2015-11-12, 20:46
Medlem
cheringens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Landsaho9
Nja, kanske inte som barn, men åtminstone som ungdomar.
Faktum är att i många län i Sverige så är man ungdom fram till att man är 26-27, det kan man tillexempel se när man ska använda färdmedel och annat, att upp till 26 i vissa län tex gör att man kan åka på ungdomskort, och det tycker jag är bra.

Jag tror att ungdomens åren slutar någonstans runt just 26-27, och då är det kanske lite väl att se 25 åringar som barn, men det är också viktigt att komma ihåg att många av dessa människor helt enkelt ser lite äldre ut än vad dom är, och det är också något man måste ta in när man sitter där och funderar "hmm, hur gammal är den här flyktingen egentligen, är han verkligen 17" tex, och då kan man komma fram till att ja, det kan han mycket väl vara. Tror heller inte på att ifrågasätta personer, utan man ska utgå ifrån att sanningen kommer fram direkt från personerna ifråga och sedan får man rätta sig därefter. Hur skulle samhället se ut om vi ifrågasatte människor hela tiden, var finns tilliten?

Ja herre min....I Sverige på 30-40-talet var du vuxen nog att lämna barndomshemmet, ut och söka tjänst för att försörja dig som 12-åring. Idag klarar sig fan inte en 25-åring sig utan att hänga mor i kjolarna. Bedrövligt är vad det är!
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Situationen är ju långt ifrån en katastrof för ALLA. Bara de som är lönarbetare och betalar kalaset.

Situationen är inte alls långt ifrån en katastrof för alla. Det är en katastrof för 95% av landets befolkning. Resterande trillar feta pengar in i fickan på och sedan blir det white flight till ett varmt och härligt land långtifrån förstörda och svinkalla Sverige.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av clappen
Det är väl bättre att dom ligger på gatan i det land dom söker asyl i? Än att vara papperslösa i ett land där dom inte vill söka asyl? Eller är du en sån där rasist som inte vill ha invandrare till Sverige?

Bättre att ligga på gatan än ett tältläger och mat för dagen i närområdet?
Citera
2015-11-12, 20:48
Medlem
Bara 3 år kvar till Sverigedemokraterna får egen makt i Sveriges riksdag.
Sedan åker packet ut för gått. Börja packa väskan, Aschmed.
Citera
2015-11-12, 20:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av En.Sann.Neger
Bättre att ligga på gatan än ett tältläger och mat för dagen i närområdet?

Såvitt jag vet så ligger inte asylsökare på gatan. Däremot många hemlösa svenskar och romer som måste göra det. Asylsökare behandlas som prinsar i Sverige.

Tycker vi ska fylla på ännu fler invandrare. Om det inte finns plats tycker jag att vi ska tvinga på 87% av Sveriges befolkning invadrare i hemmet.
Citera
2015-11-12, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Är det medmänskligt att bjuda in folk till landet när det inte finns boende till dem? Det tycker då inte jag. Mottagandet ska vara värdigt och det är inget värdigt i att låta folk ligga på gatan.

Det är detta som är omöjligt för en vanlig skattebetalare att förstå. Sverige anses vara bunden att ta emot hur många "flyktingar" som helst. Vi kan aldrig förneka någon. Vi är bundna vid internationella avtal.

Men andra länderna - borträknat Tyskland - KAN tacka nej till samma flyktingar. De är också bundna av samma avtal - men de säger nej ändå, eftersom de inte vill ha samma sorts kaos i sina länder som Sverige och Tyskland har nu.

Sverige och Tyskland VÄDJAR och moraliserar och ANSER att även de andra länderna inom EU BORDE följa reglerna.

Men till och med Danmarks statsminister har gått ut och sagt att Danmark INTE kommer att införa gränskontroller. Hur mycket Sverige sen än önskar eller anser att det vore det bästa.

Danmark måste nämligen tänka på sina EGNA invånare istället för unga män från Afganistan, Eritrea etc..

Jag vill höra svetsaren kalla Danmarks statsminister för "rasist"
Citera
2015-11-12, 20:52
Medlem
MADs avatar
Jag reste runt i Baltikum i somras och det finns ju hur mycket tomma hus och lägenheter som helst. Varför inte börja flytta flyktingar dit? Vi kan ju hjälpa till att rusta upp hus, då det garanterat är betydligt billigare än att bygga nytt i Sverige.
Citera
2015-11-12, 20:56
Moderator
OYs avatar
Citat:
Det är detta som är omöjligt för en vanlig skattebetalare att förstå. Sverige anses vara bunden att ta emot hur många "flyktingar" som helst. Vi kan aldrig förneka någon. Vi är bundna vid internationella avtal.

Men andra länderna - borträknat Tyskland - KAN tacka nej till samma flyktingar. De är också bundna av samma avtal - men de säger nej ändå, eftersom de inte vill ha samma sorts kaos i sina länder som Sverige och Tyskland har nu.

