2005-11-03, 19:31
Medlem
Truxas avatar
Jag menar att Gamlestan är värst.

Jag har aldrig varit med om mera avskum på ett och samma ställe.
Ingen av dom andra stadsdelarna med erkända problem kan mäta sig med Gamlestan, när det gäller kriminalitet och allmänt svineri.

Vad tycker ni? Har jag åt helvete fel?

Vilken stadsdel vill ni nominera till en förstaplats?
Citera
2005-11-03, 19:33
Medlem
johanbtks avatar
Jag bor visserligen inte i Göteborg, men eftersom att skabbigheten i ett område är direkt proportionell mot antalet blattar så skulle jag vilja säga bergsjön.
Citera
2005-11-03, 19:36
Medlem
Mockens avatar
Gamlestaden är nog den värsta stadsdelen som du säger. Det är lugnare i Angered och Bergsjön. Tynnered kan vara lite äckligt också ibland.
Citera
2005-11-03, 19:42
Medlem
Truxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanbtk
Jag bor visserligen inte i Göteborg, men eftersom att skabbigheten i ett område är direkt proportionell mot antalet blattar så skulle jag vilja säga bergsjön.

I så fall så hävdar sig Gamlestan bra i konkurensen!
Citera
2005-11-03, 20:07
Medlem
EvilEyes avatar
Kamratgården
Citera
2005-11-03, 20:35
Medlem
Acklacks avatar
Om det är nån som undrar så är de officiella stadsdelarna:
Askim
Backa
Bergsjön
Biskopsgården
Centrum
Frölunda
Gunnared
Härlanda
Högsbo
Kortedala
Kärra-Rödbo
Linnéstaden
Lundby
Lärjedalen
Majorna
Styrsö
Torslanda
Tuve-Säve
Tynnered
Älvsborg
Örgryte

Enligt www.goteborg.se

Själv skulle jag nog lägga min röst på antingen Backa, Frölunda eller Tynnered. Det pga av läget kombinerat med tråkig bebyggelse. Miljonprogram som varken är nära hav,centrum eller natur.
Citera
2005-11-03, 20:41
Medlem
CharlieRs avatar
Jag gillar Gamlestaden faktiskt.
Biskops/Länsmans är värst. Iofs är mina erfarenheter begränsade till liftande mitt i nätterna.
Citera
2005-11-03, 21:34
Medlem
Truxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acklack

Själv skulle jag nog lägga min röst på antingen Backa, Frölunda eller Tynnered. Det pga av läget kombinerat med tråkig bebyggelse. Miljonprogram som varken är nära hav,centrum eller natur.

Nja... Vissa delar av Frölunda är ju RIKTIGT exklusiva, och havet ligger ju bra nära. Men området runt torget är väl inte så roligt.
Citera
2005-11-03, 21:35
Medlem
speedracers avatar
det är väl inget fel på bergsjön. :b
Citera
2005-11-03, 21:36
Medlem
Truxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
Jag gillar Gamlestaden faktiskt.
Biskops/Länsmans är värst. Iofs är mina erfarenheter begränsade till liftande mitt i nätterna.

LIFTAR DU RUNT I DOM HÄR STÄLLENA? PÅ NATTEN?

Respekt!
Citera
2005-11-03, 21:41
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truxa
LIFTAR DU RUNT I DOM HÄR STÄLLENA? PÅ NATTEN?

Respekt!
Ja.. En kväll förra året, vid den här tiden, blev jag lämnad ensam vid centralstationen och blev då helt förkrossad, då jag var mycket full. Min före detta, som jag skulle sovit hos, sprang iväg utan mig och jag bodde just då hos honom och hade ingen annanstans att sova. Några tjejer i sextonårsåldern övertygade mig att jag skulle åka med på fest vid Friskväderstorget, och det gjorde jag. Innan hade jag ringt en kompis som bor ute på Hisingen (långt bort som fan), och han hade sagt att jag eventuellt kunde sova hos honom. Jag hinner vara på festen någon timma, då han ringer och säger att han kan möta mig i stan om en halvtimma.. Så jag promenerar glatt iväg till spårvagnen enbart för att inse att nästa spårvagn gick om en timma.
Så liftar in till stan med någon blatte (givetvis, det finns knappt några vita där). Jag är nervös och full och ledsen och röker upp två paket cigg (som var hans) på vägen in till stan. Någonstans vid en parkeringsplats, jag minns inte riktigt vart, men innan Götaälvbron, stannar han och tänker knulla med mig. Så jag börjar gråta och övertygar honom om att jag har hiv. Till slut skiter han i det och jag klarar mig undan med lite blåmärken och rivsår. Till slut möter jag min killkompis, i alla fall.
Citera
2005-11-03, 21:42
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedracer
det är väl inget fel på bergsjön. :b
Njae.. Faktiskt inte. Jag har bott på Galileis Gata och det var rätt lugnt, förutom då de hade hundkrig eller vad fan de kallar skiten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in