2015-11-18, 08:41
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Klart SD står bakom detta och massvis av andra drev mot MP och dess företrädare SD är ju livrädda för dessa miljöfrkämpar främst för att de har mer att säga till om i riksdag/regering och är 1000-faldt mer relevanta än vad SD är.

Cornelis samhällskritik riktades mot viktigare saker än sådana här petitesser. Han hade dessutom troligen stött MP helhjärtat och varit mycket kritisk mot SD, för Cornelis älskade multikulti.

Vilket skitsnack. SD har noll med detta att göra. Det är fram statsministern och Aftonbladet som kritiserat det empatilösa utspelet från nollan.

Att försöka skylla det på ett parti som inte ens kommenterat utspelet känns mer än lovligt desperat. Men de som stödjer historiens mest amatörmässiga regering är ju just det - desperata.
Citera
2015-11-18, 08:42
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lokalen
Kan du glömma direkt om du nu ska prata om Cornelius så borde du åtminstone veta var han stod politiskt.

Begär inte för mycket av honom, han kan uppenbart inte tänka länge än "SD dåligt".
Citera
2015-11-18, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Vilket skitsnack. SD har noll med detta att göra.

Den var rolig.99% av de som är ute och cyklar angående Romson är med stor sannolikhet SD-anhängare på olika nivåer.
Citera
2015-11-18, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lokalen
Kan du glömma direkt om du nu ska prata om Cornelius så borde du åtminstone veta var han stod politiskt.
Det gör jag och han hade med stor sannolikhet stött miljöpartiet idag eftersom de låg nära hans politiska åsikter.
Citera
2015-11-18, 09:50
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Den var rolig.99% av de som är ute och cyklar angående Romson är med stor sannolikhet SD-anhängare på olika nivåer.

Repig skiva och övernaturlig tro på konspirationsteorier.
Citera
2015-11-18, 11:15
Medlem
TheDeans avatar
Citat:
Knappast, jag har inte träffat någon som anser att Romson är kompetent. Inte ens miljöpartister, där folk snarare ångrar att de röstat fram idiotinnan. Och då känner jag inte ens någon Sverigedemokrat, mig veterligen. MP håller på att tappa allt stöd Wetterstrand lyckades mobilisera, mycket pga en inkompetent ledning i Romson & Fridolin.
Citera
2015-11-18, 11:17
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheDean
Knappast, jag har inte träffat någon som anser att Romson är kompetent. Inte ens miljöpartister, där folk snarare ångrar att de röstat fram idiotinnan. Och då känner jag inte ens någon Sverigedemokrat, mig veterligen. MP håller på att tappa allt stöd Wetterstrand lyckades mobilisera, mycket pga en inkompetent ledning i Romson & Fridolin.

Nej, som sagt har ju inte ens statsministern har ju förtroende för henne. Det är därför hon bara får vara "vice statsminister" på papperet, helt utan arbetsuppgifter.

Något HELT unikt i svensk politisk historia (förmodligen också internationellt i den civiliserade världen).
Citera
2015-11-18, 17:52
Medlem
lucifersatans avatar
Citat:

Jag förstår verkligen hur hon kunde bli språkrör för miljöpartiet. Hade dom ingen bättre? Var det ingen annan som ville? För hon är ju fan sämst, jag begriper inte hur en sådan människa kan tas sig ända upp till toppen i politiken.
Citera
2015-11-18, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lucifersatan
Jag förstår verkligen hur hon kunde bli språkrör för miljöpartiet. Hade dom ingen bättre? Var det ingen annan som ville? För hon är ju fan sämst, jag begriper inte hur en sådan människa kan tas sig ända upp till toppen i politiken.
Kanske stirrade man sig blind på att hon forskade och skulle inom en nära framtid diputera i miljörätt, när man valde henne som spåkrör år 2011.
Man trodde att med en person som snart har doktorerat i miljörätt så garanteras man ett språkrör med pondus som kan representera partiet mycket väl i olika sammanhang. Men, ack så fel man fick!
Citera
2015-11-18, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Något HELT unikt i svensk politisk historia (förmodligen också internationellt i den civiliserade världen).

Inget unikt alls att vicen har låg status kolla bara på USA där vicepresidenter ofta av det republikanska slaget har varit mer eller mindre stolpskott.
Citera
2015-11-18, 19:46
Medlem
Citat:
Din analys är otroligt svag och till stor del felaktig, känner du några miljöpartister öht? Känner du öht någon som har röstat?
Citera
2015-11-18, 20:11
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Inget unikt alls att vicen har låg status kolla bara på USA där vicepresidenter ofta av det republikanska slaget har varit mer eller mindre stolpskott.

Ett exempel på en vicepresident som inte haft några arbetsuppgifter när presidenten är från varande?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in