2015-11-13, 21:24
Medlem
Svart.Karismas avatar
Började röka för 4 år sedan. Har sedan dess i snitt rökt 2 cigg per vecka. Tycker om känslan av att röka, speciellt då jag känner mig stimulerad efter att t.ex. ha pluggat en längre period. Men om jag röker oftare än 1 cigg per dag blir jag otroligt illamående i magen. Njuter av andra ciggen mentalt, men känner ofta att jag behöver spy. Ibland forcerar jag mig i 2 extra cigg per dag, men ändå så kan min tolerans inte utvecklas.

Hur gör jag för att bli beroende av cigg?
Citera
2015-11-13, 21:31
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Du röker ett par cigaretter om dagen, och ökar successivt på antalet cigg per dag (fruktansvärt korkad fråga, för övrigt).
Senast redigerad av Knarkarjävlar 2015-11-13 kl. 22:26.
Citera
2015-11-13, 21:47
Medlem
MrJoker4s avatar
Tvinga i dig mer än 4 cigg per dag i en hel månad. Kan du inte röka upp så ta en espresso tillsammans med ciggen. Så blir du beroende.
Citera
2015-11-13, 21:49
Medlem
Förstår inte varför du vill bli beroende av att röka cigaretter. :S Om du nu är ute efter det som kallas "nikotinkick" så bör du fortsätta på det sätt du gör nu, kan inte påstå att jag får någon kick som beroende.
Citera
2015-11-13, 22:23
Medlem
alla är vi olika och har givetvis en fullt fri vilja.
men att kika på en rökares lungor, hjärta eller inte minst käft är otroligt tragiskt.
Att ha en "önskan" om att bli beroende av cigaretter som består av ca 6000 ohälsosamma ämnen, och låta det dyka ner i rena, fina lungor. Låta flimmerhåret i halsen ramla av , riskera att få tandlossning och ökad risk för hjärtoch kärl sjukdomar är GANSKA sinnessjukt.
Din kropp säger ju faktiskt redan ifrån nu - du mår illa så du vill spy efter. Tänk efter en extra gång.

mvh y
Citera
2015-11-13, 23:49
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yanki
alla är vi olika och har givetvis en fullt fri vilja.
men att kika på en rökares lungor, hjärta eller inte minst käft är otroligt tragiskt.
Att ha en "önskan" om att bli beroende av cigaretter som består av ca 6000 ohälsosamma ämnen, och låta det dyka ner i rena, fina lungor. Låta flimmerhåret i halsen ramla av , riskera att få tandlossning och ökad risk för hjärtoch kärl sjukdomar är GANSKA sinnessjukt.
Din kropp säger ju faktiskt redan ifrån nu - du mår illa så du vill spy efter. Tänk efter en extra gång.

mvh y
Nåja, att röka ett par cigg i veckan innebär väl knappast någon akut fara för hälsan?
Varför är du (TS) inte istället tacksam över att ha lyckats med vad många andra inte klara av, nämligen att njutningsröka när andan faller på och dessutom lyckas hålla sig till detta år efter år?
TS kan skatta sig lycklig som ännu inte blivit nikotinslav! Det är ju just det som får de flesta att vilja sluta röka; att man inte längre styr över drogen utan låter drogen styra ens liv!
Citera
2015-11-14, 00:41
Medlem
var glad att du inte är beroende
Citera
2015-11-14, 14:31
Medlem
vickessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svart.Karisma
Började röka för 4 år sedan. Har sedan dess i snitt rökt 2 cigg per vecka. Tycker om känslan av att röka, speciellt då jag känner mig stimulerad efter att t.ex. ha pluggat en längre period. Men om jag röker oftare än 1 cigg per dag blir jag otroligt illamående i magen. Njuter av andra ciggen mentalt, men känner ofta att jag behöver spy. Ibland forcerar jag mig i 2 extra cigg per dag, men ändå så kan min tolerans inte utvecklas.

Varför i hela helvete vill du bli beroende? Var glad att du hittills röker bara runt 2 cigg per vecka, personligen röker jag runt 3-4 paket per vecka (och det finns de som röker mer) och jag kan säga att det är ett jävla slöseri med pengar! Bli inte beroende och lägg sparade pengar på något annat. 2 per vecka verkar ganska lagom, det är inga större risker för varken ekonomin eller hälsan så mitt tips är att du håller dig till det, du kommer må mycket bättre utav det.
Citera
2015-11-14, 15:24
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svart.Karisma

Rök på, men du kommer inte att känna när du blir beroende. Det bara händer, den e lömsk, som Dansken skulle sagt. Lägg av med dumheterna säger jag. För tobak är ett jäkla skit, säger jag som snusat i 30 år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in