2015-11-15, 21:43
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Fortfarande oklart om det funna passet tillhr terrorsten eller inte. Enligt en anonym fransk klla med insyn ska fingeravtrycken stmma. Samtidigt finns det tvivel om passet r kta.

http://www.sueddeutsche.de/politik/a...dion-1.2738716

Att fingeravtryck stmplade i Grekland, stmmer ihop med passet/fingeravtryck som ptrffats intill grningsman, bekrftar egentligen bara mitt tidigare inlgg om att attentatsman br passet ihop med sitt bombblte. Det r meningen att ID ska gras.
Citera
2015-11-15, 21:44
Medlem
GodModes avatar
P nyheterna sger de att hndelsen hyllas p ntet. Finns de lnkar till det eller screenshot?
Citera
2015-11-15, 21:44
Bannlyst
15.000 mennesker i Kbenhavn mindes franske ofre

http://www.avisen.dk/15000-mennesker...re_355351.aspx
Citera
2015-11-15, 21:46
Medlem
Sweederssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PNF
Och vad skulle vara ett mer symbolisk motiv n att attackera en spelning av ett Israel-vnligt band?

N, det r vl extra lyckat men jag tror bara inte att attentatet var riktat mot bandet. I deras gon vimlar det vl av "Israel-vnliga" band. Tror att attentaten var planerade lngt innan och inte upplagt efter bandets turnschema, allts inte det huvudsakliga mlet men en lyckad slump i attentatsmnnens gon. Men jag kan ha fel. Men de kan ocks attackerat random stllen som samlat mnga unga mnniskor som r ute och lever ett syndfullt leverne...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrNero
Lnk till detta?

Sg det p aktuellt som var vid 21
Citera
Medlem
abberiks avatar
Ngon som vet mer om falskalarmet?
en fgel viskade i mitt ra att /b/ och "trips decides" var inblandat
Citera
2015-11-15, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ASAPROCKY
Kan ngon frklara fr mig, en gng fr alla, varfr USA, Ryssland och flera andra lnder inte bara gr ihop och gr slut p ISIS nr de har kapaticeten till att gra det? Eller mste det hr ske s sakta som det gr?

USA har vll ingen direkt vinning i att skicka trupper o gra slut p ISIS. Finns ingen olja eller dylikt vilket gr att dom r passiva fram tills deras intressen pverkas.
Citera
2015-11-15, 21:50
Medlem
nverlppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PNF
Motivet till val av plats r nog enklare n s. Hr hetsar sngaren i bandet mot kritikerna av deras stllningstagande fr Israel p en spelning i Tel Aviv.

https://www.youtube.com/watch?v=7R5sQSrYIgA

Fan vad makabert det sg ut i slutet av den dr videon nr sngaren "ltsasskjuter" mot publiken med sin gitarr
Citera
2015-11-15, 21:50
Medlem
crusades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ASAPROCKY
Kan ngon frklara fr mig, en gng fr alla, varfr USA, Ryssland och flera andra lnder inte bara gr ihop och gr slut p ISIS nr de har kapaticeten till att gra det? Eller mste det hr ske s sakta som det gr?

Det var en snubbe frn FOI p Agenda i Svt2 just nu som frklarade det hela ganska bra.
Rekommenderar dig att kolla p Svt play och lyssna p honom, 21.27 in i programmet.
Citera
2015-11-15, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av retepm.
En sak jag inte frstr vad r problemet med att bekmpa IS de ker fr fan runt i pickups med nn jvla mounted machinegun p. Skulle dessa vara svra ml? Och deras ledare mste ha en jvla tur som verlever stndiga attacker mot dennes konvoy av pickups frn toyota?

Ledarna r nog snppet fegare n ckelimamerna som hjrntvttar dumma ghettobarn runt om i europa, dvs dom gmmer sig i nn kllare i Raqqa eller i nn grotta och gr noll smutsjobb. Det skulle ge mycket strre utdelning att brja lta dessa mta sina 72 oskulder istllet fr unga idioter, men som sagt svrt fega r dom.
Citera
2015-11-15, 21:53
Medlem
Ashheehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abberik
Ngon som vet mer om falskalarmet?
en fgel viskade i mitt ra att /b/ och "trips decides" var inblandat

http://i.4cdn.org/b/1447620351800.png
Citera
2015-11-15, 22:03
Medlem