• 1
  • 2
2015-11-15, 15:35
Medlem
Jag har haft problem med mina iphones, 4:an och 5:an då dessa kraschat eller så har batteriet dött när det är ett par minusgrader ute. T.ex. så har jag haft telefonen i min ryggsäck och haft runt 80 % och när jag 3-4 timmar senare plockar upp den så är den stendöd. Jag bor nära huvudstaden så en framtida telefon bör kunna klara lite kyla.

Jag har gjort en del research men har kört fast i jakten på en telefon man kan lita på att den inte kraschar pga kylan.

Av erfarenhet känner jag mig färdig med Iphone, dels pga att den är så dyr och dels för att den krånglat så. Jag har även funderat på om jag är helt färdig med smartphones men tror det blir svårt att gå tillbaka till något annat :P

Mobilen bör inte vara alltför dyr.

Vad har ni för erfarenheter av olika telefoner, vilken telefon är ni nöjda med under vinterväder?
Citera
2015-11-15, 15:40
Bannlyst
Batterier och kyla är ingen bra kombo, ha din telefon i byxficka eller innerficka på jackan, varför har du telefonen i ryggsäcken för?

Jag slår ett slag för Samsung , vill du ha en hyffsat billig så är S4an en jävligt bra mobil vill du ha ännu billigare så rekommenderar jag Galaxy S2 en jävla pansarvagn till mobil välbyggd som klarar av mycket stryk.
Citera
2015-11-15, 15:42
Medlem
Ibland vill jag inte ha telefonen med mig när jag jobbar, därför får den ligga i väskan.
Citera
2015-11-15, 15:47
Medlem
exoticspices avatar
Jag rekommenderar Nokia. Den håller i kylan.
Citera
2015-11-15, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice

Någon specifik modell?
Citera
2015-11-15, 15:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av drdill
Ibland vill jag inte ha telefonen med mig när jag jobbar, därför får den ligga i väskan.

Du jobbar utomhus med kläder som inte har fickor?
Citera
2015-11-15, 16:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice

Batterierna kommer ta stryk i kylan oavsett märke på telefonen!

Det finns batterier som man kan ha i tex trådlösa larmkomponenter /magnetkontakt/kamera/ir..... som klarar 20-30 minusgrader men dom är förjävla dyra.
Citera
2015-11-15, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Threefingersup
Du jobbar utomhus med kläder som inte har fickor?

Läste du det jag skrev? Jag vill inte ha telefonen med mig när jag jobbar :P Antingen att den stör eller att man kan råka skada den.
Citera
2015-11-15, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Threefingersup
Batterierna kommer ta stryk i kylan oavsett märke på telefonen!

Inte Nokia 3310 väl?
Citera
2015-11-15, 16:05
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Någon specifik modell?
Nokia 105.

http://www.elgiganten.se/product/mob...ltelefon-svart
Citera
2015-11-15, 16:06
Bannlyst
Citat:
Läste du det jag skrev? Jag vill inte ha telefonen med mig när jag jobbar :P Antingen att den stör eller att man kan råka skada den.

Slarvläste visst vad jobbar du med egentligen där ni inte har uppvärmda fikarum/omkläddningsrum bara nyfiken.

Att bygga en lite frigolitlåda och ha telefonen i hjälper en hel del, har själv isolerat komponenter med just frigolit där batterierna klarar sig mycket bättre när vintern kommer.
Citera
2015-11-15, 16:09
Bannlyst
Citat:
Inte Nokia 3310 väl?

Samma sak där MEN telefonen behöver inte lika mycket kraft och kan därmed klara sig långt bättre på ett batteri som tappat xx antal % av sin förmåga.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in