Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2015-11-09, 23:18
Medlem
max02s avatar
Tjena. Vi är några grabbar som ska åka långt för att se kvalet nu i helgen. Vi behöver nånstans att ställa bilen i närheten av arenan så vi kan promenera. Vi kommer behöva ha bilen parkerad till runt 24:00.

Några idéer/tips?

Ha de / Tony
Citera
2015-11-09, 23:21
Medlem
AIKDaniels avatar
Antingen tycker jag att ni kan ställa er runt Råsunda, om det finns plats, annars har ni runt Ör också där det ändå relativt ofta finns plats.
Citera
2015-11-09, 23:24
Medlem
max02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIKDaniel
Antingen tycker jag att ni kan ställa er runt Råsunda, om det finns plats, annars har ni runt Ör också där det ändå relativt ofta finns plats.

Hur mycket tar de i timmen?
Citera
2015-11-09, 23:34
Medlem
FolkeBiras avatar
Det finns gratis parkering på en del gator i Sundbyberg men då får ni traska en bit, orkar ni inte det så parkera runt Råsunda(vägen) eller Näckrosen där brukar det finnas plats men det kostar dygnet runt. Parkeringsbolagen vet när det är tillställningar på Friends så det är bäst att ni betalar och står lagligt! Minns inte hur mycket det kostar dock.

Edit: Som ovannämnd skrev så ligger Ör i Hallonbergen ochså bra till.
Senast redigerad av FolkeBira 2015-11-09 kl. 23:38.
Citera
Medlem
M-9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av max02
10 kr i timmen är jag 99% säker på. Finns en bra parkering vid Örsvängen, sen går ni bara runt Råstasjön.
Senast redigerad av M-9 2015-11-09 kl. 23:37.
Citera
Medlem
AIKDaniels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av max02

I Råsunda/solna har jag för mig att du står helt gratis på helger, vissa platser kanske du behöver betala för men tror aldrig att jag har betalat då jag stått inom de områdena.

Platsen i Ör vågar jag inte säga vad de tar i timmen, om du ska stå där i 24h så rekommenderar jag dock runt solna trakten
Citera
2015-11-09, 23:44
Medlem
FolkeBiras avatar
Citat:
I Råsunda/solna har jag för mig att du står helt gratis på helger, vissa platser kanske du behöver betala för men tror aldrig att jag har betalat då jag stått inom de områdena.

Sedan i Maj 2012 kostar det dygnet runt i Solna.

https://www.solna.se/sv/om-solna/nyheter-om-solna/nya-parkeringsavgifter-i-solna/
Citera
2015-11-09, 23:48
Medlem
AIKDaniels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FolkeBira
Sedan i Maj 2012 kostar det dygnet runt i Solna.

https://www.solna.se/sv/om-solna/nyheter-om-solna/nya-parkeringsavgifter-i-solna/

Känns extremt konstigt då jag aldrig fått en p-bot i Solna då jag stått där på vardagar efter kl 17.00 samt på helger.
Kanske bara haft riktigt flax då.
Citera
2015-11-09, 23:53
Medlem
FolkeBiras avatar
Citat:
Känns extremt konstigt då jag aldrig fått en p-bot i Solna då jag stått där på vardagar efter kl 17.00 samt på helger.
Kanske bara haft riktigt flax då.

På vissa gator bötfäller dom endast dom som står olagligt eller på städdag, du har nog hittat en av dessa gator. Jag vet flera

Detta gäller absolut inte Råsundavägen. Det finns en hel del liknande gator i innerstan ochså
Citera
2015-11-09, 23:59
Medlem
AIKDaniels avatar
Citat:
På vissa gator bötfäller dom endast dom som står olagligt eller på städdag, du har nog hittat en av dessa gator. Jag vet flera

Detta gäller absolut inte Råsundavägen. Det finns en hel del liknande gator i innerstan ochså

Råsundavägen kring solna sol, runt Håkans bar har det aldrig varit något strul iaf
TS kolla runt dessa områden.
Citera
2015-11-12, 14:15
Medlem
max02s avatar
Tack så mkt för alla tips! Blir nog bra detta.
Citera
2015-11-12, 14:28
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Det finns gratis parkering på en del gator i Sundbyberg men då får ni traska en bit, orkar ni inte det så parkera runt Råsunda(vägen) eller Näckrosen där brukar det finnas plats men det kostar dygnet runt. Parkeringsbolagen vet när det är tillställningar på Friends så det är bäst att ni betalar och står lagligt! Minns inte hur mycket det kostar dock.

Edit: Som ovannämnd skrev så ligger Ör i Hallonbergen ochså bra till.

Vadå Ör i Hallonbergen? Det tillhör fan inte Hallonbergen så kom in e här och var sån!

Ör har en parkeringsvakt som bor på Logdansvägen och som åker minst 1 gång i timmen och kollar alla bilar. Men det finns en plats som hans bolag inte äger och det är den parkeringen jag ringat in på bifogade länken. Den äger Sundbybergs Stad och kan du få parkering där kan du stå en vecka utan att någon bryr sig.
http://i65.tinypic.com/2u8f6yu.png

Det är en bit att gå, runt Råstasjön, men det är en relativt trevlig promenad.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in