Flashback bygger pepparkakshus!
2015-11-15, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Nej det är det inte. Ni små arga näthatare har inte varit med och tagit fram pencillinet eller gjort något annat betydelsefullt. Ni heter Conny, tommy , ronny eller något annat med onny på slutet och jobbar som målarare eller på lager.
Lilla vän, sådant humör kan tära på hälsan....
Vi "näthatare" som inte blivit hjäntvättade av något politiskt parti alls föredrar att använda vårt sund förnuft att dra våra egna slutatser. Vilken miljöpartist uppfann penicillin? Poliovaccin? Något alls av betydelse för oss övriga obetydliga dödliga? En vice stadsminister har hedrats med en mycket betydelsefull post. Därmed följer ett visst ansvar. För vissa. Son inte har ett förnamn som slutar på y? Förmodar att du är från Stockholm....
Citera
2015-11-15, 01:16
Medlem
PissingContests avatar
Citat:
Haha ni cirkel argumenterar hela tiden. Vi har hela tiden sagt att Romson har gjort uttalande om att hon känner med franska folket. Eftersom hon är ansvarig för miljöpolitiken så fortsätter hon dock med sitt vardagliga arbete, precis som för alla andra.

Ska vi leka lättkränkta så kan man ju fråga sig o varje sd politiker har åkt ned till paris för att visa sitt deltagande? om inte så känner jag mig extremt kränkt av det o kräver Åkessons avgång lol
Håll käft!
Åsa tweetade under pågående attentat och vi vet alla att hon är en fitta.
Varför kräver du av SD att de ska åka till Paris samtidigt som du tycker att det är OK att Åsa sitter i Sverige och har åsikter om miljö-mötet?
Citera
2015-11-15, 01:19
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PissingContest
Håll käft!
Åsa tweetade under pågående attentat och vi vet alla att hon är en fitta.
Varför kräver du av SD att de ska åka till Paris samtidigt som du tycker att det är OK att Åsa sitter i Sverige och har åsikter om miljö-mötet?

Jag spelade på "jag är kränkt" kortet precis som ni gör.

Romson har redan beklagat det som skett. Vad mer ska hon göra? åka ned och utföra första hjälpen? Kritiserar man Romson så ska man givetvis göra något bättre själv. Så era kära SD ledamöter kan såklart alla åka ned till Paris och hjälpa till istället för att sitta och näthata.
Citera
2015-11-15, 01:22
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Nej det är det inte. Ni små arga näthatare har inte varit med och tagit fram pencillinet eller gjort något annat betydelsefullt. Ni heter Conny, tommy , ronny eller något annat med onny på slutet och jobbar som målarare eller på lager.

Dömer du folk efter vad dom heter eller vad dom jobbar med? Du visar här på åsikter som måste betecknas som rent näthat.
Citera
2015-11-15, 01:22
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Visst var det lite smaklöst. Men jämfört med alla hennes andra idiotgrejor känns inte detta som något att hänga upp sig på. Man måste kunna känna skillnad på dumhet (Romson) å ena sidan & ren ondska (Fridolin) å andra sidan.

Jo, visst ser Fridolin ut som en kallhamrad psykopat. Skulle aldrig i livet ställa mig i vägen för nåt han vill ha när det inte finns några vittnen i närheten.

Men frågan är om Romson är så mycket bättre? Nu när vi ser hur hennes tankar faktiskt går så visar det sig att hon i bästa fall lider av en allvarlig empatistörning, och i värsta fall också är en psykopat.

Tänkte försöka komma med en bra liknelse för hur en psykopat kan uttrycka sig, men kom inte på något bättre än detta:
"En massa döda? Det var ju synd, men hur går det med mitt möte?"
Citera
2015-11-15, 01:26
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:

Romson har redan beklagat det som skett. Vad mer ska hon göra? åka ned och utföra första hjälpen? Kritiserar man Romson så ska man givetvis göra något bättre själv. Så era kära SD ledamöter kan såklart alla åka ned till Paris och hjälpa till istället för att sitta och näthata.

Måste visa att hon fått sitt huvud av en annan anledning än att det ska förhindra att det snöar rakt ner i halsen. Kort sagt tänka före hon skriver, nu har hon vid återkommande tillfällen visat dåligt omdöme och borde därför stiga av som minister. Ett Statsråd har ansvaret att fatta livsviktiga beslut i händelse av kris, då krävs tydlighet och genomtänkt analys och det har Åsa Romson visat sig sakna.
Citera
2015-11-15, 01:28
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Måste visa att hon fått sitt huvud av en annan anledning än att det ska förhindra att det snöar rakt ner i halsen. Kort sagt tänka före hon skriver, nu har hon vid återkommande tillfällen visat dåligt omdöme och borde därför stiga av som minister. Ett Statsråd har ansvaret att fatta livsviktiga beslut i händelse av kris, då krävs tydlighet och genomtänkt analys och det har Åsa Romson visat sig sakna.

