2015-11-10, 22:44
Medlem
Håller på att köpa nya glasögon och hamnade efter en del googlande på https://www.eyerim.se där jag hittade det jag sökte och skickade iväg en beställning. Dock vid en närmare titt så inser jag att denna sida kanske inte är helt legitim, är det någon som håller med mig i misstanken eller har hört något om denna sida?

Verkar vara ett start-up bolag i Slovakien delägt av något bolag som heter Neulogy Ventures.
http://neulogy.vc/eyerim

Pengarna är redan dragna på kortet så det är väl oavsett redan försent eller ska man försöka häva köpet?
Citera
2015-11-11, 02:43
Medlem
Tjingens avatar
Känns som det är en 50/50 hemsida, aldrig hört talats om den förr.
Kollade http://www.scamadviser.com/check-website/eyerim.se och det visar att den ska vara legit, men sen såg jag att de har även domänen .com och .sk och där berättar hemsidan att den webbshoppen bara funnits i 249 dagar och att den förväntas stängas ner efter 366 dagar.
Det är bara att vänta och se, inget du kan göra åt de nu.
Kom ihåg att alltid kolla upp hemsidorna innan du beställer
Citera
2015-11-21, 18:41
Medlem
Bara för att klargöra så fick jag tillbaka pengar så det är nog inga konstigheter om någon undrar framöver. Snabba svar från deras support på svenska.
Citera
2016-04-11, 23:15
Medlem
Mina Rayban jag köpte därifrån var definitivt fake.
Fick dock pengarna tillbaks vid retur.
Citera
2016-05-11, 00:08
Medlem
overnormals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onegiantleap
Mina Rayban jag köpte därifrån var definitivt fake.
Fick dock pengarna tillbaks vid retur.

Hur kom du fram till att de var fake, om jag får fråga?

__________________________________________________ _____________________________________

Har själv beställt härifrån. återkommer med en utvärdering av min beställning under nästa vecka.
Citera
2016-05-27, 15:44
Medlem
overnormals avatar
UPDATE: Min produkt Rayban RB2140 polariserade

Fick mina glasögon idag den 27/5 och de beställdes den 10/5
Leveranstiden var på 4-14 dagar.

Lådan ser onekligen äkta ut, matt-grå färg med ett klistermärke från luxottica med glasögonens specifikation samt streckkoder. Ett eyerim klistermärke med deras info finns även.

fodralet är det bruna med den svarta loggan, ray-ban ingraverat i knappen. Känns som kvalite och är mycket enkel att öppna.

I fodralet

En plastficka på ena bågen, och vid sidan putsduken samt den lilla broschyren inplastad i tillsammans. Glasögonen har tyngden som ett par rayban samt metallen i bågarna. Glasögonen har den klassiska böjen precis som de ska ha, även texten i bågarna stämmer överrens med klistermärket på kartongen. Det lilla RB märket i vänster lins är inte inristat så att man känner det, det har gjorts med laser.

Är väldigt säker på att de är äkta.

EDIT: Stavfel
Citera
2016-08-05, 19:10
Medlem
Jag köpte mina solglasögon från Eyerim.se och fick varan efter cirka en vecka. Det var min kompis som tipsade mig om sajten; så jag gick väl i hans fotspår och köpte ett par likadana brillor.

Nåväl, när jag googlade runt så började man undra om produkten verkligen var äkta. Så jag tog mig till en optiker för att få svar på detta och fick besked om att det var äkta mottagna solglasögon. Men där tog det inte stopp - så jag gick till en annan optiker och fick samma svar. Så jag känner mig väldigt nöjd.

Eyerim syns ju med bland andra företag hos Pricerunner osv så det måste ju vara ett seriöst företag. De har support på svenska dessutom
Senast redigerad av AndrewJackson 2016-08-05 kl. 19:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in