Citat:
Ursprungligen postat av
Moltas666
Vårt spelbolag har varit aktivt i snart 15 år och har gått med plus större delen av den tiden.
Du går inte med vinst på trav år efter år beroende på tur. Trav är ett skicklighetsspel som bygger på kunskap, rationella val, intuition och mycket goda branschkontakter vilket inte utesluter att tur/otur naturligtvis har en viss betydelse.
Det går självklart att spela på stryktipset med samma inställning, problemet är bara att lagspel är betydligt svårare att tippa. Det är dessutom betydligt svårare att bygga upp ett informationsnät med varje inblandad fotbollsklubb vilket är avgörande.
Större delen av tiden, låter nästan på dig som att ni går bra plus ibland men totalt kanske ligger minus? Trav, stryktipset och liknande systemspel har ju en extrem variation, bara för att det ger intrycket av att gå plus så behöver det ju nödvändigtvis inte vara ett vinnande alternativ.
Jag har väldigt lite att gå på här men jag vet ju hur det där med variation fungerar. Ni kanske låg back typ 300K 2012 och då lyckades vinna 500k för att sedan gå back 200K fram till förra helgen eller whatever för att sedan vinna 300K, är man då vinnande i längden eller har variationen bara helt enkelt varit på rätt sida?
Samma sak gäller ju stryktipset, triss eller vad det nu kan röra sig om. Variationen blir ju så extrem att det är svårt att göra nyktra värderingar kring huruvida det är möjligt att vinna i långa loppet eller inte. Jag tog upp triss i vad jag tror var mitt senaste inlägg och det är ju i mångt och mycket ett ypperligt exempel. Om vi leker med tanken att trisslotten alltid har kostat 30kr och jag köper en per dag och har gjort så sedan 10 år tillbaka så har jag köpt lotter för strax över 100k. Trisslotter är som vi alla vet en fruktansvärt dålig investering men om jag då efter 10 år lyckas komma till tv och skrapa fram typ 250k så är jag ju plus 150k på triss, betyder det då att triss är en bra eller dålig investering?
Men ja, trav är skicklighetsbaserat och ja, med rätt kontakter på rätt plats med rätt insatser och liknande så kan man säkert gå plus på ATG, jag tror att det är svårt när oddsen inte är fasta. I det här fallet så snackades det ju dock om huruvida det går att vinna på V75 och liknande i långa loppet och jag är tveksam. Inte på grund av skicklighet och liknande utan för att återbetalningen är så oerhört låg. Jag vet inte men ATG har väl typ 60% i återbetalning, oddsen åker ju ner i skorna, det blir extremt svårt att hitta värde även om du är mer insatt och kunnig än alla andra.
Men kan någon visa någon som går stadigt plus på trav, systemspel och liknande och har gjort så under en längre tid?
Singelmatcher på oddset finns ju hur många som helst som med siffror över en längre period kan visa ett plusresultat men det verkar vara svårare med just ATG.
Vad gäller fotbollsskiten där med singelmatcher som du tog upp så förstod jag inte riktigt vad du ville ha sagt, man behöver inte ha några som helst kontakter för att gå plus på "lången". Det gäller att veta vad ett överodds är samt ha bra koll på money management. Det är inte jättesvårt om man är insatt sen vet du ju vilket odds du spelar till och du kan göra din värdering efter det, det går ju inte när oddsen inte är fasta, du stirrar dig då blir på din kunskap. Den där hästen du tror vinner kanske står i 15,00 när du bedömer att den har 10% chans, om du sen står där med 7,00 när oddset är fastställt och hästen vinner har du ju gjort ett asdåligt spel, även om du vinner.
Sen så är ju återbetalningen på fotboll, tennis, ishockey, basket eller vad det nu kan tänkas varai princip 100%, skulle folk vara registrerade hos de flesta spelbolagen och alltid spela högsta oddset med bra money management skulle det inte finnas några spelbolag.