2015-11-12, 13:58
Medlem
Hej!

Tänkte investera i ett par ordentliga vinterskor, och har kikat en del på Timberland. Deras klassiska 6 inch-kängor är ju klart snygga, men är de varma? Ni som har såna skor, har ni tjocka sockor i skorna när det blir minus 15 grader eller klarar ni er ändå?

http://cdon.se/skor/timberland-6-inc...706144-3965553

Help a girl out!
Citera
2015-11-20, 19:06
Jag har ett par såna kängor och tycker de är extremt bekväma och håller värmen. Finns annars fodrade också har jag för mig, den långa modellen är så het på damerna. In i en butik och prova dem, ännu har jag inget att klaga över med värmen i dem
Citera
2015-11-20, 19:10
Medlem
swebarbs avatar
Ja timberland gör bra kängor dom lär du knappast frysa i med en tjock strumpa.
Citera
2016-09-19, 20:22
Medlem
Bumpar den här.

Ska ta och köpa mig ett par timberland 6 inch kängor men tänkte höra om man håller sig varm även i minusgrader? Runt 10 20 minus. Har inga problem att dra på mig en raggsocka om det krävs.

Har även sökt med lampa och lykta efter den svarta herrmodellen som har extra varm fodring men inte hittat den. Någon som vet var jag kan beställa den i Sverige? Känns ju som att den modellen borde hålla värmen riktigt bra.
Citera
2016-09-29, 06:32
Medlem
Vid många minusgrader kommer helt klart raggsocka att behövas. Skon är ju inte fodrad (mer än ett extra lager läder) och sulan är inte enormt tjock.

Jag är väldigt varm om fötterna och kör när det är kallt ned ullsula + tunna ullstrumpor. Annars med vanliga strunpor och en tjockare iläggssula.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in