• 4
  • 5
2015-11-14, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuraStina
Aha, då förstår jag. Kvittot har både tydlig signatur och även kopia på säljarens körkort och där finns personnummer.

Vad som närmast anbefalles är att i huvudsak följa det Bergakungen föreslår: Skicka en betalningsanmaning till denna person vari en frist anges som är rimlig. Adressen tar du rätt på via personnumret.
Citera
2015-11-15, 19:30
Medlem
SuraStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordiad
Vad som närmast anbefalles är att i huvudsak följa det Bergakungen föreslår: Skicka en betalningsanmaning till denna person vari en frist anges som är rimlig. Adressen tar du rätt på via personnumret.

Tack, jag ska göra det. Fick adressen från Skatteverket.
Citera
2015-11-23, 14:44
Medlem
SuraStinas avatar
Tänkte ge en liten uppdatering. Hade kontakt med konsumentrådgivaren i min kommun som gav lite goda råd, det mesta redan sagt av er. Men han påpekade också att då bilfirman annonserat ut bilen och get sken av att sälja den så anses de vara förmedlare av köpet och då är det KKL som gäller. Detta är en fördel för mig då man enligt KKL kan avbeställa köpet hos en firma/butik utan att behöva ange någon som helst orsak och då ska man också få tillbaka hela handpenningen.
Personen gav därför rådet att ställa kravbrevet till både säljaren och företaget vilket jag också gjort. Han sa också att det inte skulle vara några svårigheter att få rätt i TR om ärendet gick dit.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in