2015-11-12, 20:24
Medlem
Jag kanske klumpar ihop dem väl hårt med här är för jag seriös funderar på om alla Fi/V/Mp/S/C/M/Fp saknar medkänsla när det gäller flyktingpolitiken (jag undantar kanske Kd p g av KDU).
Jag är villig att lyssna till förmildrande omständigheter

1) De står bakom en politik som leder till att det dör människor i medelhavet eftersom de vill framstå som om det är snälla och tar emot alla men i verkligheten lockar folk över en dödsfälla.

2) De tar pengar från de som lever i absolut fattigdom ( d v s de som inte får mat för dagen och som kan hjälpa med traditionell U-hjälp) och ger den till människor som har råd att lägga ut 30 000 - 40 000 för att låta sig smugglas till Sverige.

3)De vill inte göra satsningar på gamla och sjuka. Där gäller "krona för krona" men bara för att de ska se snälla ut så lånar de pengar för att +22-åringar ska få bo som om de vore 17 år i speciella boenden istället för att skicka hem dem till den delen av Afghanistan där de är fred.(De vill inte undersöka deras ålder lika noggrant som det görs i våra grannländer)

4) För att de ska kunna framställa Sverige som ett "föregångsland" ljuger de konstant i sina framträdande i TV och Nyheter om kostnader för invandringen:
T ex kan de påstå:
"Vi behöver så här mycket flyktingar p g a att det föds för lite barn i Sverige" (länk)
"Flyktinginvandringen är lönsam. Det är en investering"(tino)
"Flyktingarna (underförstått de flesta) flyr från kriget Syrien"
"Flyktingar har arbete efter 7 år i Sverige" (länk)

5) Fast de har vetat att flyktingströmmarna har ökat och ökat det sista har man valt att inte planera för det på något sätt i så god tid som man kunnat när man fått information från myndigheter r. Varken genom att ändra politiken så att det kommer färre invandrare eller genom att ge berörda myndigheter resurser i god tid och t ex köpa in tält och o s v när man visste vad som skulle komma. I stället har man för att kunna fortsätta ljuga för svenska folket valt att säga att alla är välkomna utan att förbereda sig, så att man nu riskerar ha byggt upp en situation där massa människor som gav sig av när man sa "ni är välkomna", kommer att fastna på Balkan p g a följdverkningar av deras avsaknad av medkänsla.
Senast redigerad av balansPrio 2015-11-12 kl. 21:03. Anledning: fixar länkar
Citera
2015-11-12, 20:30
Medlem
warfighters avatar
Du tycker inte att den här tråden påminner om den diskussion som pågår i övrigt på I&I? Vad är det du vill diskutera?
Citera
2015-11-12, 20:30
Medlem
knasen79s avatar
Så Hitler var medmänsklig för han tänkte på Tyskarnas bästa när han intog Europa och utrotade judarna?
Citera
2015-11-12, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av warfighter
Du tycker inte att den här tråden påminner om den diskussion som pågår i övrigt på I&I? Vad är det du vill diskutera?
Huruvida Fi/V/Mp/S/C/M/Fp:s politik är driven av medkänsla eller om de har sin politik för att se bra ut.
Är jag i fel forum?
Citera
2015-11-12, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knasen79
Så Hitler var medmänsklig för han tänkte på Tyskarnas bästa när han intog Europa och utrotade judarna?
Om du visste hur många judar plundrat Tyskland och förrådde dem i första världskriget. Sen så dog ett par hundra tusen av tyfus och svält. Ingen förintelse mao.

..nog verkar det som att sjuklövern tappat huvudet helt. Bara att hålla med ts.
Citera
2015-11-12, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knasen79
Mmm liknelse känns inte helt relevant.

Jag kanske uttryckte mig spetsigt. Men det som jag tänker är att Fi/V/Mp/S/C/M/Fp politik när det gäller invandringen U-hjäp och relaterat inte är driven av medkänsla.

Vilka är det som är judarna i det här fallet är de de fattiga personerna som dör för att Sverige drar in in U-hjälp eller är den killen från Afganistan som lånar 30 000 av pappa för att åka till Sverige för att kunna få ett bättre liv?
Citera
2015-11-12, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av warfighter
Skrev eg tråden för att jag indirekt blev anklagad för att inte ha medkänsla i en annan tråd ( (FB) Vad är snitt-tiden för en flykting att komma i vanligt arbete?) för att allt inte handlar om kronor och ören och att man måste ha medkänsla. Då kände jag mig fruktansvärt irriterad och tänkte jag skulle starta en tråd om medkänsla och att alla som tycker den nuvarande politiken är bra ska kunna berätta varför det är så medkännande som de gör och inte komma och sabba mina trådar då jag försöker får fram fakta.
(Känner mig dock lite bättre tillmods nu för det verkar som om moderatorerna har rensat bort inlägget - från han som var så medkännande för att han inte brydde sig om kostnader - utan att jag bet om det)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in