2013-08-20, 17:11
Bannlyst
Haha... igår när jag skulle gör cable crunches så åkte det där "fästet" ner ett flertal gånger så det rasslade i hela gymmet och jag åkte med den ner i golvet

Folk tittade en hel del kan man säga
Citera
2013-08-20, 17:48
Medlem
koogis avatar
En mans axlar hoppade ur led då han körde bänkpress på gymmet i vintras, måste gjort ont.

Själv har jag bara haft mindre incidenter som att välta med bänkpressen eller slå huvudet i en stång.

En annan pinsam grej var då jag började gymma, gjorde nummer 2 på toaletten. Kom in en ganska grov kille efter och bara vände i dörröppningen då han kände stanken. Det var pinsamt :-S
Citera
2013-08-20, 23:28
Medlem
ralph89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Gå tillbaka och säg till att du vill få det röntgat om det nu fortfarande gör väldigt ont.
Det är din rätt att få vård. Behöver du ett sjukintyg så är det ju bara att knalla tillbaka och säg till att du inte klarar av att stå på foten.

Ja de är de absolut! jag känner mig i efterhand att läkaren nu har ju gjort mig illa! va fan! Tror fan en städare hade gjort ett bättre jobb än han! de måste ta folk på allvar ist för att himla med ögonen... Men har pratat med folk i efterhand som förklarat att efter de sjukhuset blev privat ägt så har de blivit riktigt kasst!

Så nu har jag röntgat den på ett annat sjukhus i mitt län som tog mig på allvar, efter röntgen öppnade en sköterska dörren när jag satt där med den nya läkaren och började gorma om att min förra läkare ska få för att han inte gjorde en röntgen eller iaf en remiss. Men iaf ag har slått av en flis på månbenet tror jag de hette i foten, Ungefär 2cm långt och 5-6mm tjockt så jag ska kanske opereras men garanterat gipsas imon och är nu sjukskriven till den 14 sept. Men är det inte bra då så förlänger de sa läkaren! Fått receptet oxynorm utskrivet så jag slipper iaf smärtan!

Lycka till på gymmet
Citera
2013-08-21, 00:04
Medlem
Skulle köra ryggresningar i en lite äldre modell av kombinerad dipsställning/ryggresning med band som håller i fötterna/benen. Ställer mig under och hoppar upp för att vika mig framåt, jag har då inte justerat bandet över vaden, utan åker runt nästan ett helt varv landar på sidan på golvet med en duns och en jävla värk i sidan och ryggen med ett jack i bakhuvudet.
Det var en del människor där som såg spektaklet, pinsamt som fan.
Citera
2013-08-21, 07:01
Medlem
nikenboles avatar
Körde lite tungt i bensparken i slutet av passe, Sparkar upp sista repsen, gungar till i toppläget sen smäller det till som en kvist bryts på mitten, vänsterben vrider sig och när vikten farit ned sticker mitt ben från knäskålen nedåt väldigt väldigt urled.

Polarn fick montera loss kudden från bensparken så jag kom loss. Smällde till benet och det hoppade tillbaka i skålen igen.

Slutade med titthålsoperation, klarade senor och annat iallafall men det knakar lite vid djupa böj fortfarande.
Citera
2013-08-21, 10:10
Medlem
Enzymes avatar
Har fastnat i bänken några gånger och fått tippa av skiten. Har även dragit av vajern i sittande rodd så jag flög bakåt och gjorde en kullerbytta. Har också tappat balansen och ramlat vid böj, svimmat efter marklyft och tappat en viktkaka på foten.
Citera
2013-08-21, 10:49
Medlem
anjer2s avatar
Jag fick ryggskott en gång när jag körde marklyft. Korkad som man är blev man lite för vikt-kåt och lassade på för mycket vikter så att tekniken blev lidande. Något man inte vill ska hända i marklyft. Jag fick bita i det sura äpplet och vila två veckor efter det. Men idag är ryggen bra igen och jag kan köra marklyft (med lagom vikt och bättre teknik).
Citera
2013-08-21, 12:35
Bannlyst
För några veckor sen så körde jag tunga knästående crunches med rep i latsdraget. Sånt där rep där någon kommersiell jöns kommit på att man kan skruva fast en svart gummiplopp på ändarna som stopp. På gamla dagar gjorde man en knut och ingen har någonsin råkat ut för olyckor på det viset, men nu är nya tider här. Så naturligtvis smäller ena ploppen av, viktmagasinet som faller rycker till sig min andra arm upp i luften i en hastig rörelse och det smäller till ordentligt. Jag har inflammation i båda axlarna och måste ta det försiktigt med dom så det var en JÄVLA tur att jag inte skadade mig. Förbannad blir man på alla jävlar som bygger och köper in utrustning som inte går att träna med eller som medför fara för liv och lem.
Citera
2013-11-27, 19:17
Medlem
Lecros avatar
haha jag tappade greppet om en 20 kg vikt idag på gymmet, var lite svetting om händerna så den gled rätt fint ner på foten, som tur var blev det bara ett litet skrapsår.
Citera
2013-11-27, 19:30
Medlem
Lecros avatar
Seriöst altså, jag ser att många här kör bänkpress själva, gör förfan inte det om du kör med tunga vikter, man ska ha med sig en kompis som står bakom som kan hjälpa till om man inte orkar. Bänkpress är en ganska riskfylld övning.
Citera
2013-11-27, 19:40
Medlem
skulle köra axelpress med hantlar, lite lättare än vanligt. Fast jag skickar upp dom med vanlig kraft,(ni vet, man sätter dom på knäna sen hjälper man till att näst in till kasta upp dom till sin position) så jag tappar den vänstra hanteln bakåt, och eftersom att jag håller i den ganska hårt så sitter den liksom fast i fingrarna eftersom att man inte direkt kan böja fingrarna bakåt, så jag håller då på att vrida hela axeln ur led. Fast jag kastade ner den högra, så jag kunde liksom böja mig och "följa med" självaste fallet.
Fy fan, det var en vidrig känsla.

Det är väl det värsta som har hänt mig på gymmet!
Citera
2013-11-27, 20:21
Medlem
Sodomizeds avatar
Gjorde lateral pull down, så gick fästet där stången sitter fast i vajern sönder. Fick hela stången i nacken. Som tur var så gick det bra, men har inte vågat köra på samma maskin igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in