2015-11-09, 23:08
Medlem
PicCoLini30s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ130
Ingen tv-tittare bryr sig om tiden. Intrycket var att SD inte vill svara på frågor om sin politik. Detta tar LO-folket, och andra, med sig. SD hade chansen, sumpade den. Vad annat var att vänta?

Du har helt fel!

Intrycket var att Thorwaldsson stod gormade och avbröt jimmi gång på gång, kunde inte förmå att jimmi skulle äga upp honom i varenda fråga!! Man behöver inte Thorwaldsson eminenta kunskap att förstå att han sitter jävligt risigt till när hans chef löfen håller på att söndra Sossarna parti ner till botten
Citera
2015-11-09, 23:14
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matthew_Hopkins
Har du ett tics att du måste lägga till en nolla? Du har gjort det både på miljarderna och din IQ.

Efter att ha sett Aktuellt ställer jag mig frågan hur Thorwaldsson kan vara ledare för LO?
Han framstod som en fullkomlig pajas.
Citera
2015-11-09, 23:19
Medlem
Jessica.Amins avatar
Smart o ta 900 miljarder från pensionärer från dagis o från skoler.

Var ska de pengarna sedan hamna kanske i Jimmie Åkesson o hans vänners fickor?
Citera
2015-11-09, 23:21
Medlem
stpungens avatar
Citat:
Ingen tv-tittare bryr sig om tiden. Intrycket var att SD inte vill svara på frågor om sin politik. Detta tar LO-folket, och andra, med sig. SD hade chansen, sumpade den. Vad annat var att vänta?

Nu har jag nyss lyssnat på debatten, (egentligen är jag bara trött på dravel) och jag kan inte för mitt liv förstå hur någon kan tycka att Åkesson förlorade, han var kanske inte strålande men han vann klart, nu är jag bara en vanlig människa som vill ha raka och okomplicerade frågor och svar, och dom levererade Åkesson..jag är helt övertygad om att dom flesta svenskar tycker som mig..
Citera
2015-11-09, 23:21
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PicCoLini30
Du har helt fel!

Intrycket var att Thorwaldsson stod gormade och avbröt jimmi gång på gång, kunde inte förmå att jimmi skulle äga upp honom i varenda fråga!! Man behöver inte Thorwaldsson eminenta kunskap att förstå att han sitter jävligt risigt till när hans chef löfen håller på att söndra Sossarna parti ner till botten

LO försökte få svar, Åkesson gick till attack i stället. Fel taktik.
Citera
2015-11-09, 23:22
Medlem
mr.demons avatar
Jimmy piller ser sliten ut. Men en härlig debatt. Precis så som det ska vara, osvenskt och aggressivt.
Citera
2015-11-09, 23:23
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Grejen är att SD inte vill ha enorm invandring (du kanske har missat det).

Utan invandring sparar man bland annat dessa 90 miljarder. Vi här kan dra det igen om du KPT och Sjöstedt inte begriper.

KPT och Sjöstedt begriper nog men väljer falskspel, synd att såna som du går på det.

Hur många ska SD kasta ut? Det får vi aldrig svar på, inte heller hur det ska gå till. Om man vill skära ned på vård och skola och behålla sina medborgare är det konstigt att dra in på välfärden. Det är något som inte stämmer här, vad kan det vara?
Citera
2015-11-09, 23:23
Medlem
ProfessorSlusks avatar
Min favorit var när Åkesson pekade på SDs egna motion och kallade det för ohederlig tramspropaganda. Stod ut som det enda ärliga Åkesson verkar det som. Vilka andra partiledare står och säger att "det går att diskutera vad som är fakta". Nej Jimmie, det är precis det som är poängen med fakta - det är på ett visst sätt eller så är det inte på ett visst sätt.

Det här tillsammans med att SD nu visat att vad dom menar med "hjälpa på plats" alltså innebär att dela ut flygblad för att snacka skit om Sverige. Vet inte riktigt vad TS syftar på med "vinner" men det var starkt jobbat av SD att lägga korten på bordet på det här sättet.
Citera
2015-11-09, 23:25
Medlem
Citat:
Ja, 900 miljarder vill man spara på välfärden. LO: Varför vill ni spara 900 miljarder just nu? SD: Det ska vi inte, det stämmer inte. LO: Men här står det ju i din motion? SD: …

Nu behöver SD gå ut och berätta vad de vill, tydligt. Inte böla som förlorare.

90 miljarder. Inte 900 miljarder, sheez.

Visst förstår du att SD vill spara dessa 90 miljarder på kommunerna via kraftigt reducerad invandring och inte på den traditionella välfärden (skola, vård, omsorg)? Utan invandring skulle givetvis kommuneras kostnader vara mycket mindre - förmodligen långt mindre än de 90 miljarderna SD vill spara.

Jag håller med om att man kan ifrågasätta huruvida SD verkligen skulle kunna spara dessa pengar från ett år till nästa - de flyktingar vi tagit emot försvinner ju inte även om vi stänger gränserna i morgon så det väcker frågetecken. (Fast å andra sidan lär ju inte SD få makten 2016 heller). Jag tycker att Thorwaldsson och LO spelar politiska spel här och tar sina medlemmar för idioter - fakta är att SD's budget förmodligen skulle leda till BÄTTRE villkor till de flesta svenska arbetare än socialdemokraternas. Det man KAN kritisera SD för ur fackligt perspektiv är möjligtvis deras brist på internationell solidaritet och humanism. Sedan får väl LO:s medlemmar själva avgöra hur de ser på fackföreningsrörelsens ansvar nationellt kontra internationellt. Till skillnad från Thorwaldsson så tycker jag faktiskt att det är en ganska komplex fråga.
Citera
2015-11-09, 23:25
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Mycket bra debatt, jag har aldrig sett Jimmie så taggad och alert - mer sånt!

Vi andra såg att Jimme var aggressiv, sliten, blek och hålögd. Antingen problem med spelmissbruket igen, eller fortfarande.

Vet inte om ni SD-anhängare förstår att ska man locka folk utanför sekten måste man svara på frågor, se fräsch ut, inte angripa, inte attackera. LO framstod som seriöst oroliga och engagerade, SD som en sekt för redan övertygade där man helt frankt tror att framgång bygger på att försöka lura sig till makt. Man vill ha LO-väljarna men kapa deras branscher och sänka a-kassan. Fungerar ju inte.
Citera
2015-11-09, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
Efter att ha sett Aktuellt ställer jag mig frågan hur Thorwaldsson kan vara ledare för LO?
Han framstod som en fullkomlig pajas.

Min åsikt är raka motsatsen. Jag förstår till 100% hur en person som Thorwaldsson kan bli ledare för en organisation som LO.
Han skyr inga medel, spelar fult och grisar sig till framgång. Kan verkligen se honom träna härskartekniker för att använda dom på interna rivaler. Han framstår som en äcklig människa.
Citera
2015-11-09, 23:27
Medlem
ProfessorSlusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stpungen
Nu har jag nyss lyssnat på debatten, (egentligen är jag bara trött på dravel) och jag kan inte för mitt liv förstå hur någon kan tycka att Åkesson förlorade, han var kanske inte strålande men han vann klart, nu är jag bara en vanlig människa som vill ha raka och okomplicerade frågor och svar, och dom levererade Åkesson..jag är helt övertygad om att dom flesta svenskar tycker som mig..
Hur tänker du nu? Åkesson, till skillnad från Thorwaldsson, slutade svara på frågorna efter typ den första och började gå till personangrepp istället. Tvivlar på att svenska folket tycker som du. Kanske var femte. Kanske.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in