2015-11-11, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melankoli12
Det sydligaste landet i världen Chile når antarktis är det ju ingen som vill åka till ? Vafan kommer alla just till NÄSTAN det nordligaste landet sverige?
Bidragen, bidragen och åter bidragen. Danmark har nyligen halverat sina, och plötsligt vill nästan inga migranter registrera sig där, utan skanderar MALMÖ, MALMÖ, MALMÖ! Gissa varför?

Men om vårt system kollapsar finns det snart inte längre några bidrag att dela ut, ens till svenskarna. Sverige borde ju tänka på sin egen befolkning i första hand, men något obegripligt svenskt "självhat" tycks ha bedövat befolkninge, vilket även utlandet uppmärksammat och kommenterat. Nu vaknas det dock upp men klockan är en minut i tolv. Islamisterna har fått in sin armé redan - gömd bland migranterna -, oavsett vad vi gör NU, pga att gränskontrollerna upprättas FÖR SENT. Stackars naiva djäfla regering och dumsvenskar som inte protesterat...
Citera
2015-11-11, 22:30
Medlem
dannees avatar
Har vi ens tillräckligt med personal inom polis å tull för att ha en ordentlig gränskontroll?
Misstänker att det blir något halvdant.

Så länge som moderaterna vägrar å fälla regeringen önskar jag att flykting tasnumin ökar ännu mer. Vi behöver en rejäl kollaps av välfärden för att opinionen ska vända, speciellt gällande kvinnor.
Citera
2015-11-11, 22:31
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PartyTintin
Nej det kommer inte ske! Danmarks premiärminister har redan sagt att de inte tänker stänga gränsen så länge Sverige inte gör det!

Inte i dagsläget kanske, men det kommer ske så småningom.
Citera
2015-11-11, 22:31
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av echox
Tullen & Co måste vara överförtjusta.

Äntligen lite chans att få lite övertid.., och inte bara migrationsverket.
(gör sig bra till Julshoppingen)
Citera
2015-11-11, 22:32
Medlem
Heta news nu på bl.a. BBC World om Sveriges gränser.

Kommer Danmark göra slag i saken imorgon också?
Citera
2015-11-11, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Om jag ska åka till Danmark eller in till Sverige igen, räcker det med körkort eller måste jag ha pass?

citat: Resa inom Norden
Vid resor inom Norden krävs inte pass för svenska medborgare. Du bör ändå ha med dig giltig legitimation för att styrka din identitet, bland annat om du tar in på hotell, campingplats eller liknande.

Länk: https://polisen.se/Dalarna/Service/Pass-och-id-kort/Fakta-om-pass-och-nationellt-id-kort/
Citera
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannee
Har vi ens tillräckligt med personal inom polis å tull för att ha en ordentlig gränskontroll?
Misstänker att det blir något halvdant.

Så länge som moderaterna vägrar å fälla regeringen önskar jag att flykting tasnumin ökar ännu mer. Vi behöver en rejäl kollaps av välfärden för att opinionen ska vända, speciellt gällande kvinnor.

M vägrar fälla regeringen, eftersom de saknar stöd för sitt utan SD. SD vill man inte ha att göra med, då de ogenerat beter sig som pajasar mot kvinnor, mot alla generellt, som inte tycker som de. Det går inte an i Sverige. SD skulle varit smartare, men de kom från gatan, och är väl snart där igen.
Citera
Medlem
Stantormans avatar
Ett godkänt nationellt id kort tror jag räcker för svenska medborgare. https://sv.wikipedia.org/wiki/Nordiska_passunionen
Citera
Medlem
Stakeholders avatar
Trodde nog att dom skulle vänta till efter Nobelfesten. Nu blir det väl bara centern, miljöpartiet och kommunisterna som får smörja kråset.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Portarna har inte stängts om du nu har fått för dig det. Gränskontroller innebär inte stängda gränser, det är viktigt att veta i sammanhanget

Om åtgärderna inte påverkar migranttrycket så är allt detta ett enormt misstag av regeringen.
Då har man bara blivit rasister utan att komma ut som tillräckligt handlingskraftig inför 2018.

Att de kommer göra för lite och för sent låter iofs som det mest sannolika scenariot.
Citera
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Äntligen lite chans att få lite övertid.., och inte bara migrationsverket.
(gör sig bra till Julshoppingen)

Räcker inte. Personalstyrkan är dimensionerad efter fredliga tider, gränslösa.
Citera
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
De flyktingar eller andra som inte har giltiga identitetshandlingar kommer att avisas från gränsen.
Det har jag svårt att tro, rätten att söka asyl bygger inte på innehavet av ett pass, tvärtom, det faktum att du saknar pass visar ju just hur förföljd du är. Gissa varför alla har 'tappat' sina pass, men inte sina iPhones.
Därav min tidigare fråga om vad det egentligen betyder att införa gränskontroller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in