• 6
  • 7
2015-11-17, 05:11
Medlem
Kalciumnitrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wazzobazzo
Vad gör soc egentligen i sådana här fall (jag har ingen aning)? Kan "barnen" tvångsomhändertas eller är det samtal med äldre soc-tant som gäller?
Socialen i Vänersborg är nog helt seriöst landets sämsta. Där har dom Socialsekreterare som slår sina barn och är rädda för personerna som kommer dit. Skulle detta ''grabbgänget'' mot någon förmodan hamna där så kommer dom undan med en klapp på axeln och ''Men detta var ju inte bra, nu får du bara 700 chanser till!''
Jag vet flera LVU-hem som fått avbryta sina kontrakt med Socialen i Vänersborg på grund av att dom är så veliga och verkligen inte går att ha och göra med, vet ett hem som inte ens fick ersättning för sina utlägg gentemot en person som var placerad där. Dom lovar även ständigt saker om och om igen utan någon form av resultat.
Citera
2015-11-17, 06:05
Medlem
Purdys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bushtucker
Bra tänk! Någon form av inpasseringskontroll skulle det ju givetvis vara i ett sådant där Idrottscentrum för att avhålla sådana som inte har där att göra från att ta sig in och störa verksamheten.

Den inpasseringskontrollen skulle ju naturligtvis ha varit vid den svenska gränsen.
Citera
2015-11-17, 20:38
Medlem
UlphSvensons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Ett tiotal 15 åringar hotar misshandlar och terroriserar sedan en tid personal och spelande ungdomar i en idrottshall i Vänersborg. Först skickas dom yngsta in för att provocera sedan kommer deras större bröder och kompisar (låter kulturberikning lång väg) och bråken eskalerar.

Jag har ingen som helst aning om hur vita eller bruna eller gula personerna är, men fenomenet "muckdvärg" - vilket är exakt detta - är en mycket äldre klassiker i Västra Götaland än både storlänet och all form av "berikning" (som ni rassar säger).
Citera
2015-11-17, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UlphSvenson
Jag har ingen som helst aning om hur vita eller bruna eller gula personerna är,
Är du både blind döv och korkad?

Citat:
men fenomenet "muckdvärg" - vilket är exakt detta - är en mycket äldre klassiker i Västra Götaland än både storlänet och all form av "berikning" (som ni rassar säger).
Där fick du med ordet "rassar" också. Skithäftigt.
Citera
2015-11-17, 21:34
Medlem
UlphSvensons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tennant
Är du både blind döv och korkad?

Aj aj! Akta vårt svenska språk där, ty det är oss mycket kärt!

Jag påpekar att det här är ett mycket gammalt, mycket svenskt (nåja västgötskt) kulturellt fenomen och därmed kan inga slutsatser dras, speciellt inte om att det skulle vara specifikt för "berikare". Vilket för den tänkande också innefattar att det inte utesluter dem heller.

Citat:
Ursprungligen postat av Tennant
Där fick du med ordet "rassar" också. Skithäftigt.

Ja. Bara rassar säger saker som "berikare". Det går (möjligen) utmärkt att rösta SD eller vara kritisk mot invandringspolitiken utan att vara rasse, men där går gränsen. Vi gillar ju att säga som det är, här i forumet, eller hur?
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in