• 1
  • 2
2005-11-05, 13:52
Medlem
alrunans avatar
Kalasgod låda!

- Koka ris så du kan täcka ungefär en halv ugnfast form.

- Sväng ihop rikligt med ostsås. Jag brukar blanda i lite smakrik mjukost och sedan
osttärningar av vad man nu tycker om för ost. Sedan i med ett rejält tag av svartpepparkvarnen.

- Ovanpå riset lägger du ut sparris. Det funkar med konserverad men jag föredrar färsk. Jag brukar inte förkoka den, men det kan man väl om man vill. Skala gärna av litegrann nertill på färsk sparris.

- Ovanpå sparrisen lägger du sedan strimlad kassler.

- Häll över ostsåsen. Det är bra om den täcker någorlunda så det inte blir för torrt.

- Avsluta sedan med lite riven ost på toppen och sen in i ugnen. Har glömt gradantal och sånt. Jag kör alltid på känsla. Men allt utom sparrisen är ju redan klar så så himla länge behöver den inte vara inne. Sådär så osten ser smarrig ut kanske.

Himla gott med en grönsallad till. Det är ju dessutom väldigt smidigt eftersom det blir ett par portioner att spara i kylen.
Citera
2005-11-05, 14:22
Medlem
rooys avatar
Jag brukar värma en färdig tomatsås med basilika eller oliver. Kasta i tärnad kassler + fetaost. Till detta kokar jag pasta. Enkelt och mycket gott.
Citera
2005-11-05, 15:23
Medlem
Ralphies avatar
Gratinera den med en god champignonsås du gjort själv och en sjukt massa ost på toppen. Servera med en ris och en grönsallad. Kanske ett glas rött ?
Citera
2005-11-07, 14:03
Medlem
i ganska tunna skiver er kassler jo fint till sandwich. om det ska serveras med nogot varmt, er det bra med potatismos, kokt broccoli ock stark senap. det kann även ersätta bacon i en pasta carbonara, finstrimlas ock inngå i en pizza, eller hackas ock inngå i köttbullar. gratinerad spenat, kassler ock pasta er väl inte så illa, ock kassler skulla väl gå ok med melon i en sallad?

men kassler blir alldrig min favoritmat...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in