tar då inte fler män sig tid att skriva ett vettigt brev och ha en chans att få kontakt med en kvinna.

Fler som reflekterat över dessa fenomen?
Citera
2015-11-16, 11:21
Medlem
Ptja, det är aldrig för sent att komma till insikt - måste dock säga att du låter rätt fuktig bakom öronen för att vara 40 år fyllda. Men ja det är utan tvekan så köttmarknaden fungerar både online och offline.

Män är mer desperata än kvinnor och är generell sett helt värdelösa på att ragga. Kvinnor är egentligen inte så mycket bättre, men dom behöver sällan ragga aktivt själv då det erbjuds kuk i varje hörn. Vagina har ett högre marknadspris än penis.
Detta leder till att män går på allt och att kvinnor är selektiva.
Citera
2015-11-16, 11:25
Medlem
Katzyns avatar
Antagligen är det så att en stor andel av männen på sidan inte planerar att vara otrogna, de har inget förhållande.

Istället söker de sex överallt de kan komma på, och då vanliga dejt och sexsidor inte ger napp testar de även detta. Och/eller så ses det som en fördel av vissa män att kvinnan är upptagen så att de kan känna sig mer trygga med att relationen bara kommer handla om sex och att de inte kommer förväntas erbjuda seriöst förhållande. Det kan också vara så att de tänker sig att kvinnor på en otrohetssajt är mer kåta och sugna på just sex, än kvinnor som söker förhållanden på traditionella dejtingsidor.
Citera
2015-11-16, 11:30
Bannlyst
Ja det var inget nytt under solen här inte. Såhär ser det ut på hela nätdejtingscenen. För en annan som är någorlunda seriös och inte skriver mina meddelanden samtidigt som jag sitter och runkar så är det ändå bra.

Jag får känslan att de flesta män som skriver tafatta meddelanden gör det samtidigt som de sitter och onanerar. Därför skrivs meddelanden helt utan eftertanke och osar desperation.
Citera
2015-11-16, 11:46
Medlem
Överskott på män på dejtingsidor är ingen nyhet. Däremot finns väl frågan hur många av kvinnorna som är äkta eller inte.
En del kvinnor på dessa sidor tror jag bara är ute efter att bli bekräftade.
Citera
2015-11-16, 12:01
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yppazz
Har kvinnor har lättare att hitta partners utanför nätet?

Ja, utan tvekan är det så. Det gäller både på och utanför nätet.

Citat:
Har män lägre tröskel för att vara otrogna än kvinnor?

Nej, det tror jag inte för en sekund. Däremot tror jag att kvinnor erbjuds "möjligheten" att vara otrogna betydligt oftare. Det är inte direkt ofta en man blir uppraggad av en het kvinna på krogen, jämfört med de otaliga raggningsförsök en kvinna får utstå krogen.

Citat:
Om det finns så mycket fler män än kvinnor på sidan, varför tar då inte fler män sig tid att skriva ett vettigt brev och ha en chans att få kontakt med en kvinna.

Nu är jag inte själv medlem på några sidor, men är inte hela poängen att man ska hitta någon att knulla med? De flesta kanske då anser att det är av mindre intresse vad kvinnan har för hobbies eller böcker hon gillar att läsa, eftersom dom inte är ute efter att varken börja knyppla eller starta en bokklubb.
Citera
2015-11-16, 12:55
Medlem
Det finns ju fler otrogna kvinnor än män (tydligen) så gissningsvis får de banan på jobbet, krogen, semesterresan istället då det är ett mansöverskott på nätet. Dessutom behöver kvinnor oftast inte aktivt själva ragga upp potentiella otrohetspartners utan blir uppraggade.
Citera
2015-11-17, 14:46
Medlem
yppazzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.gegge
Det finns ju fler otrogna kvinnor än män (tydligen) så gissningsvis får de banan på jobbet, krogen, semesterresan istället då det är ett mansöverskott på nätet. Dessutom behöver kvinnor oftast inte aktivt själva ragga upp potentiella otrohetspartners utan blir uppraggade.

Varför tror du det (tydligen) finns fler trogna kvinnor än män?

Visst har ni rätt i att kvinnor erbjuds möjligheten oftare utanför nätet än män. Men då kan man fråga sig varför det är så? Varför är inte fler kvinnor aktiva i att söka första kontakten? Då får de ju chansen att välja den de trycker attraherar. Varför vänta och hoppas att någon vettig kontaktar henne?
Citera
2015-11-17, 14:53
Medlem
Citat:

Visst har ni rätt i att kvinnor erbjuds möjligheten oftare utanför nätet än män. Men då kan man fråga sig varför det är så? Varför är inte fler kvinnor aktiva i att söka första kontakten? Då får de ju chansen att välja den de trycker attraherar. Varför vänta och hoppas att någon vettig kontaktar henne?

Kvinnor vill bli uppvaktade. Hur jämlikt samhälle vi än får, kommer det inte att förändras.
De får möjligheten att välja och vraka. De känner sig bekräftade.
Gäller inte alla kvinnor, men det stora flertalet tror jag.
Citera
2015-11-17, 15:12
Medlem
Citat:

Jag tror inte för fem öre att kvinnor, främst gifta, är mycket trogna än män. Däremot tror jag absolut att kvinnor är mycket mer smarta än män när det gäller att söka sexkontakt. Män bryr sig inte, ergo söker de sig till VM, kvinnan däremot bryr sig väldigt mycket om vem hon har sex med, ergo raggar hon på ställen där hon har koll på vem hon har sex med resp. huruvida han ingår i hennes bekantskapskrets.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in