2015-11-10, 13:57
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reflector
Han gick till angrepp när han tog upp att KPT var kompis med Stefan Löfven. Detta är ett ganska elakt personligt påhopp.
På vilket sätt är det ett elakt personligt påhopp? Jimmie blir alltid anklagad för att vara kompis med de som vinner på flyktingmottagandet.
Citera
2015-11-10, 14:28
Medlem
varmluftsballongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supermuppen1
för i helvete, Sd har sagt att dom kommer stödja den regering som minskar invandringen i första hand.Alla som röstar på dom vet detta!

Innebär detta att även ett direkt Hitlerdyrkande, alternativt radikalt kommunistiskt parti även får stöd från flerfrågepartiet Sverigedemokraterna, så fort de rapar -stoppa invandringen-?
Citera
2015-11-10, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av varmluftsballong
Innebär detta att även ett direkt Hitlerdyrkande, alternativt radikalt kommunistiskt parti även får stöd från flerfrågepartiet Sverigedemokraterna, så fort de rapar -stoppa invandringen-?
Ja det räknar vi med,fast det kommer ju aldrig hända ändå.
Om nu Lo värnar arbetarna så borde ju dom stödja Sd istället .
Citera
2015-11-10, 15:05
Medlem
Citat:

Känner du till något sådant parti som sitter i Sveriges Riksdag?

Även om du hatar allt som har med SD att göra - antagligen för att du anser att alla ska få gilla olika eller dylik inkonskevent floskel - kan du ju försöka hålla diskussionen på en någorlunda mogen nivå.
Citera
2015-11-10, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oingoboingo

Även om du hatar allt som har med SD att göra - antagligen för att du anser att alla ska få gilla olika eller dylik inkonskevent floskel - kan du ju försöka hålla diskussionen på en någorlunda mogen nivå.
Blir lätt så när argumenten tar slut,Sd värnar om sina väljare tillskillnad från dom andra partierna.Dom vet att deras röster kommer ifrån en vilja att minska denna galna invandringspolitik som förpestar landet.
Citera
2015-11-10, 15:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Det hjälper ju föga om inte invandrarna får jobb eller hur?
Då ligger ju bara nivåerna still men ökar inte.

Att då dra in 90 miljarder gör ju bara kommuner och landsting fattigare, eller hur?

Du pratar i gåtor, menar du att de befintliga invandrarna inte skulle få jobb om SD styrde medan de skulle få jobb om S styrde? Vad är det som skiljer dem åt som skulle påverka där?

Vad är det du inte fattar? 90 miljarder är kostnader som aldrig skulle uppstå i SDs budget eftersom det är S som skulle importera (bokstavligen) dessa kostnader under styret. Vad menar du med att landstingen påverkas?

Citat:

Du drar ner nivån med dina töntiga kommentarer, lite kvalité, tack?
Senast redigerad av Majoris 2015-11-10 kl. 15:53.
Citera
2015-11-10, 15:56
Medlem
AA-suiteds avatar
Vi ska öppna våra hjärtan men vi måste ha våra ögon öppna också. Den repliken gillade jag.
Citera
2015-11-10, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
LO basen stod bara och skrek och hånflinade, när han blivit motbevisad så började fläsket gapa samma saker ånyo, nej LO gjorde bort sig!

Håller med Thorwaldsson gjorde en svag insats när det gällde påståendet om budgeten.
Alla som är lite pålästa vet att SD tar pengar från kostnader från asylansökan och flyktinginvandring och lägger det på annat.

Däremot var Thorwaldsson skicklig när han bemötte Åkessons argument ang uteslutningar,
tror inte Åkessons hade förutsett det.
Citera
2015-11-10, 16:36
Medlem
varmluftsballongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oingoboingo

Ni (du) kan ju fortsätta med att argumentera om att jag hatar SD, fast jag aldrig sagt att jag gör det. Sedan fortsätter det eviga med att tala om för mig vem jag är, vad jag tycker och vilka värden jag har. Då slipper vi ju prata om Sverigedemokraterna. Tackar för epiteten. Oväntat -men mycket moget.
Citera
2015-11-10, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av balansPrio
Håller med Thorwaldsson gjorde en svag insats när det gällde påståendet om budgeten.
Alla som är lite pålästa vet att SD tar pengar från kostnader från asylansökan och flyktinginvandring och lägger det på annat.

Däremot var Thorwaldsson skicklig när han bemötte Åkessons argument ang uteslutningar,
tror inte Åkessons hade förutsett det.
Jo fast Sverigedemokraternas uteslutningar är väl av godo?.
Lo utesluter jo enbart för att nån är aktiv sverigedemokrat,vilket jag inte har någon synpunkt egentligen, så länge det inte är olagligt får dom väl göra som dom vill. Bara dom har stake att säga att dom inte vill ha några sverigedemokrater alls då.
Sverigedemokraternas enda misstag är att dom implementerade nolltolerans mot tveksamma rasistiska uttal vilket är lite löjligt.
Senast redigerad av supermuppen1 2015-11-10 kl. 16:47.
Citera
2015-11-10, 17:26
Medlem
Thorwaldsson fick första OCH sista ordet ! - SVT i ett nötskal

Åkesson var rejält på hugget och man kan lugnt säga GAME OVER för Thorwaldsson

Åkesson välkommnar X antal tusen nya SD anhängare från LO
Citera
2015-11-10, 17:29
Medlem
Tydligen så betyder "detta kommer att hända" samma sak som "Om jag får bestämma, kommer detta att hända" i SD-kyrkan. Låt mig testa lite JÅ-retorik.

"Om jag fick bestämma, skulle alla SDare genomgå Scientologikyrkan-avprogrammering"
!=
"Alla SDare kommer att genomgå Scientologikyrkan-avprogrammering"

"Om jag får bestämma kommer du att ge mig din bil gratis"
!=
"Du kommer att ge mig din bil gratis"

"Om jag får bestämma, kommer SD åka ur Riksdan imorgon"
!=
"SD kommer åka ur Riksdan imorgon"

Nej, jag tror varenda människa i Sverige över 5 år och som inte lider de psykologiska sviterna av en hjälmlös motorcykelfärd i 150 km rakt in i en bergsvägg ser att JÅ:s ständigt upprepade försvar var infantilt och pinsamt att lyssna på från en vuxen man. Jag vred mig nästan lite av genans men även av en slags empati för att han hamnat i en situation i livet där han står och finner sig mitt i att medvetet försvara lögner som han själv tycker är oerhört tunna. Av allt bottenlöst skitsnack som ingår i den etablerade politiken så är det väl ett symptom så gott som något annat på ett ofriskt samhälle att de som kritiserar etablissemangets fördummande retorik är de som är värst på det.

Utöver det tyckte jag mig se tendenser till aggression i honom och vid några tidigare gånger sedan hans tillfrisknande som jag inte tror tjänar partiet.
Senast redigerad av Herbert.Spencer 2015-11-10 kl. 17:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in