2015-11-14, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Landsaho9
Det är mycket enkelt.
De flyr från krig för att söka sig till lugnare ställen, då dom själva inte gillar krig och elände och vill gott. 99.999999999999% av alla som flyr vill gott. Visst, någon bandit här och där kan slinka igenom, men i stort sett all vill gott och kommer göra vårat samhälle mycket bättre.
Anledningen till att det blir oroligheter dit de kommer kan bero på många saker, men det räcker att en bandit tar sig igenom för att hela massan ska få skulden.

Vi ska fortsätta att hjälpa människor som flyr från krigets eländen även framöver, jag är Stolt över Sveriges nuvarande invandringspolitik, och har fullt förtroende för att Löfven, Romsom m.m har koll på situationen och kommer att göra det absolut bästa för att Sverige ska få det så bra som möjligt.

Låt oss säga 1 miljon flyr hit då kommer alltså en hundra miljondel av dessa vilja något ont. Är det bara ett hårstrå som kanske är illasinnat.
Citera
2015-11-14, 12:31
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krutkungen
Nej. Trycket kommer inte minska. Det kommer att öka. Vare sig de får sova på gatan eller ej. De kommer att passa på att skynda sig nu, man är självklart rädd för att gränserna mot Sverige stängs.
Finns inga som helst tecken på att flyktingmottagandet minskar.
De kommer ej att förändra något. Verkar som att de inbillar sig att tar man emot så kommer man undan terrorismen.
Kanske slutar med att andra länder vänder sig mot Sverige i stället.
Citera
2015-11-14, 12:35
Medlem
Smegmas avatar
Och dessa Skägg-Sympatisörer tar Sverige emot med öppna armar. Bara att lyssna på Grogg-Näsan, Maggot Wahlström och Mona Muslim idag gör mig än mer bedrövad.

Det tar nog inte många timmar innan Grogg-Näsan pressar fram en tår i tv och sjunger med en hoper Skäggisar; "we shall overcome..."

Undra hur Grogg-Näsan sover om nätterna? Kan inte vara på topp. Hoppas jag!

Citera
2015-11-14, 12:44
Medlem
kulturMarxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LBeria
Spelar ingen roll om det är en procent eller tio procent som är farliga. Enkelt uttryckt:

Tar man hit Mellanöstern, får man Mellanöstern.

Inte svårare än så.
Vem "tar hit" mellanöstern? Det är en FB-myt att det skulle ligga någon sanning bakom det, bottnar väl i den nynazistiska konspirationsteorin där man påstår att judarna aktivt försöker förstöra Europa genom invandring? Är det en konspirationsteori som du tror på?
Citera
2015-11-14, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solobanjo
Vad finns det för belägg för att polis, säpo mfl inte har någon koll, dvs att det generellt är dålig säkerhet?

Inga belägg, men jag är orolig för att det är så. Oron räcker för att jag vill stänga gränserna.
Citera
2015-11-14, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kulturMarx
Vem "tar hit" mellanöstern? Det är en FB-myt att det skulle ligga någon sanning bakom det, bottnar väl i den nynazistiska konspirationsteorin där man påstår att judarna aktivt försöker förstöra Europa genom invandring? Är det en konspirationsteori som du tror på?

Nej, med "tar hit" menar jag "bjuder in/underlättar".
Citera
2015-11-14, 12:50
Medlem
KometenKommers avatar
Citat:
Vad finns det för belägg för att polis, säpo mfl inte har någon koll, dvs att det generellt är dålig säkerhet?

Med tanke på hur illa ställt det är med allt annat i samhället, dvs total brist på koll, så skulle jag vara extremt förvånad om Säpo och polis har koll.

Hur många gängmord har polisen klarat upp senaste åren? I t ex Göteborg där flest gängmord har skett är just nu uppklarningsprocenten 0%. I Sverige har det vält in odokumenterade människor från världens värsta oroshärdar de senaste tjugo åren. Knappt några illegala invandrare utvisas längre utan tillåts fortsätta att parasitera på det svenska samhället. Så jag förväntar mig verkligen inte att polis och Säpo har koll. Särskilt inte efter att man utnämnt ett inkompetent stolpskott som Dan Eliasson till rikspolischef.
Citera
2015-11-14, 12:50
Medlem
Men man släpper ju in vem fan som helst utan någon som helst kontroll.

