• 1
  • 2
2015-11-12, 09:30
Medlem
Vilken juice är bäst enligt er? Själv har jag alltid druckit bravo juice för att det är det som köpts hem när jag var yngre. Multivitamindryck lyxades till under en period, samt godmorgon juice. Nu när jag köper allting själv så började jag självklart i mina gamla spår, men har sedan nyligen öppnat ögonen för andra sorter.

Jag prövade bravo apelsinjuice och pressade ett par apelsiner själv och filtrerade bort fruktköttet, och daaaaamn vilken stor skillnad det var, helt sjukt!
Har prövat några sorter och har kommit fram till att brämhults slår dom allra flesta med hästlängder, dom smakar nästan helt intill den som man pressar själv. Dock är den ju dyrare, men det går väl an.

Vilken tycker ni själv?
Citera
2015-11-12, 09:40
Medlem
MrYouSucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverringar
Vilken juice är bäst enligt er? Själv har jag alltid druckit bravo juice för att det är det som köpts hem när jag var yngre. Multivitamindryck lyxades till under en period, samt godmorgon juice. Nu när jag köper allting själv så började jag självklart i mina gamla spår, men har sedan nyligen öppnat ögonen för andra sorter.

Jag prövade bravo apelsinjuice och pressade ett par apelsiner själv och filtrerade bort fruktköttet, och daaaaamn vilken stor skillnad det var, helt sjukt!
Har prövat några sorter och har kommit fram till att brämhults slår dom allra flesta med hästlängder, dom smakar nästan helt intill den som man pressar själv. Dock är den ju dyrare, men det går väl an.

Vilken tycker ni själv?
Tropicana är absolut den bästa apelsinjuicen i vanliga mataffärer.
Citera
2015-11-12, 09:50
Medlem
Själv tycker jag att Brämhults är den bästa. Att de har en massa olika smaker gör ju inte saken värre heller.
Citera
2015-11-12, 09:54
Medlem
Mosebys avatar
Värsta juicen jag vet är apelsinjuice.

Favoriterna är:
1. Multivitamindryck
2. Äppeljuice
3. Tropisk juice
Citera
2015-11-12, 09:58
Medlem
Jag brukar skifta mellan God Morgon, Innocent och Tropicana. Är nog tråkig när jag säger att jag gillar God Morgon apelsinjuice. Det känns som om jag dricker en apelsinklyfta.
Citera
2015-11-12, 10:07
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Citat:

Vilken tycker ni själv?

Fontana har många bra juicer. Mango och vindruva är de två starkaste korten. Som synd är förvarar ICA och COOP sina Fontana-juicer ofta i rumstemperatur.

Mvh
Citera
2015-11-12, 10:11
Medlem
killjuice
Citera
2015-11-12, 11:01
Medlem
Feadogs avatar
Egenpressad juice är oftast bäst. Då kan man själv välja frukt med rätt balans mellan sötma och syra. Orkar man inte detta så håller Brämhults bra klass, även Harboe Pure är ok.

Allt som är gjort från koncentrat (oavsett om de piffat till det med fruktkött eller inte) går fetbort, alltså det mesta som nämnts i den här tråden av föregående skribenter. Varför ska man dricka sån skit?
Citera
2015-11-12, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HanSomForsvann
Fontana har många bra juicer. Mango och vindruva är de två starkaste korten. Som synd är förvarar ICA och COOP sina Fontana-juicer ofta i rumstemperatur.

Mvh

Det är för att det inte är rena juicer. Möjligtvis ananas, och apelsin. Mango, samt vindruva innehåller inte 100% juice, och kallas därför för fruktdryck.
Citera
2015-11-12, 11:54
Medlem
Citat:

Vilken tycker ni själv?

Multivitamindryck är ingen juice. Det är en fruktdryck, med kanske 25% juice som max. Resten vatten och glucose.

Absolut bäst på marknaden just nu är: Loviseberg. Slår Brämhults med hästlängder. Dyr. Cirka 45:- per liter.
Citera
2015-11-12, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Multivitamindryck är ingen juice. Det är en fruktdryck, med kanske 25% juice som max. Resten vatten och glucose.

Absolut bäst på marknaden just nu är: Loviseberg. Slår Brämhults med hästlängder. Dyr. Cirka 45:- per liter.

Vet inte om jag sett den på affären, ska hålla ett öga efter den. Läste att den var helt opastöriserad, ska bli intressant.
Citera
2015-11-12, 22:00
Medlem
MjaoTse-Bongs avatar
Tropicana Golden grapefrukt och blood orange gillar jag mycket!
God morgon röd grapefrukt funkar som billigare alternativ.
Bravo ananas och guava.
Rubicon vattenmelon.
Brämhults är ju självklara, speciellt deras hallon-dryck!

Och så iaf fanns det någon juice på ÖoB med granatäpple som var supergod. Vet inte om de har kvar den dock.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in