• 1
  • 2
2015-11-16, 00:51
Medlem
AndersEklunds avatar
Hej, jag är nyflyttad hit och letar efter en bra restaurang med asiatisk mat, främst kinesisk eller Thailändsk med ett bra pris. Är mest intresserad av buffé. Var hittar man asiatisk buffé centralt i Göteborg för ett normalt pris?
Citera
2015-11-16, 01:20
Medlem
SingMeToSleeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersEklund
Hej, jag är nyflyttad hit och letar efter en bra restaurang med asiatisk mat, främst kinesisk eller Thailändsk med ett bra pris. Är mest intresserad av buffé. Var hittar man asiatisk buffé centralt i Göteborg för ett normalt pris?

Kinabuffé hittar du i Brunnsparken bredvid Palace. Thai finns lite överallt, andra lång erbjuder 4-5 stycken varav minst hälften har lunchbuffé.
Citera
2015-11-16, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SingMeToSleep
Kinabuffé hittar du i Brunnsparken bredvid Palace. Thai finns lite överallt, andra lång erbjuder 4-5 stycken varav minst hälften har lunchbuffé.

GÖTEBORGS WOOK! Mmmm, grym buffé där du själv kan plocka en fylld tallrik av rått kött och råa grönsaker, som sedan wokas direkt åt dig. Finns även lite sushi och övrig buffémat.
Finns på backaplan men föredrar den nära nordstan, googla på det smaklig spis!

Mvh y
Citera
2015-11-16, 10:44
Medlem
SingMeToSleeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yanki
GÖTEBORGS WOOK! Mmmm, grym buffé där du själv kan plocka en fylld tallrik av rått kött och råa grönsaker, som sedan wokas direkt åt dig. Finns även lite sushi och övrig buffémat.
Finns på backaplan men föredrar den nära nordstan, googla på det smaklig spis!

Mvh y

Smaskens! Men Göteborgs wok är väl den på östra Hamngatan? Har hört mycket gott om den
Citera
2015-11-16, 11:19
Medlem
Ja men det kan stämma ja! usel på gbgs gatunamn. Men precis vid lilla bommen, på vänster sida om du kommer från kungsportsplatsen !
Mvh
Citera
2015-11-16, 11:21
Medlem
Retsinas avatar
Dong Fuy vid Järntorget är ju Göteborgs bästa asiat! Hur kan ni ha missat den?!

Den lilla späda kvinnan som hasar sig fram på sina morgontofflor är ju bara för go.
Citera
2015-11-16, 15:16
Medlem
Citat:

Sök på www.tripadvisor.se Sök sedan på restauranger Göteborg. 30 thai och över 20 kinarestauranger.
Citera
2015-11-16, 17:01
Medlem
AndersEklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Dong Fuy vid Järntorget är ju Göteborgs bästa asiat! Hur kan ni ha missat den?!

Den lilla späda kvinnan som hasar sig fram på sina morgontofflor är ju bara för go.

Har dom buffé? vad kostar Buffén isf?

För övrigt, någon som vet om man måste ringa och boka bord på GBG wok. Ska dit o onsdag kväll.
Citera
2015-11-17, 10:32
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Har dom buffé? vad kostar Buffén isf?

För övrigt, någon som vet om man måste ringa och boka bord på GBG wok. Ska dit o onsdag kväll.
79 spänn och du får äta hur mycket du vill av deras digra utbud. Dricka ingår
Citera
2016-01-05, 16:27
Medlem
Citat:
Tjena!
Super Rullband på Kungsgatan kan jag stark rekommendera. Mycket bra pris med mycket bra mat. Har tidigare bott i Kina och maten där är likadan! Man kan äta Hot Pot och massa annat smarrigt Alltid när jag går dit är det massa kineser där och där kineser äter är det riktig kinesmat
Lycka till!
Citera
2016-01-05, 21:41
Medlem
zebbe36s avatar
Göteborgs Wok har bäst mat for the buck. Seafood och fint kött i mängder.
Där kan man äta tills man rullar ut.
Men bäst Asiatisk mat är fortfarande Hing Waa i Gamlestan.
Beställ Kinesiska specialiteter. Där finns godbitarna.
Citera
2016-01-13, 14:01
Medlem
Juchs avatar
Skulle rekomendera både Kathmandu som är en nepalesiskrestaurang, ligger vid Linnéplatsen och Yammy Kitchen på 2:lång om du är ute efter mer kinesisk/koreansk mat.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in