2015-11-11, 20:11
Medlem
Hej! Jag ska ge bort min Samsung galaxy s3 till en vän och måste radera allt på telefonen, för jag vill inte att något ska finnas kvar. Det är väldigt viktigt att det inte går att få tillbaka/återställa någonting. Vet att personen jag ska sälja den till är väldigt duktig med teknik och kan få fram gamla sms osv genom att koppla in den till datorn. Jag har gjort en backup tror jag det heter. Och personen använder sig av KIEs 3 för att få fram saker i telefonen. Någon som kan berätta för mig hur jag ska göra?

Tacksam för svar. Mvh
Citera
2015-11-11, 20:21
Medlem
Mr-Sherlocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lollan90
Någon som kan berätta för mig hur jag ska göra?

Jadu, inte sälja till personer som vill spionera på ditt privatliv.
Citera
2015-11-11, 23:32
Medlem
AIKDaniels avatar
Gå in i inställningar på telefonen och återgälda den till fabriksdata, om inte personen i fråga får med ett minneskort i telefonen så bör det vara omöjligt att få tillbaka någonting.

Ta ut simkort, minneskort, återställ, se till så att allt är utloggat (alla konton så som gmail osv).
Bör vara omöjligt att få tillbaka ngt därefter.
Citera
2015-11-12, 00:46
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIKDaniel
Gå in i inställningar på telefonen och återgälda den till fabriksdata, om inte personen i fråga får med ett minneskort i telefonen så bör det vara omöjligt att få tillbaka någonting.

Ta ut simkort, minneskort, återställ, se till så att allt är utloggat (alla konton så som gmail osv).
Bör vara omöjligt att få tillbaka ngt därefter.

Nej det är långtifrån omöjligt att återskapa datan på luren, detta eftersom den inte skrivs över.
Tvärtom är det löjligt enkelt att få tillbaka data på en fabriksåterställd lur, i korthet räcker det med att roota luren med t ex towelroot eller framaroot och sen är det bara att köra med
Diskdigger:

https://play.google.com/store/apps/d...skdigger&hl=sv

Här finns naturligtvis en liten risk för att man skriver över den data man är ute efter när man installerar towelroot eller disk digger men den risken är trots allt förhållandevis liten.

Citat:
Ursprungligen postat av Lollan90
Hej! Jag ska ge bort min Samsung galaxy s3 till en vän och måste radera allt på telefonen, för jag vill inte att något ska finnas kvar. Det är väldigt viktigt att det inte går att få tillbaka/återställa någonting. Vet att personen jag ska sälja den till är väldigt duktig med teknik och kan få fram gamla sms osv genom att koppla in den till datorn. Jag har gjort en backup tror jag det heter. Och personen använder sig av KIEs 3 för att få fram saker i telefonen. Någon som kan berätta för mig hur jag ska göra?

Tacksam för svar. Mvh

Det du ska göra är att krypera telefonen innan du fabriksåterställer den:

Gå till inställningar -> säkerhet -> Skärmlås och ställ in telefonen på att använda ett lösenord, ange sen ett låååååångt lösenord gärna 30+ tecken långt med VERSALER gemener, specialtecken ("#¤?$%) och siffror.

När detta är gjort välj att kryptera mobilen i säkerhetsinställningarna och följ anvisningarna.

När detta är gjort kan du lugnt fabriksåterställa luren, alla försök att återskapa data, kommer nu enbart att resultera i skräpdata, såvida inte personen ifråga lyckas knäcka ditt lösenord förstås (vilket är att betrakta som ytterst osannolikt om du följde mina råd om lösenordet ovan)
Citera
2015-11-20, 05:17
Medlem
Arbetarbroders avatar
Tele - allmänna diskussioner --> Tele - felsökning och problem
/Moderator
Citera
2016-01-06, 04:03
Medlem
Eller så gör du som du gjort bara, ge inte tillbaka luren du lånat alls. Snillen, nu kommer jag aldrig få reda på vem som var far till den där jävla ungen.
Freeze attack är ju lite komplicerat, men kanske om man hade lurfan...
Citera
2016-01-06, 04:12
Medlem
Manschauvinistens avatar
Ladda ner Odin3 och I9300XXUGNH4-mappen samt USB drivers som också finns i länken nedan.

http://www.ibtimes.co.uk/update-gala...mware-1468061][/center]

Följ stegen 1 - 10.
Gör en ominstallation av mjukvaran. Det "bör" räcka för gemene man.

För hårddiskar "räcker" det att du formaterar en hårddisk x antal gånger, baserat på den logiken så bör det gälla även för en handhållen enhet.
Rätta mig om jag har fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in