2015-11-13, 17:45
Medlem
Ravnungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricBe
Vi har förmodligen en klar majoritet i Sverige som inte alls vill att det här ska ske. Problemet är att vi har en regering som skiter i vad befolkningen säger. Personligen är jag övertygad om att det här handlar om pengar. Invandrare är en riktig vinstmaskin, inte för vanliga svenskar men för näringslivet som kan kränga sitt skit till fler människor. Tänk dig en liten ort i Sverige med 4000 invånare som plötsligt blir 5000. Den som äger ICA eller hyresrätterna kommer förmodligen jubla.
Ja, det är trist det som hender i svereige nu, och dom senaste tiåren.
Og du, jag tror du har rett. Jag har aldrig, forutan en galen tant som skrek att alla nordmenn var rasister hehe, mött någon etnisk svensk som inte undrer sig över sveriges asylpolitik.
Trist att en elit av PK-politiker och media får styra som dom vil.

Jag reser så mycket omkring i sverige, og kjenns inte alltid trygt der lengre.
Citera
2015-11-13, 17:47
Medlem
LS2SBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Denna regering har bara suttit vid makten i 1 år kära du! Vad gjorde Herr Reinfeldt för att förhindra denna situation? Inte ett dugg? Han öppnade ju gränserna på vid gavel och därför har vi problem idag. Så lägg ansvaret där det hör hemma, på dåvarande högerregering!

"Höger".
Citera
2015-11-13, 17:50
Moderator
OYs avatar
Citat:
Så nu är allt mitt fel? Du menar också att alla som inte röstar som du gör är "landsförrädare". Varför heter då SD Sverige"demokraterna"? Ni kan ju ta bort ordet demokraterna eftersom ni är helt emot demokratin och inte tycker att folk ska få rösta som de vill.

Det är nuvarande regering som gör något. Utöver gränskontrollerna så är det 21 punkter som kommer implementeras den närmaste tiden. När det var Reinfeldt som styrde tillsammans med SD som stördparti så öppnades dörrarna på vid gavel. Jag röstar på ett parti som förespråkar reglerad invandring och inte några öppna dörrar. De som har dörrarna mest öppna är C och MP.

Jag tycker att människor som kommer hit ska få ett värdigt mottagande och det är svårt att lyckas med när det kommer 10.000 i veckan. Därför skulle Danmark under en kort period kunna stänga sina gränser så vi hann jobba ifatt. Men det enda danskarna erbjuder är hånflin eftersom de vill Sverige illa.

Jobba ifatt?

Ja, jag menar att de som inte röstar SD är landsförrädare därför att de har försatt Sverige i en ohållbar situation som skadar landet alla aspekter.

De där 21 punkterna och minst 21 punkter till kan inte vänta till den närmaste tiden, det måste ske senast imorgon klockan 12:00.

Om vi inte kan ge ett värdigt mottagande så kan vi inte heller ta emot fler, avvisa dem innan de beträder svenskt territorium, det är vad polisen borde ägna sina resurser åt, inte att bära väskor och informera om var man söker asyl, det är skrattretande trots att det är allvarligt.
Citera
2015-11-13, 17:52
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Danmark är väl också med i EU eller? Inom EU måste man hjälpas åt. Men vill ni bita er själva i svansen så gör det då! Vem vet vad Sverige och Tyskland hittar på framöver för att ni inte gör er del. Om en flykting väljer mellan Danmark och Tyskland så kommer de flesta välja Tyskland. Var så säker!

När väl Tyskland och Sverige tröttnat på de andra EU länderna så kommer vi att bilda en ny Hansa istället, och då kommer vare sig polacker eller danskar att få vara med!
Citera
2015-11-13, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jobba ifatt?

Ja, jag menar att de som inte röstar SD är landsförrädare därför att de har försatt Sverige i en ohållbar situation som skadar landet alla aspekter.

De där 21 punkterna och minst 21 punkter till kan inte vänta till den närmaste tiden, det måste ske senast imorgon klockan 12:00.

Om vi inte kan ge ett värdigt mottagande så kan vi inte heller ta emot fler, avvisa dem innan de beträder svenskt territorium, det är vad polisen borde ägna sina resurser åt, inte att bära väskor och informera om var man söker asyl, det är skrattretande trots att det är allvarligt.

