Hej!
Skriver detta inlägg som rör min partner,.men förstås mig också i slutändan. Då han hamnade i en mycket svår depression för något år sen, med mycket traumatiska händelser inom en kort period har han fått en ihållande impotens. Ingen mental lust alls gällande någon form av sex, porr eller haft sexdrömmar.
Tidigare har han aldrig haft svårigheter med att få stånd eller orgasm. Han har nu lyckats ta sig ur depressionen och styrt kosan åt rätt håll, med mycket mer positiva och roliga saker i livet. Vi har inte haft sex sen han blev deprimerad, och jag är väldigt försiktig med att fråga för mycket gällande detta, då jag vill att han ska känna sig redo, jag väntar in honom alla dagar i veckan, och förstår att det är jobbigt nog att inte lyckas ha sex med den han älskar..
Trots att depressionen nu är över och att han numera är fri från alla mediciner har den sexuella delen inte återkommit ännu, beröring sker förstås hos oss men inte på ett sexuellt sätt.
Jag undrar främst om andra här haft eller har partners som varit/är i samma situation, och hur det ser ut hos er i så fall?
Vore även tacksamt om någon som lidit av djup depression och fått potensbesvär under längre period pågrund av detta har lust att prata lite mer om det.
Antingen här eller via PM
Vore så tacksamt med lite feedback!