2015-11-14, 11:37
Medlem
-SchmergliN-s avatar
Arnstad jmfr terrordden i Paris med morden i Trollhttan.

https://twitter.com/arnstad/status/665441148849233921

Citat:
Trollhttan drabbades av rasismens terror. Paris av jihadismens terror. Ingen motsttning i att demokratins svar mot bgge r detsamma.
Senast redigerad av -SchmergliN- 2015-11-14 kl. 11:42.
Citera
2015-11-14, 11:37
Medlem
grey.eagles avatar
Lite irriterande r Expressen el aftonbladet.
titel: film man ser dem fly frn skottlossning.

Man klickar p lnken o fr 30 sekunders reklam... WTF endast i Sverige ENDAST
Citera
2015-11-14, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zamenis
Man saknar en berttelse om grningsmnnen efter muslimska terrordd. Nr det gller Breivik kartlades hela hans liv, utlgg om hans psykiskt sjuka mamma, hans frnvarande pappa och klasskamrater intervjuades, media beskrev hans WoW-beroende, hur han kpte en grd, etc etc.

Nr det gller muslimska terrordd s gller locket p, hur blev de radikala? Hur sg deras uppvxt/familjesituation ut? Har de std frn frldrarna i sina sikter? Var de regelbundet i ngon mosk? Hur beter de sig p ntet? Kan man knna igen varningstecknen?`

Slnge man inte kartlgger och berttar om de hr personerna kommer man aldrig kunna gra ngot t det, svida man inte tvngsutvisar samtliga i frorterna d.

I Danmark har journalister tillsammans med psykologer kartlagt en hel del kriminella muslimer.

Detta fr att frska frst varfr de r s vldsamma, stirriga och kriminella. - Resultatet r ungefr att pojkarna slngs ut p gatan, flickorna lses inne. Uppvxt i krlekslsa arrangerade ktenskap, ofta kusingifte sedan generationer. Barnen fr stryk hela sin uppvxt och fr ven se sin mor f stryk, inprntning av religisa tvngstankar mm

Det finns en hel bok som heter "Bland kriminelle muslimer"

Vra frorter r helt enkelt psykopatfabriker.
Senast redigerad av Kulturmarxist 2015-11-14 kl. 11:40.
Citera
2015-11-14, 11:38
Medlem
Kycklingsoffas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Det var inga dliga krav Hans Brun stllde i TV4 nu innan han ville peka ut ngon grupp som ansvariga...
Vad var det han sa mer exakt? Missade helt.
Citera
2015-11-14, 11:39
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bearbull
Vilket frvnansvrd nykter rapportering av Aftonbladet-TV. Wolfgang Hansson sitter och sger att detta snart kan hnda i Sverige och att Sverige br vara oroliga, srskilt fr vra egna medborgare som strider fr IS och som kommer tillbaka hit. Att vi ven br kunna dra slutsatsen att vissa IS-krigare kan komma med flyktingstrmmen. Detta r ju helt otroligt fr att vara Aftonbladet. Han har vuxit ett antal steg i mina gon denna morgon.
Wolfgang Hansson verkar fr bra fr att f stanna srskilt lnge p Aftonbladet.
Det r klart att vi ska vara rdda, det r klart att terrorister finns mitt bland oss, skert inte bara de som Spo hller gonen p, skert inte bara "krigare" som tervnt fr att vila upp sig, sleva i sig ur kttgrytorna, lta vr sjukvrd lka sren och inte minst rekrytera nya svin.
Citera
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jensap
https://www.gp.se/nyheter/varlden/1....nnolikt-dodats

"Inget hot mot Europa"

Skrevs igr...

En helt hejdlst idiotisk kommentar, med tanke p att de redan har utfrt terrorattacker tidigare i Europa. Ytterligare en svensk politruk som uppvisar svensk intellektuell kvalitet...
Citera
Medlem
Saturnuspojkens avatar
I SVD skrivs det:

http://www.svd.se/extremisterna-mast...pen-om-de-unga

Men vart tog det personliga ansvaret vgen?

Jag accepterar inte svaret:

Citat:
-Eyy, bruschan..jag klarade inte skolan och jag knner mig utanfr samhllet s jag kte till Syrien och kriga lite.
Citera
2015-11-14, 11:46
Medlem
Enligt SVT-reportern s sger alla hon intervjuar att det r Frankrikes eget fel fr att ha blandat sig i i Syrien.
Citera
2015-11-14, 11:48
Medlem
Pungs avatar
Fr knslan av att sjlvhatar-media r lite munkavlade av den egna oviljan att bli hnade fr sin frutsgbara standard-fraser.

De VILL s jttegrna nu kra igng hela ramsan.

"mnga muslimer knner sig nu oroliga"
"risk att ddet utnyttjas av mrka krafter"
"detta har inget med islam att gra"

Fr vi ska komma ihg att det r inga fritnkare vra s.k journalister. Mest av allt r de bara lydiga och prktiga. De kan memorera sina fraser och vet nr de ska upprepas.

Men nu har det skett s mnga muslimska attentat att till och med de sjlva brjar knna att det lter liiiiite tjatigt. Och deras standard-floskler brukar alltid frutses samtidigt som bomben smller.

Det brjar helt enkelt knnas lite pinsamt att dra de hr urvattnade replikerna nr de vet att alla redan visste i samma stund som attentatet skedde att de skulle dra dessa - igen.

Ungefr som att regimkritiker drar sig fr att sga "jag r inte rasist men..." efterssom fraser blivit s frljligad.

Drfr tror jag det kommer vara mycket mer subtilt denna gng. Exempelvis mycket inzoomningar p muslimska poliser, muslimska offer, muslimska skterskor. Men utan att ens sga att de r muslimer, bara lta det framg p olika stt.

Det har ocks blivit vldigt trendigt att tala om "det kade vldet" efter muslimskt vld.

Typ "Extrema rrelser vxer sig allt starkare och tar till allt mer vld. Vi ser det i allt frn brnda flyktingfrlgningar och massmordet p Utja till extremislamistmilitanter som utfr sjlvmordsbombningar i Europa. Bda sidor med respektive svans som p internet hejar p vldet, splittringen"

P det sttet behver de inte vilkora sitt avstndstagande vilket alltid leder till internetstormar. Men nd smyga in motargumentet att detta inte har med islam att gra. Den pongen fr de fram genom att rabbla upp andra terrorhandlingar som inte begtts av muslimer och sedan gra sin krnika till en text om terror i strsta allmnhet som bara tar avstamp i den aktuella hndelsen.

Helt enkelt en uppgraderad lite mer subtil variant av klassikern "Glm inte Breivik".

Jag dper taktiken till Lepricon-metoden. Detta efter sagan om lepricanen som av en bonde tvingades avslja under vilket trd han grvt ned sin skatt. Bonden knt ett band runt trder och gick hem fr att hmta en spade. Dessfrinnan hade han tvingat lepricanen att svra heder p att inte ta bort bandet.

Nr bonden kom tillbaka hade lepricanen listigt hllit sitt lfte. Men satt upp band p alla trd.

Media kr samma metod. De talar om muslimska terrorddet, de tar ovilkorat avstnd utan ngra "men", bara det att de samtidigt ocks pratar om tusen andra vldshandlingar.
Citera
2015-11-14, 11:48
Medlem
Sonnenwendes avatar
Och nu atr idioten till reportern och hvdar att det r regeringens fel att terrorddet skedde, franska folkets ilska vnds mot regeringen och presidenten? Rtt hrresande pstenden efter att ha pratat med ngra fransmn p gatan i Paris!

SVT r ett pinsamt skmt!
Senast redigerad av Sonnenwende 2015-11-14 kl. 12:02.
Citera
2015-11-14, 11:49
Medlem
Crumbzzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bearbull
Vilket frvnansvrd nykter rapportering av Aftonbladet-TV. Wolfgang Hansson sitter och sger att detta snart kan hnda i Sverige och att Sverige br vara oroliga, srskilt fr vra egna medborgare som strider fr IS och som kommer tillbaka hit. Att vi ven br kunna dra slutsatsen att vissa IS-krigare kan komma med flyktingstrmmen. Detta r ju helt otroligt fr att vara Aftonbladet. Han har vuxit ett antal steg i mina gon denna morgon.

Tvrtom sjunker de nnu mera, om det ens r mjligt? De har ju vetat om detta hela tiden, men nu senaste veckorna nr opinionen brjat svnga s r de inte sena att vnda kappan efter vinden.
Citera
2015-11-14, 11:50
Medlem
Gift44s avatar
Nu sger reportern att "alla" skyller p Frankrikes regering och ingen p islamister ... tminstone i det omrde dr hon r. En mrklig diskrepans mot Hollandes och franska mediers ordval. r alla fransmn proto-IS i hemlighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in