Men är det möjligt att göra det som du skriver i det fetade? Bryter det inte mot gällande lagar, regler och avtal? Och för att kunna avvisa folk innan de kommer till Sverige så måste andra länder samarbeta med oss och det vill ju inte Danmark. De har ju bara hånflin att erbjuda. Så vad göra? När det gäller de 21 punkterna så tar det tid att implementera dem, det borde du fatta också.

För mig personligen så är inte invandringspolitik prio ett här i livet. Finns annan politik som är viktigare. Att ta 90 miljarder från kommunerna som SD vill kommer inte bli bra alls. Då kommer t.ex. de gamla få svälta ihjäl för då finns inga pengar till mat för dem. Så jag undrar just vem som, är landsförrädare då, när gamla får svälta ihjäl för att SD tagit 90 miljarder från kommunerna?

Och du ska fan inte tala om för andra vad de får rösta på heller! Väldigt få i Sverige vill ha den diktatur som SD förespråkar eftersom ni inte tycker folk ska få rösta på vad de vill! Det faktum att SD-anhängare fotograferar alla som inte tycker som dem säger ju allt! Då är man fan inget demokratisk parti!
Citera
2015-11-13, 18:10
Moderator
OYs avatar
Citat:
Men är det möjligt att göra det som du skriver i det fetade? Bryter det inte mot gällande lagar, regler och avtal? Och för att kunna avvisa folk innan de kommer till Sverige så måste andra länder samarbeta med oss och det vill ju inte Danmark. De har ju bara hånflin att erbjuda. Så vad göra? När det gäller de 21 punkterna så tar det tid att implementera dem, det borde du fatta också.

För mig personligen så är inte invandringspolitik prio ett här i livet. Finns annan politik som är viktigare. Att ta 90 miljarder från kommunerna som SD vill kommer inte bli bra alls. Då kommer t.ex. de gamla få svälta ihjäl för då finns inga pengar till mat för dem. Så jag undrar just vem som, är landsförrädare då, när gamla får svälta ihjäl för att SD tagit 90 miljarder från kommunerna?

Och du ska fan inte tala om för andra vad de får rösta på heller! Väldigt få i Sverige vill ha den diktatur som SD förespråkar eftersom ni inte tycker folk ska få rösta på vad de vill! Det faktum att SD-anhängare fotograferar alla som inte tycker som dem säger ju allt! Då är man fan inget demokratisk parti!

Kan du beskriva vilka hinder som föreligger som gör att även tågbolagen inte kan omfattas av det transportöransvar som gäller inom flyget? Ingen utan ID nekas ombordstigning i Danmark, vad är konstigt med det?

Tråden handlar om gränskontroll så vi kan väl ta och avsluta det allmänpolitiska meningsutbytet med att mindre antal invandrare i kommunerna betyder mindre utgifter.

Jag har inte talat om för dig vad du får eller inte får rösta på, därmed har jag uttryckt att den politiska linje som du har valt har resulterat i att vi idag måste kontrollera vem som reser in i Sverige ifrån våra grannländer. Du är direkt medansvarig anser jag.
Citera
2015-11-13, 18:14
Medlem
Citat:
Så nu är allt mitt fel? Du menar också att alla som inte röstar som du gör är "landsförrädare". Varför heter då SD Sverige"demokraterna"? Ni kan ju ta bort ordet demokraterna eftersom ni är helt emot demokratin och inte tycker att folk ska få rösta som de vill.

Det är nuvarande regering som gör något. Utöver gränskontrollerna så är det 21 punkter som kommer implementeras den närmaste tiden. När det var Reinfeldt som styrde tillsammans med SD som stördparti så öppnades dörrarna på vid gavel. Jag röstar på ett parti som förespråkar reglerad invandring och inte några öppna dörrar. De som har dörrarna mest öppna är C och MP.

Jag tycker att människor som kommer hit ska få ett värdigt mottagande och det är svårt att lyckas med när det kommer 10.000 i veckan. Därför skulle Danmark under en kort period kunna stänga sina gränser så vi hann jobba ifatt. Men det enda danskarna erbjuder är hånflin eftersom de vill Sverige illa.

