2015-11-17, 21:41
Medlem
S mnga frgetecken nr man ser Expressens bilder p hur mnga som var drinne.

Vittnen sger att alla slngde sig p golven och lg dr nr terroristerna skt.
I ver 2 timmar var terroristerna dr inne, nd r det bara 25-30 som man ser dda p golvet eftert.

Vad gjorde terroristerna under hela denna tiden?
Hur kan inte fler att ha dtt p golvet?
Vart r resterande 50-60 ddade, i korridorer och andra utrymmen?

Hur kunde ta s oerhrt lng tid fr Polisen att storma byggnaden?
Knns vl som att det lr bli praxis framver att storma s fort man ftt ihop 5-10 poliser framver, svida man r skra p att det rr sig om IS, ven om det inte lr vara s kul om man r polis.
Citera
2015-11-17, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av South

I ver 2 timmar var terroristerna dr inne, nd r det bara 25-30 som man ser dda p golvet eftert.

Tror verkligen inte att alla, vad det nu var, ~1500 inne i lokalen lg mitt p scengolvet och lg dr i tv timmar. Tror de flesta frskte fly s lngt bort frn terroristerna som mjligt, frutom de som inte hade ngon chans att gra det (de i centrum p scengolvet, som frskte spela dda)
Skert ocks att mnga blev skadade och frbldde efter att de hade flytt golvet.

Tror inte heller att det r s enkelt att avrtta obundna mnniskor, och jag gissar p att AK-47'orna som de ska ha anvnt r relativt svrhanterade, samt kan verhettas?

Ngot jag undrat : Hur var det med utgngar p stllet? Fanns det endast en anvndbar utgng?
Samt var stod terroristerna?
Citera
2015-11-17, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mgs00
Jag hrde nnstans att tre terrorister blev skjutna av polisen nr de satt i bilen. Det ska finnas en video dr polisen eftert filmar skotthlen p bilen och de dda terroristerna, men en av terroristerna verlevde men var typ dd nd...

r jag ute och cyklar eller r hr det ihop med paris attacken? Isfall vart hittar jag den videon
Jag tror den videon var frn Brasilien. Finns p liveleak.
Citera
2015-11-17, 22:44
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bengbeng
Jag tror den videon var frn Brasilien. Finns p liveleak.
Har du lnk?
Citera
2015-11-17, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kruzifixxion
Tror verkligen inte att alla, vad det nu var, ~1500 inne i lokalen lg mitt p scengolvet och lg dr i tv timmar. Tror de flesta frskte fly s lngt bort frn terroristerna som mjligt, frutom de som inte hade ngon chans att gra det (de i centrum p scengolvet, som frskte spela dda)
Skert ocks att mnga blev skadade och frbldde efter att de hade flytt golvet.

Tror inte heller att det r s enkelt att avrtta obundna mnniskor, och jag gissar p att AK-47'orna som de ska ha anvnt r relativt svrhanterade, samt kan verhettas?

Ngot jag undrat : Hur var det med utgngar p stllet? Fanns det endast en anvndbar utgng?
Samt var stod terroristerna?

Jo fast samtidigt, om 4 pers kommer in med AK47or och bara skjuter random rakt in i en hg p 500 pers som str packat p ett golv s knns det som att varenda kul nd lr trffa sitt ml.
Sen r det inte skert i och fr sig att det var alla 4 som gick in och skt heller dock.

De ska ju ha kommit in lngst bak nd ligger nstan alla kroppar allra lngst fram vid scenen vilket r lite mrkligt?
Citera
2015-11-17, 23:27
Medlem
fidelios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av South

Hur kunde ta s oerhrt lng tid fr Polisen att storma byggnaden?
Knns vl som att det lr bli praxis framver att storma s fort man ftt ihop 5-10 poliser framver, svida man r skra p att det rr sig om IS, ven om det inte lr vara s kul om man r polis.

Tnkte samma sak tidigare. Vad i gjorde dom i flera timmar och hur kunde s "f" d? Kan ju vara s att ven fr en hrdad terrorist s tar det emot efter att man skjutit ner ett tiotal. Kanske hade man fr lite ammo.

Gllande sista stycket s svarade GW p detta i veckans brott.
Citera
2015-11-17, 23:28
Medlem
Spnnande det hr. http://www.expressen.se/nyheter/har-...terna-i-paris/

Citat:
Ahmed al Muhammed
[...] Han har kommit frn Turkiet med en grupp flyktingar som landsteg p n Leros i Grekland den 3 oktober, rest genom Makedonien till serbiska Presevo, dr han skte asyl den 7 oktober. Han passerade ocks flyktinglgret Opatovac i Kroatien den 8 oktober innan han reste mot Ungern.

Lr ju finnas x antal som han i Europa. Framtiden ser ljus ut.
Citera
2015-11-17, 23:58
Medlem
LameBulls avatar
Om jag skulle vara en terrorist var p vg att beg en attack, likt denna.
Varfr skulle jag d ta med ett pass fr?
Vad skulle jag/min organisation tjna p det?

Tar tex en bankrnare med sig id handlingar infr ett rn?
Citera
2015-11-18, 00:07
Medlem
fidelios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LameBull
Om jag skulle vara en terrorist var p vg att beg en attack, likt denna.
Varfr skulle jag d ta med ett pass fr?
Vad skulle jag/min organisation tjna p det?

Tar tex en bankrnare med sig id handlingar infr ett rn?

En id-handling r vll utmrkt att ta med sig vid terrorattack till skillnad frn bankrn dr det r direkt olmpligt.
Citera
2015-11-18, 00:32
Medlem
MrMadoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fidelio
En id-handling r vll utmrkt att ta med sig vid terrorattack till skillnad frn bankrn dr det r direkt olmpligt.

Haha varfr?
Citera
2015-11-18, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Haha varfr?
Fr att man vid ett terrordd grna tar p sig ddet
Citera
2015-11-18, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Haha varfr?

Fr att ens anhriga och alla andra skulle f veta vem som har blivit martyr? De skms inte. De r stolta ver att sprnga folk i bitar. Och de har blivit "lovade" ngot bttre efter detta.

De efterlevande srjer inte de sina. Det r ju upp till Allah nd att bestmma nr de r dags.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in