2015-11-15, 00:31
Medlem
Ree81s avatar
http://avpixlat.info/2015/11/14/islam-har-forverkat-sitt-existensberattigande-i-vastvarlden/
Citat:
Denna till religion utklädda våldsideologi har tillsvidare förbrukat sitt existensberättigande på vår kontinent. Det är dags att stänga och riva alla moskéer i Europa, dags att terrorstämpla och förbjuda alla muslimska organisationer, dags att stoppa tillflödet av människor till Europa som bär på dessa våldsbejakande idéer.
Generalisera much? Jag är medveten om att många muslimer stödjer Islamskt styre och annan extremism som går emot västerländska värderingar, men detta är inte lösningen. Det Mats förespråkar utgår jag från är straffbart under hets mot folkgrupp, oavsett hur många gånger den lagen används fel (läs: skämta om somalier).

Vet inte om det är rätt forumdel, mod får flytta om det behövs. Är det citerade från Mats okej i vårt samhälle, eller går han för långt när han generaliserar så vilt?
Citera
2015-11-15, 00:36
Medlem
Niggerbullens avatar
Det är ju en bra början men i övrigt inte tillräckligt radikalt.
Citera
2015-11-15, 00:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ree81
[Är det citerade från Mats okej i vårt samhälle, eller går han för långt när han generaliserar så vilt?

Dom flesta sparkar nog bakut och sliter sitt hår av blotta tanken.
Varför ska vi ha terrorist kyrkor i Sverige för. Kanske fel och dra alla kyrkor över en kam men det är inte så jävla lätt och kamma ut dreadlocks heller så raka bort skiten.
Citera
2015-11-15, 00:38
Medlem
dANiis avatar
Alla får ha sina synpunkter, jag hade gärna sett det Mats förespråkar.
Citera
2015-11-15, 00:42
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggerbullen
Det är ju en bra början men i övrigt inte tillräckligt radikalt.

Sant, men det är ju en början.
Citera
2015-11-15, 00:43
Medlem
thewellovedones avatar
Jag håller med Mats Dagerlind till punkt och pricka angående detta. Jag har ganska länge ansett att islam har förverkat sin rätt att överhuvudtaget existera i Europa och jag hade gärna sett att man hade förbjudit islam i hela EU. Tyvärr har det gått så långt att man nu måste göra undantag i religionsfriheten för att rädda religionsfriheten, demokratin, yttrandefriheten och det europeiska kulturarvet med all dess rikedom.
Citera
2015-11-15, 00:57
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
http://avpixlat.info/2015/11/14/islam-har-forverkat-sitt-existensberattigande-i-vastvarlden/

Citat:
Denna till religion utklädda våldsideologi har tillsvidare förbrukat sitt existensberättigande på vår kontinent. Det är dags att stänga och riva alla moskéer i Europa, dags att terrorstämpla och förbjuda alla muslimska organisationer, dags att stoppa tillflödet av människor till Europa som bär på dessa våldsbejakande idéer.

Generalisera much? Jag är medveten om att många muslimer stödjer Islamskt styre och annan extremism som går emot västerländska värderingar, men detta är inte lösningen. Det Mats förespråkar utgår jag från är straffbart under hets mot folkgrupp, oavsett hur många gånger den lagen används fel (läs: skämta om somalier).

Vet inte om det är rätt forumdel, mod får flytta om det behövs. Är det citerade från Mats okej i vårt samhälle, eller går han för långt när han generaliserar så vilt?
Generalisering ja, men det är inte hets mot folkgrupp.
En religion eller ideologi eller organisation är inte någon folkgrupp och har inget skydd i HMF-lagen.
Citera
2015-11-15, 00:58
Medlem
Jepp plöj dom med marken.!

Om din religion är värld att döda för vad är då poängen med den.

Religion är väll något som ska få dig att må bra och sprida glädje inte hat.

Har vi redan glömt den dokumentären som gick angående vad som igentligen pågick i moskeer eller hur man nu stavar till det här i sverige.

Få ett slut på det asap.

Sitta och be på någon jävla matta, VA 2015 och vi har vetenskap !

Om den inte sprider glädje, som budism eller kärlek och respekt till naturen som majans. Finns det ingen anledning.
Citera
2015-11-15, 01:04
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:

Varför inte... Bandidos lokaler och Hells angels lokaler förstörs/tas i beslag när tillfälle ges... trots att deras ideologi inte dödat miljoner ännu...
Varför skall Moskéer och deras islam ideologi få finnas kvar...
Citera
2015-11-15, 01:08
Medlem
Pungs avatar
Den relevanta frågan måste ju vara varför det är så viktigt för Europas muslimer att diktera med sin religion. Det handlar ju knappast om en privat angelägenhet, utan de kräver stora moskéer, uniformer som anpassas för att dölja hår, bönerum, lovdagar, halal-mat, egna badhustider osv osv osv.....

Ingen andra religösa utövare kräver ju att länder de flyttat till stuvar om så mycket.

Samtidigt är ju nästan alla som påstår sig vara flyktingar just från muslimska länder, och konflikterna där beror på islam.

Varför vill de då ha i Europa precis vad de säger sig fly från?

Utan att göra några jämförelser i övrigt, så vore det ju lite märkligt om miljontals nazister flydde till Sverige 1945. De gillade nämligen inte det nazistiska kriget, men ville fortfarande vara nazister och att Sverige anpassade sig till nazismen.

Liksom... Okej... I Mellanöstern råder islam och konsekvenserna av det. I Europa råder sekulariserad kristendom med det samhälle som följer av det. Varför flytta till och vilja leva i det samhället och rikedomarna det skapat men samtidigt kräva att det förändras för att vara likt vad de flyttade från.

Då är det ju egentligen bara som att säga "Hallå, vi tänker flytta in med vårt samhälle i ert samhälle, för ni har lyckats mycket bättre så därför ska ni låta oss ta del av resultatet av ert arbete"

Och detta anser jag inte har något existensberättigande i Europa.
Citera
2015-11-15, 01:18
Medlem
LVX156s avatar
Visst vore det underbart att få återuppleva mitten av 90-talet, då satanister brände ca. 50 kyrkor bara i Norge, fast denna gång med moskéer, men det kommer ju tyvärr aldrig att ske.
Citera
2015-11-15, 01:24
Medlem
Det är nog inte genomförbart att förbjuda islam nu när en stor del av befolkningen redan är muslimer, många svenskar har redan konverterat till islam och landets ledning består av muslimer och anhängare av denna ideologi.

Vi får troligen ställa ut statliga kontrollanter som gör kvalitetskontroller i moskeerna så att uppvigling till terror eller hatpredikningar ej sker där. Det kanske går att standardisera svenska skolor o.s.v. också så att det religiösa flummet begränsas. Då kan vi bromsa utvecklingen litet, men man behöver inte ha en masterexamen i statistisk analys för att se åt vilket håll det barkar, Sverige blir mer och mer influerat av denna barbariska ideologi.

Edit: Och för att hålla sej till ämnet, det generaliseras lite väl mycket, det är verkligen oacceptabelt. Dagerlind bör tänka sej för innan han skriver i bloggen.
Senast redigerad av MrNoShow 2015-11-15 kl. 01:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in