Sverige och Tyskland VÄDJAR och moraliserar och ANSER att även de andra länderna inom EU BORDE följa reglerna.

Men till och med Danmarks statsminister har gått ut och sagt att Danmark INTE kommer att införa gränskontroller. Hur mycket Sverige sen än önskar eller anser att det vore det bästa.

Danmark måste nämligen tänka på sina EGNA invånare istället för unga män från Afganistan, Eritrea etc..

Jag vill höra svetsaren kalla Danmarks statsminister för "rasist"

Det är inte alls omöjligt att förstå. Svensken i gemen tror fortfarande att våra politiker, statstelevision och stora dagstidningar är synonymt med sanningen. Tror du på dem när de säger att vi är förbundna att följa internationella avtal så har du gått på deras lögner.

Vad ska det internationella samfundet göra om vi vägrar alla utlänningar som vi inte vill ha här ett inresetillstånd, ska de sätta oss i ett fängelse eller stämma oss för avtalsbrott?
Citera
2015-11-12, 20:58
Medlem
Citat:
Attendos chef, Henrik Borelius, jublar. Attendo driver HVB-hem för ensamkommande flyktingbarn - en lysande affär. Nu ska Attendo börsnoteras. Efter börsnoteringen kommer Borelius privata aktier att vara värda en bit över 300 miljoner kronor.

Och det kommer mer..

Situationen är ju långt ifrån en katastrof för ALLA. Bara de som är lönarbetare och betalar kalaset.

Han kommer inte jubla så länge till eftersom boendeformerna för ensamkommande kommer ändras om någon månad eller två. Då blir det stödboenden istället för HBV-hem för de flesta ensamkommande.
Citera
2015-11-12, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Landsaho9
Håller med dig fullt ut, vi måste samarbeta tillsammans med stornationer inom EU såsom Danmark och Tyskland, och se till att fylla dessa EU länder med så många flyktingar som möjligt, det är humanitet och att bry sig om människor som flyr förtryck och krigets helvete.

Då säger vissa "ja men då kanske vi svenskar är minoritet i vårat eget land om ett antal år", nej, eftersom att när man har fått asyl, och blivit godkänd, så är man svensk , med andra ord finns det ingen minoritet, alla är svenskar då, och det tycker jag känns bra. Jag tror inte på gränser och att skilja människor från varandra, samhörighet och samarbete är a och o för ett välfungerande samhälle.

Ditt resonemang angående att vara svensk haltar. Om du flyttar till Saudi och mot all förmodan skulle få Saudiskt medborgarskap, är du saudier då? Där råder Sharialagar, delar du de värderingarna? Politiska partier, fackföreningar, strejkrätt är inte tillåtna. Kvinnor har inga rättigheter och står under männens förmyndarskap. Dödsstraff med halshuggning för män och arkebusering för kvinnor tillämpas. Du kan få dessa straff för bl a "trolldom och magi". Det finns ingen religionsfrihet.

DELAR DU DESSA VÄRDERINGAR?

Ja, då är du en äkta saudier (frånsett ditt avvikande utseende) annars är du svensk med saudiskts medborgarskap! Tror du att dessa människor bara kastar sina värderingar på sophögen när de kommer till Sverige? Det är som upplagt för kulturkrockar. Visst, en liten del av de som kommer flyr faktiskt från ovanstående värdering och de anpassar sig mer än gärna till svensk kultur. Men den stora massan, faktiskt cirka 80% behåller sina värderingar och vill införa dem i landet de kommer till.
Därför så kommer det aldrig att bli "samhörighet och samarbete" med dessa grupper. En fin och underbar tanke, men inte mer än det! En tanke!
Senast redigerad av Dramig 2015-11-12 kl. 21:09.
Citera
2015-11-12, 21:00
Medlem
Citat:
Det är väl bättre att dom ligger på gatan i det land dom söker asyl i? Än att vara papperslösa i ett land där dom inte vill söka asyl? Eller är du en sån där rasist som inte vill ha invandrare till Sverige?

De får gärna komma enligt mig, men det ska vara ett värdigt mottagande. Snart kommer vintern och då vill i alla fall inte jag ha folk liggandes utomhus och frysa ihjäl. Dessutom, vad är det för fel på Tyskland? Tyskland är ett större land som säkert har större möjligheter att skaffa fram boenden.
Citera
2015-11-12, 21:02
Bannlyst
Citat:
Såvitt jag vet så ligger inte asylsökare på gatan. Däremot många hemlösa svenskar och romer som måste göra det. Asylsökare behandlas som prinsar i Sverige.

Tycker vi ska fylla på ännu fler invandrare. Om det inte finns plats tycker jag att vi ska tvinga på 87% av Sveriges befolkning invadrare i hemmet.

Nu citerade jag ju ditt inlägg. Does not compute...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in