2015-11-14, 18:46
Medlem
Marathons avatar
Jag har tror jag har namnet och facebook på den skottskadade svenskan från Västerås.

* = a
Citera
2015-11-14, 18:47
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenBeirut
Läser att en av självmordsbombarna hade biljett till matchen och detonerade bomben när han nekades inträde.

Fråga inte om källa, då spyr jag.

Eller, fuck it....
Sam Walker på twitter (skriver för sportdelen i Wall Street Journal)
Nekade inträde?
Gissar att de i insläppet gjorde mera än nekade inträde när de upptäckte att snubbarna hade en bombväst på sig.
Citera
2015-11-14, 18:49
Medlem
Fem skall vara gripna nu i Bryssel.
Citera
2015-11-14, 18:51
Avstängd
ytmamzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari

Intressant att IS krigarna hör hemma i tyska Belgien (flandern) och inte franska..
Senast redigerad av ytmamz 2015-11-14 kl. 19:04.
Citera
2015-11-14, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marcussss
Jag tänkte också på detta. Vid terrordåd brukar man ju rekommendera att undvika stora folkmassor, och när de samlas på mitten av planen så blir väl folkmassan mer kompakt? Jag antar att de gjorde bedömningen att risken var lägre att en bomb skulle ha tagit sitt till gräsplanen än till läktaren, förhoppningsvis får vi mer information om detta senare.

Nån påstår ju att självmordsbombarna inte har släppts in utan alltså stoppades i entren. Ligger det någon sanning i det så kan det ju vara så att man visste att de befann sig utanför snarare än inne i arenan, och då är det ju ännu värre att skicka ut folk i tumultet utanför, särskilt eftersom minst en sprängning redan skett. Det är min gissning iaf. Hellre inne med troligen inga bomber än ute med garanterat bomber.
Citera
2015-11-14, 18:52
Moderator
OYs avatar
Citat:

Var det ett dramatiskt gripande, söker polisen fler personer, finns det någon liverapportering ifrån Belgien, någon som har en bra länk?
Citera
Medlem
Nu har 3 stycken olika personer, som alla känner varandra, sagts vara offer. För helvete, kan er sak eller håll käften.
Citera
Medlem
MariaLarssons avatar
Citat:

Hur är det relaterat till Paris - är det inblandade som tagit sig till Bryssel?
Citera
2015-11-14, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nome
Har ISIS en ledare?

Yup, en Abu Bakr som verkar ha dött och återuppstått om vartannat om man ska tro på nyheterna.
Citera
2015-11-14, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ytmamz
Intressant att IS krigarna hör hemma i tyska Belgien (flemish) och inte franska..

Är väl inte så konstig egentligen då Bryssel, där många invandrare bor ligger i Flandern.
Citera
2015-11-14, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MariaLarsson
Hur är det relaterat till Paris - är det inblandade som tagit sig till Bryssel?

Med tanke på undantagstillståndet som rår så gissar jag att polisen har funnit kopplingar, eller kanske sedan tidigare känt till kopplingar då man haft fransmannen under (dålig?) övervakning sen tidigare, så att man vet var man kanske kan hitta folk som styrt upp det här på avstånd. Det känns osannolikt att någon av de som befunnit sig på plats igår skulle vara i Bryssel idag.
Citera
2015-11-14, 18:59
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Ny video från Verdens Gang, här öppnar polisen eld mot terroristerna

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/te...ne/a/23561374/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem