• 1
  • 2
2015-11-14, 13:05
Medlem
Gabriel Knights avatar
Gick och handlade och såg att de sålde lussekatter så jag gick till den hyllan men då stod det VETE-katter på skylten. Vad är detta för dumheter? Ge hit mina saffransbullar!!!
Inte ett uns saffran hade de i sig så jag gick iväg och köpte lussekatter i en annan butik men åter till frågan.
Det är första gången jag ser att man säljer Vetekatter. I fjol såldes det bara lussekatter med saffran men nu verkar man slutat med det eller också var lussekatterna slut och det bara fanns dessa vetekatter utan saffran kvar för butiken att sälja.
Har ni sett vetekatter i era butiker eller är det bara ett lokalt påhitt?
Senast redigerad av Gabriel Knight 2015-11-14 kl. 13:08.
Citera
2015-11-14, 13:09
Medlem
IGotAGoldenTickets avatar
Skamligt att dra sig mot sånt här och saker som julmust en månad innan Lucia.
Citera
2015-11-14, 13:47
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IGotAGoldenTicket
Skamligt att dra sig mot sånt här och saker som julmust en månad innan Lucia.

Förlåt, men jag blev ju så sugen på lussekatter men jag har lärt mig min läxa

Du och en av mina arbetskamrater säger samma sak: INGA lussebullar eller någon julmust före lucia!! Det är rätt åt dig att du fick vetekatter istället för lussekatter sa hon när jag berättade om fadäsen här ovan
Senast redigerad av Gabriel Knight 2015-11-14 kl. 13:49.
Citera
2015-11-14, 18:28
Medlem
Haha, det är så urbota fånigt att folk som hatar saffran envisas med att äta "lusse"-bullar utan saffran. Herregud, köp en kanelbulle istället om saffransbrödet inte duger!
Citera
2015-11-14, 22:36
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Förlåt, men jag blev ju så sugen på lussekatter men jag har lärt mig min läxa

Du och en av mina arbetskamrater säger samma sak: INGA lussebullar eller någon julmust före lucia!! Det är rätt åt dig att du fick vetekatter istället för lussekatter sa hon när jag berättade om fadäsen här ovan

Vid lucia har ju halva säsongen gått. Första advent är okej för saffransbröd, pepparkakor och julmust. Jag har aldrig sett en vetekatt faktiskt, det måste ha varit något udda ställe du frekventerade. Det låter som ett fantastiskt tråkigt bakverk, redan lussekatten är ju rätt trist. Så länge den är väldigt färsk så funkar den, men de blir tråkiga otroligt snabbt.
Citera
2015-11-16, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Vid lucia har ju halva säsongen gått. Första advent är okej för saffransbröd, pepparkakor och julmust. Jag har aldrig sett en vetekatt faktiskt, det måste ha varit något udda ställe du frekventerade. Det låter som ett fantastiskt tråkigt bakverk, redan lussekatten är ju rätt trist. Så länge den är väldigt färsk så funkar den, men de blir tråkiga otroligt snabbt.

Vetekatter har ja sett i minst 15 års tid i mataffärer, så et är inget nytt.
Men varför vänta till advent med julmust?
Julmust började jag dricka för säkert te veckor sedan.
Citera
2015-12-04, 16:16
Medlem
Soppskottets avatar
Vetekatter - ett sätt att utöka försäljningen till de kunder som iinte gillar Saffran (rätt många) men ändån vill ha kvar "jul känslan".
Citera
2015-12-05, 11:54
Medlem
mogs avatar
Det som irriterar mig med dessa "vetekatter" är att de innehåller russin, medans vanliga lussekatter (de som jag sett på Hemköp och div. konditorier på köpcentra) inte gör det. En lussekatt ska enligt mig innehålla russin.
Citera
2015-12-05, 16:35
Medlem
Terugflitss avatar
Våran grannes dotter ringde på idag, och gav oss en påse med nylagade lussekatter. Med russin i. Mums!

Och givetvis så skall en lussekatt ha russin, 2 stycken. Annars så blir det ju ingen katt.
Senast redigerad av Terugflits 2015-12-05 kl. 16:37.
Citera
2015-12-07, 15:55
Medlem
HighwayDelights avatar
"saffransbröd" är det samma sak som lussekatt eller?
Vetekatt, vad fan...
Citera
2015-12-08, 18:06
Medlem
Terugflitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
"saffransbröd" är det samma sak som lussekatt eller?
Vetekatt, vad fan...
Lussekatten är ett saffransbröd, sedan finns den ju som saffranslängd, saffransflätor, etc. Men alla är de saffransbröd, det är samma typ av deg.
Citera
2015-12-10, 05:49
Medlem
BlueStars avatar
Godis, frukt och snacks --> Bakning, matbröd och kakor
/Moderator
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto