2015-11-09, 23:28
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PicCoLini30
Du har helt fel!

Intrycket var att Thorwaldsson stod gormade och avbröt jimmi gång på gång, kunde inte förmå att jimmi skulle äga upp honom i varenda fråga!! Man behöver inte Thorwaldsson eminenta kunskap att förstå att han sitter jävligt risigt till när hans chef löfen håller på att söndra Sossarna parti ner till botten

Intrycket var att LO sökte svar, medan SD nonchalant angrep frågeställaren. Det bekymrar inte SD-fotfolket, som tror att det är så svensken gillar att representeras.
Citera
2015-11-09, 23:29
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stackoverdose
Min åsikt är raka motsatsen. Jag förstår till 100% hur en person som Thorwaldsson kan bli ledare för en organisation som LO.
Han skyr inga medel, spelar fult och grisar sig till framgång. Kan verkligen se honom träna härskartekniker för att använda dom på interna rivaler. Han framstår som en äcklig människa.

Han ville bara ha svar på sina frågor. Det var Åkesson som var öppet aggressiv. Om SD-fotisarna inte förstår att väljarna måste få svar, blir det ned till 0,5 procent nästa val.
Citera
2015-11-09, 23:30
Medlem
Jessica.Amins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ130
Vi andra såg att Jimme var aggressiv, sliten, blek och hålögd. Antingen problem med spelmissbruket igen, eller fortfarande.

Vet inte om ni SD-anhängare förstår att ska man locka folk utanför sekten måste man svara på frågor, se fräsch ut, inte angripa, inte attackera. LO framstod som seriöst oroliga och engagerade, SD som en sekt för redan övertygade där man helt frankt tror att framgång bygger på att försöka lura sig till makt. Man vill ha LO-väljarna men kapa deras branscher och sänka a-kassan. Fungerar ju inte.

Exakt Torwallson hade me sig hela deras fucking budget o påpeka att de vill sänka a-kassan o ta dessa pengar från välfärden från våra pensionärer o barn samtidigt som man vill skapa en otryggare o omänskligare värld o samtidigt som man inte vill att invandrare ska få komma hit o bygga sverige i de här tråkiga kulturella landskapet

Jimmie hade budgeten framför sig men neka endå att de vill kapa a-kassa o ta pengarna från de fattigaste i landet
Citera
2015-11-09, 23:30
Medlem
blue_no1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stackoverdose
Min åsikt är raka motsatsen. Jag förstår till 100% hur en person som Thorwaldsson kan bli ledare för en organisation som LO.
Han skyr inga medel, spelar fult och grisar sig till framgång. Kan verkligen se honom träna härskartekniker för att använda dom på interna rivaler. Han framstår som en äcklig människa.

Gissar att han tagit Lo:s pengar för att åka till thailand eller afrika för att våldta pojkar oxå, han verkade som en sån person..
Citera
2015-11-09, 23:33
Medlem
Citat:
Vi andra såg att Jimme var aggressiv, sliten, blek och hålögd. Antingen problem med spelmissbruket igen, eller fortfarande.

Vet inte om ni SD-anhängare förstår att ska man locka folk utanför sekten måste man svara på frågor, se fräsch ut, inte angripa, inte attackera. LO framstod som seriöst oroliga och engagerade, SD som en sekt för redan övertygade där man helt frankt tror att framgång bygger på att försöka lura sig till makt. Man vill ha LO-väljarna men kapa deras branscher och sänka a-kassan. Fungerar ju inte.

Kan man inte diskutera fakta istället för att hålla på med den här typen av halmgubbar? Jag röstar inte på SD men är övertygad om att svenska LO-medlemmar faktiskt är en grupp människor SD genuint prioriterar. De vill generellt sett ta resurser från invandring och ge till svensk arbetarklass. Det är förmodligen just därför de är relativt populära bland LO:s medlemmar. Kan det inte vara så enkelt?
Citera
2015-11-09, 23:33
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:

Åkesson var inte aggressiv. Han hade rätt, och det är inte samma sak som att vara aggressiv. LO framstod däremot som troll - typ GIILAB. Nedvärdera inte LO-väljarna. Att angripa någons utseende, som du gör, är bara ofräscht.
Senast redigerad av Flashsmash 2015-11-09 kl. 23:35.
Citera
2015-11-09, 23:34
Medlem
Abalams avatar
Önskar att JÅ steppade upp lite och visade aningen mer aggressivitet utan att hamna på fettsäckens nivå. Dock helt okey från Jimmie då han gjorde det som krävdes för att vinna debatten.

Citat:
Ursprungligen postat av Jessica.Amin
Smart o ta 900 miljarder från pensionärer från dagis o från skoler.

Var ska de pengarna sedan hamna kanske i Jimmie Åkesson o hans vänners fickor?

900 miljarder?
Du är underhållande i alla fall.
Citera
2015-11-09, 23:34
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProfessorSlusk
Min favorit var när Åkesson pekade på SDs egna motion och kallade det för ohederlig tramspropaganda. Stod ut som det enda ärliga Åkesson verkar det som. Vilka andra partiledare står och säger att "det går att diskutera vad som är fakta". Nej Jimmie, det är precis det som är poängen med fakta - det är på ett visst sätt eller så är det inte på ett visst sätt.

Det här tillsammans med att SD nu visat att vad dom menar med "hjälpa på plats" alltså innebär att dela ut flygblad för att snacka skit om Sverige. Vet inte riktigt vad TS syftar på med "vinner" men det var starkt jobbat av SD att lägga korten på bordet på det här sättet.

Ja. Väl formulerat. LO kan tids nog komma åt det här bluffgänget.
Citera
2015-11-09, 23:36
Medlem
Citat:

Tss, du snackar om sekten SD.. Sekten LO och S försvar du dock!
Missförstå mig inte, stommen i S och LO är arbetare, de har min respekt. Eliten, Thorwaldsson och Löfven däremot, personer som dem har jag ingen respekt för.

Tycker du att LO framstod som "seriöst oroliga och engagerade" borde du ta dig en funderare. De kör inte med något annat än gammalt ohederligt fulspel, vilket Åkesson synar.
Ja, Åkesson visade ovanligt mycket känslor, men det kan jag ändå ha förståelse för när man får chansen att debattera någon som Thorwaldsson.

Vad grundar du påståendet att Åkesson skulle vara spelberoende på? Sluta med försök till karaktärsmord.

Åkesson svarade på frågorna och kritiken, det gjorde inte Thorwaldsson.

Och innan du avfärdar min kritik, har aldrig röstat på SD, så du behöver inte oroa dig för att jag är med i SD sekten.
Citera
2015-11-09, 23:36
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosebud
Kan man inte diskutera fakta istället för att hålla på med den här typen av halmgubbar? Jag röstar inte på SD men är övertygad om att svenska LO-medlemmar faktiskt är en grupp människor SD genuint prioriterar. De vill generellt sett ta resurser från invandring och ge till svensk arbetarklass. Det är förmodligen just därför de är relativt populära bland LO:s medlemmar. Kan det inte vara så enkelt?

SD blåser LO-folket, de bryr sig inte om dem. De är valboskap. Det enda som betyder något för SD är att hata invandrare (och kvinnor). Därför röstar man med dem som man tror vill stoppa invandringen. Om det innebär att man samtidigt sänker a-kassan, tar bort välfärden och gör det svårt för LO-folket bryr SD sig inte om. Så nej, dina väl valda formuleringarn går inte hem. SD-bluffen synad.
Citera
2015-11-09, 23:38
Medlem
Citat:
Han ville bara ha svar på sina frågor. Det var Åkesson som var öppet aggressiv. Om SD-fotisarna inte förstår att väljarna måste få svar, blir det ned till 0,5 procent nästa val.

Vad skulle SDare inte fått svar på menar du?

Tycker du verkligen att Thorwaldsson framstår som hederlig?
Citera
2015-11-09, 23:38
Medlem
Bodickers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oldtimedrunk
Vad spelar snacket om siffror i välfärden för roll när den politik som förs nu kommer att krossa allt vad välfärd heter.
Tyckte Åkesson var bättre än förväntat och visade t o m lite aggressivitet. Mer hetsiga hårda debatter tack! Linda inte in orden, passion!!
Ganska lustigt att reportaget med de 4 LO-anslutna, var noga att påpeka att ingen av dom var SD:are. Garanterat att minst 2 av dom var det, men vem fan vågar säga det i TV, då lär de bli uteslutna på studs.

Spännande tider lever vi iaf i

Tänkte samma sak. Inte ens jag hade stått i SVT och sagt att jag röstar på SD. Eller kanske, jag vet inte. HAde nog försvunnit en del kontakter och vänner, Arbetsgivare, fack och blivande arbetsgivare hade blivit nervösa, för att inte säga diktatoriska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in