2005-11-04, 01:20
Medlem
ElakeKjells avatar
Är det nån som har koll på om det går att köpa nåt roligt receptfritt på apoteken i England? Typ nån benzo eller codein?
Ska dit snart och det vore ju kul att få med sig nåt trevligt hem
Citera
2005-11-04, 01:22
Medlem
TomiXs avatar
Solpadeine finns nog i England om jag inte minns fel.

Varje tablett innehåller 500mg Paracetamol och runt 30mg koffein och 8mg kodein

Riktiga dunderpiller det dära
Citera
2005-11-04, 11:44
Bannlyst
Prova att gå på ett diskotek och stuffa runt lite ibland alla fula undernärda popsnören tills en person med neonkläder erbjuder dig E...köp några i farten och försök få neon-gossen att förstå att du vill ha andra saker...fungerar hans närminne hjälpligt så får du snart bekanta dig med George&Gänget som sitter i sofforna och kliar sig på näsan förnöjt...
Citera
2005-11-04, 11:51
Medlem
De heter Solpadeine Max och innehåller 14 mg kodein, inte så mycket med andra ord. Men kom ihåg att fråga efter just dessa och inte bara Solpadeine för då får du bara paracetamol-tabletter. Tror de har en gräns att man bara får köpa två paket åt gången, men du kan ju gå runt till flera apotek isf.

Sen TROR jag att det finns en hostmedicin med kodein i som är receptfri - har sett en sådan inköpt på Boots (deras eget märke tror jag det var) men jag frågade aldrig den som hade flaskan om hon köpt den receptfritt eller ej. Du kan ju fråga dig fram.
Citera
2005-11-04, 11:52
Medlem
Smokebombs avatar
Tråd låst

Finns en tråd här där det är tänkt att dylika frågor ska besvaras: http://forum.flashback.info/scandina...d.php?t=191355
Citera
2005-11-04, 12:03
Medlem
TomiXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marilyn
De heter Solpadeine Max och innehåller 14 mg kodein, inte så mycket med andra ord. Men kom ihåg att fråga efter just dessa och inte bara Solpadeine för då får du bara paracetamol-tabletter. Tror de har en gräns att man bara får köpa två paket åt gången, men du kan ju gå runt till flera apotek isf.

Sen TROR jag att det finns en hostmedicin med kodein i som är receptfri - har sett en sådan inköpt på Boots (deras eget märke tror jag det var) men jag frågade aldrig den som hade flaskan om hon köpt den receptfritt eller ej. Du kan ju fråga dig fram.

Aha, köpte dessa piller i ett annat land och där fanns bara vanliga Solpadeine, eftersom de var tillverkade i England/med engelsk bruks så antog jag att det var samma där
Citera
2005-11-05, 00:25
Medlem
ElakeKjells avatar
Argh! Klantigt av mig att missa den stora tråden, borde ju ha postat där, sorry.

Ska tyvärr bara till England på ett snabbesök så det är tveksamt om jag hinner med nåt diskoteksbesök så jag får ställa mitt hopp till att hitta nåt kul på apoteken. Ska kolla efter Solpadeine Max, låter ju inte som nån höjdare direkt, men bättre än inget
Citera
2005-11-05, 12:24
Medlem
http://www.boots.com/shop/product_de...5&slmRefer=000
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här