Man kan ju inte bara öppna upp utan att kolla personen. Försök att komma in i usa eller australien.

Det är ju inga jävla amatöret som jobbar med att släppa in folk som här i sverige.

Helt hopplöst, vi är så jävla god trogna.!
Citera
2015-11-14, 12:55
Medlem
kulturMarxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LBeria
Nej, med "tar hit" menar jag "bjuder in/underlättar".
Stämmer inte heller. Vi följer FN:s flyktingkonvention och erbjuder asyl till de som med all internationell rätt i bakfickan begär asyl. Det finns ingen inbjudan. Man kan däremot och tydligen medvetet försvåra, och även hindra, som en del länder gör nu, men då bryter man mot FN:s flyktingkonvention. Och tydligen kan man göra det utan några direkta konsekvenser, vilket jag tycker är fel. Mycket som är fel med FN, men det är väl bättre än inget. Jag anser inte att Sverige ska börja bryta mot internationell rätt bara för att ex vis Bulgarien gör det. Men det kanske du tycker verkar bra?
Citera
2015-11-14, 12:55
Medlem
Ghostfaces avatar
Citat:

Vad tror du om det här?

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/ma...-att-soka-asyl
Citera
2015-11-14, 12:56
Medlem
GeneralPoops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Det är en sak jag inte förstår,

Låt oss säga att de är IS ( muslimer ) som är terroristerna.
Om nu muslimerna flyr från terroristerna till Europa, tillex Paris och Sverige.

Hur ska vi kunna avgöra vem som är IS och vem som är fredlig muslim ?

Låt oss kära vänner säga så här, är det inte bättre att inte ta in en enda person, inte en enda från potentiella "IS-länder", för att så att säga " gardera oss " för jämt och ständigt ska imamerna gå ut och fördöma skiten som händer med IS.

Ett första steg är ju att faktiskt kräva identifikation på dom som vi släpper in i landet.
Som det är idag har vi ingen som helst aning om vilka människor som gått över gränsen och i vilket syfte dom kommit hit.
Vi vet inte ens vilket land dom är ifrån (inte vilket land dom hävdar att dom är ifrån).
Så en ordentligt utlänningskontroll på dom som söker asyl.

Undertiden som denna kontroll pågår ska människorna befinna sig på angiven plats tills dom anses som ofarliga alternativt avvisas ifall dom innebär en säkerhetsrisk.

Så går det tyvärr inte till idag. Polisen har inte resurser, säpo har inte resurser då allting äts upp av vår helt okontrollerade och enorma invandring.

Där kan man börja. Det borde vara helt jävla självklart att människor som befinner sig i vårt land ska kunne berätta och bevisa vilka dom är.
Det krävs av oss vanliga svenskar att vi ska kunna identifiera oss. Då ska samma sak ske vid asylsökningar.
Citera
2015-11-14, 12:58
Medlem
kulturMarxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surfg66
Men man släpper ju in vem fan som helst utan någon som helst kontroll.

Man kan ju inte bara öppna upp utan att kolla personen. Försök att komma in i usa eller australien.

Det är ju inga jävla amatöret som jobbar med att släppa in folk som här i sverige.

Helt hopplöst, vi är så jävla god trogna.!

Hur ska polisen veta vem som är IS-terrorist då? De som eventuellt kommer som eventuellt är IS-terrorister, de kommer ju inte att skylta med det precis.

Menar du då att vi ska stoppa alla som har "MENA-utseende" eller arabiskt namn, bara för säkerhets skull?

Det funkar inte riktigt så, varken moraliskt eller enligt FN:s flyktingkonvention.

Däremot är jag 100% för att öka resurserna till SÄPO så att dessa personer kan hittas och gripas så snart som möjligt. Men det hela är ju liiite mer komplicerat och omfattande än att "gränspolisen/Migrationsverket slutar vara så godtrogna".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in