Som sagt: Vad skulle hon göra annat än beklaga och gå tillbaka till arbetet?

Busnies as usal som Göran Persson sa.

Vad gör du själv för Parisborna annat än att sitta och klaga på vår miljöminister?

Wow vilken humanist du är...

ta en öl till istället.
Citera
2015-11-15, 01:32
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finis
Det var som F*n vad svensken gått och blivit lättkränkt nu för tiden? Det Romsom skrev har totalt gått och blivit ett problem. Det fattar Ni väl att man måste som politiker få lyfta den frågan som man brinner och engagerar sig mest i. Hon tycker ju självklart inte att detta var något trevligt som hänt i Frankrike. Men livet tar inte slut och absolut inte klimatuppvärmningen.

Sluta analysera så mycket om allt politiker twittrar om de är bara människor och det fattar väl alla att hon i detta fall tycker det är fruktansvärt det som hänt i Frankrike men måste det ena alltid utesluta det andra?

En Finis som är trött på det lättkränkta folket
Väl talat!
Storm i twitterglaset. Tredje världskriget är igång, civila masslaktas mitt i Paris, men här är man upprörd över en tweet.
Citera
2015-11-15, 01:33
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Måste visa att hon fått sitt huvud av en annan anledning än att det ska förhindra att det snöar rakt ner i halsen.

Citat:
Kort sagt tänka före hon skriver, nu har hon vid återkommande tillfällen visat dåligt omdöme och borde därför stiga av som minister. Ett Statsråd har ansvaret att fatta livsviktiga beslut i händelse av kris, då krävs tydlighet och genomtänkt analys och det har Åsa Romson visat sig sakna.

Mnjae, visst vill vi ha ministrar som håller huvudet kallt och tar rätt beslut i pressade lägen.

Men i detta fallet var det ju mer intressant att se sig vad som verkligen rör sig i hennes huvud, och inte hur väl hon kan efterapa empati när hon får en stund på sig att författa ett manus.

Citat:

Nu är ju grejen inte den att hon uttryckte sig klumpigt och ska be om ursäkt, utan att när hon skriver direkt från hjärtat utan en pressekreterare som filtrerar det hela så visar det sig att hennes personlighet verka lida av psykopatiska drag.

Visst är det viktigt vad en person gör. Men det är också viktigt vad en person är kapabel att göra i framtiden. Och personer med psykopatiska personlighetsdrag ska vi inte ha i regeringen.
Citera
2015-11-15, 01:34
Medlem
Kakistokratis avatar
Citat:

Hon ska avgå!
Det hjälper inte att beklaga. Hon har bevisat gång på gång att hon rent ut sagt är dum i huvudet och är man dum i huvudet så bör man inte vara vice statsminister för Sverige

https://www.youtube.com/watch?v=nfgMiHtPKjI
Citera
2015-11-15, 01:36
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711

Mnjae, visst vill vi ha ministrar som håller huvudet kallt och tar rätt beslut i pressade lägen.

Men i detta fallet var det ju mer intressant att se sig vad som verkligen rör sig i hennes huvud, och inte hur väl hon kan efterapa empati när hon får en stund på sig att författa ett manus.

Nu är ju grejen inte den att hon uttryckte sig klumpigt och ska be om ursäkt, utan att när hon skriver direkt från hjärtat utan en pressekreterare som filtrerar det hela så visar det sig att hennes personlighet verka lida av psykopatiska drag.

Visst är det viktigt vad en person gör. Men det är också viktigt vad en person är kapabel att göra i framtiden. Och personer med psykopatiska personlighetsdrag ska vi inte ha i regeringen.

Hon har inget att be om ursäkt för. Hon beklagade det som skett. Finns inget mer hon kan göra.

Helt normalt att fundera över vad som sker i ens egen vardag och hennes vardag är på toppmöten bland andra miljöministrar.

Ni fortsätter med era tråkiga cirkelargument. Vad gör du för Parisborna?

Sluta leka kränkt.
Citera
2015-11-15, 01:37
Medlem
prismahs avatar
Hon borde faktiskt ha avgått för längesedan. Mer korkade uttalanden än de hon klämt ur sig får man leta efter. Finns ju iofs ett som platsar och det är vår käre statsministers "Många döda försöker fly".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in