Citat:
Ursprungligen postat av
Gronis
Många stilar av kung du tränar med vapen så munken ligger nog bra till med sitt svärd eller spjut.
Går det då bra att mma "mästaren" även tränar i Dog Brothers stickfighting? Eftersom hela iden är så lik mma som man kan komma.
Citat:
Ursprungligen postat av
Jafan89
För att säga såhär: På ena sidan har vi en dansartist, på andra har vi en fighter, kanske inte den svåraste gissningen vem som har ett vist övertag på de här premisserna eller hur, TS!
Nåväl, en ung shaolin munk borde vara i väldigt god form så om denna börjar utöva mma på allvar kan det säkert bli väldigt bra. Å andra sidan har jag för mig att det har funnits munkar som gick över till mma med ok till goda resultat men inte mer. Ursäkten är ju alltid att de "riktiga" munkarna aldrig visar sin styrka.
Ungefär lika kul som folk som dyrkade Bruce Lee och därmed slaviskt försöker följa hans stil när hans egna filosofi kan ses som proto-mma/dog brothers: testa nya saker, behåll det som funkar och ta bort allt annat. Och nu verkar folk inte begripa att tränaning där huvudfokus ligger på fullkontakt mot andra av olika stilar är bättre än träning för uppvisning (finns det någon källa som kan stryka shaolins tävlingsträning?)
Citat:
Ursprungligen postat av
HORJESUS
Ja fast enligt one size så är ju sumon blixtsnabb, å han verkar ju veta vad han talar om.
Skulle aldrig kunnat drömma om att sumon va så giftig.
Att man inte ser fler fläsksumos i oktagonen är ju lite konstigt dock.
Dom kanske mörkar sin power.

Nope, jag sa att sumon var starkare och snabbare än dig. Med tanken på deras matcher och fysik (de är riktigt starka, fettet är för extra vikt och stabilitet) så borde de vara rätt bra på korta sprinter, på samma vis som tyngdlyftare brukar vara rätt grymma på 60m.
Har väl funnits ett par och oväntat nog gick det inte så bra. Nästan som att personer som tränar i en stil med tydliga begränsningar kommer ha problem i en match där nästan allt är tillåtet. En väldigt känd sumomästare skulle väl tävla inom mma snart (eller kanske redan har gjort det) men har ingen koll, intresserade kan säkert läsa mer i sumotråden.