Lite motsägelsefullt blir detta ju dock när samtidigt Islamistpartiet (MP) sitter i nuvarande regering. Det får det att vända sig i magen för en f.d sosse. Men förhoppningsvis slängs snart terroristvurmarna ut från Rosenbad på sina bara arslen.
Citera
2015-11-13, 18:21
Medlem
Hat volymerna av asylsökande ökat eller minskat sen gränskontrollerna?
Citera
2015-11-13, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 36th
Hat volymerna av asylsökande ökat eller minskat sen gränskontrollerna?
I stort sett oförändrade, speciellt om man tar hänsyn till den gradvisa ökning som redan såg ut att föreligga före beslutet. Migrationsverket rapporterar återigen statistik på sin hemsida.
Senast redigerad av lebensmuede 2015-11-13 kl. 18:23. Anledning: grammatik
Citera
2015-11-13, 18:25
Bannlyst
Citat:
Så nu är allt mitt fel? Du menar också att alla som inte röstar som du gör är "landsförrädare". Varför heter då SD Sverige"demokraterna"? Ni kan ju ta bort ordet demokraterna eftersom ni är helt emot demokratin och inte tycker att folk ska få rösta som de vill..

Lugna ned dig.

Du är alltså någon tomte som röstar på 7-klövern, ställer till med fortsatt katastrof för Sverige, tar givetvis inte ansvar själv utan skyller på Sveriges grannländer . 7-klövern, alltså, det mångkulturella landets begåvningsreserv Danmark kom med ett bra svar, "detta har ni bäddat för själva". Invällare hade aldrig rört sig genom Danmark om det inte var för 7-klöverns signalpolitik för första början.

För Danmark! Vårt broderland. Och det totalitära, det vet vi att det är ni som står för.
Citera
2015-11-13, 18:28
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:

Det fetade är så uttjatat och felaktig som det kan bli! Om nu hela, djävla EU kan bryta mot det ena regelverket, efter det andra, så varför skulle Sverige i en tid av oerhörd nöd, inte kunna sätta stopp och helt resolut bara stänga gränserna helt för asylsökanden? Självklart kan vi detta, men regeringen med svetsarn i spetsen anser att Sverige är det enda landet som behöver upprätthålla dessa lagar, regler och förordningar. Han är helt urblåst - tror sig vara en stor statsman som reser världen runt och syns i både allvarliga och mindre allvarlig media - men i Sverige syns han då fan inte till, den fega sopan!

Är det något land som följer och/eller har följt Dublinförordningen, hela tiden - tror inte det...
Citera
2015-11-13, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kan du beskriva vilka hinder som föreligger som gör att även tågbolagen inte kan omfattas av det transportöransvar som gäller inom flyget? Ingen utan ID nekas ombordstigning i Danmark, vad är konstigt med det?

Tråden handlar om gränskontroll så vi kan väl ta och avsluta det allmänpolitiska meningsutbytet med att mindre antal invandrare i kommunerna betyder mindre utgifter.

Jag har inte talat om för dig vad du får eller inte får rösta på, därmed har jag uttryckt att den politiska linje som du har valt har resulterat i att vi idag måste kontrollera vem som reser in i Sverige ifrån våra grannländer. Du är direkt medansvarig anser jag.

Nej, jag är inte direkt ansvarig för den politik som bedrivs. Jag är nämligen inte politiker och än mindre minister. Jag är inte beredd att avskaffa demokratin för att vi ska få annan invandringspolitik i Sverige. Invandringspolitiken går att lösa inom de demokratiska partierna och man behöver alltså inte sätta JÅ som diktator över Sverige för at lyckas med det. Du är ansvarig för att vilja avskaffa demokratin i Sverige. Undrar just hur många procent i Sverige som håller med dig!

Nu är gränskontroller införda och snart kommer 21 punkter implementeras. Både regeringen och oppositionen säger att mer behöver göras utöver gränskontoroller och 21 punkter. Mer kommer alltså hända, och i och med det så kommer SD:s existensberättigande att minska och de kommer få pyspunka.

Det är bra att vi infört gränskontroller eftersom det blir mer ordning och reda i systemet. ID-kontroll på alla som går ombord på färjor i Tyskland och Danmark innebär att färre kommer den vägen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in