2015-11-14, 18:46
Medlem
Marathons avatar
Jag har tror jag har namnet och facebook p den skottskadade svenskan frn Vsters.

* = a
Citera
2015-11-14, 18:47
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenBeirut
Lser att en av sjlvmordsbombarna hade biljett till matchen och detonerade bomben nr han nekades intrde.

Frga inte om klla, d spyr jag.

Eller, fuck it....
Sam Walker p twitter (skriver fr sportdelen i Wall Street Journal)
Nekade intrde?
Gissar att de i inslppet gjorde mera n nekade intrde nr de upptckte att snubbarna hade en bombvst p sig.
Citera
2015-11-14, 18:49
Medlem
Fem skall vara gripna nu i Bryssel.
Citera
2015-11-14, 18:51
Avstngd
ytmamzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari

Intressant att IS krigarna hr hemma i tyska Belgien (flandern) och inte franska..
Senast redigerad av ytmamz 2015-11-14 kl. 19:04.
Citera
2015-11-14, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marcussss
Jag tnkte ocks p detta. Vid terrordd brukar man ju rekommendera att undvika stora folkmassor, och nr de samlas p mitten av planen s blir vl folkmassan mer kompakt? Jag antar att de gjorde bedmningen att risken var lgre att en bomb skulle ha tagit sitt till grsplanen n till lktaren, frhoppningsvis fr vi mer information om detta senare.

Nn pstr ju att sjlvmordsbombarna inte har slppts in utan allts stoppades i entren. Ligger det ngon sanning i det s kan det ju vara s att man visste att de befann sig utanfr snarare n inne i arenan, och d r det ju nnu vrre att skicka ut folk i tumultet utanfr, srskilt eftersom minst en sprngning redan skett. Det r min gissning iaf. Hellre inne med troligen inga bomber n ute med garanterat bomber.
Citera
2015-11-14, 18:52
Moderator
OYs avatar
Citat:

Var det ett dramatiskt gripande, sker polisen fler personer, finns det ngon liverapportering ifrn Belgien, ngon som har en bra lnk?
Citera
Medlem
Nu har 3 stycken olika personer, som alla knner varandra, sagts vara offer. Fr helvete, kan er sak eller hll kften.
Citera
Medlem
MariaLarssons avatar
Citat:

Hur r det relaterat till Paris - r det inblandade som tagit sig till Bryssel?
Citera
2015-11-14, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nome
Har ISIS en ledare?

Yup, en Abu Bakr som verkar ha dtt och teruppsttt om vartannat om man ska tro p nyheterna.
Citera
2015-11-14, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ytmamz
Intressant att IS krigarna hr hemma i tyska Belgien (flemish) och inte franska..

r vl inte s konstig egentligen d Bryssel, dr mnga invandrare bor ligger i Flandern.
Citera
2015-11-14, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MariaLarsson
Hur r det relaterat till Paris - r det inblandade som tagit sig till Bryssel?

Med tanke p undantagstillstndet som rr s gissar jag att polisen har funnit kopplingar, eller kanske sedan tidigare knt till kopplingar d man haft fransmannen under (dlig?) vervakning sen tidigare, s att man vet var man kanske kan hitta folk som styrt upp det hr p avstnd. Det knns osannolikt att ngon av de som befunnit sig p plats igr skulle vara i Bryssel idag.
Citera
2015-11-14, 18:59
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Ny video frn Verdens Gang, hr ppnar polisen eld mot terroristerna

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/te...ne/a/23561374/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem