Flashback bygger pepparkakshus!
2015-11-13, 04:40
Medlem
Jag lever dagligen, nästan konstant, med tanken om hur mycket bättre livet hade varit om jag inte hade gjort ett extremt jävla totalt uselt (oförberett, slumpmässigt, helt jävla superrandom 1 på miljarden) misstag. Det har nu gått nästan ett år och jag får fortfarande extremt jobbiga känslor så fort minsta lilla påminnelse eller tanke dyker upp.

Jag har försökt bli spirituell och annat t.o.m. pga av det men ändå kan jag inte sluta tänka att livet hade varit så mycket vackrare och bättre om detta bara inte hade skett (vilket det hade). Chansen var minimal och jag lyckades pricka in det och fuckat upp allt jag hade letat efter hela mitt jävla liv. Jag var så jävla lycklig och var över molnen på ett sätt jag aldrig tidigare varit - i 3 månader tills allt gick i spillror. Helt jävla sjukt att det ens kunde ske. Allt.

Det känns som det enda sättet jag helt och hållet kan komma över det är om jag, typ, når någon slags spirituell upplysning. På den nivån är det, och jag hade aldrig ens tänkt på sådant innan. Inte ens det hjälper, tidvis ger jag bara upp och tittar på mig själv i vilken jävla misär jag är i nu, pga mig själv. Istället för där jag kunde varit.

Hur fan tar man sig vidare? Detta känns verkligen som det nästan värsta som kan hända. Skuldkänslorna är så jävla stora, både mot mig själv och andra. Känner ibland att jag knappt vill leva längre, att jag totalt förstört den chans till det liv jag väntat på hela livet - som jag äntligen fick tag på - men sen förstörde.
Senast redigerad av finemumma 2015-11-13 kl. 04:43.
Citera
2015-11-13, 04:57
Medlem
Stygian-Vistas avatar
Det är lätt att tro att tillfällen som gått en förbi på ett eller annat sätt med stor säkerhet hade kunnat vända ens liv till något fantastiskt. Men är du verkligen säker på att detta var "ditt livs chans" och är du säker på att det som var "ditt livs chans" då verkligen är ditt mål nu?

Den enda som kan ta sig ur denna negativa tankespiral är du, det är egentligen inte lönt att älta och ångra dessa ting men ändå går hjärnan igång. Du måste lära din hjärna att tänka om när du hamnar i den här tanken, att okej, du missade en chans, men livet bjuder på fler chanser. Kanske inte samma chans, men möjligheterna finns där, kanske måste man hjälpa dem på traven, eller så serveras chanserna på ett fat.

Se istället till att utsätta dig för nya möjligheter och chanser i livet istället för att deppa över detta, tänk även på att det som är din stora sorg idag kan vara din stora lycka imorgon
Citera
2015-11-13, 10:30
Medlem
Du har ingen lust alls och berätta vad för misstag du gjorde eller?
Citera
2015-11-14, 19:58
Bannlyst
Skulle gärna också höra vad för misstag du gjorde annars blir det svårt för oss att hjälpa dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in