Flashback bygger pepparkakshus!
2008-06-06, 22:44
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny Crockett
Men håll käften, ok? Eller tillför diskussionen något vettigt...
Ok, du har fattat alltså! Dåså...
2008-06-06, 22:49
Medlem
cheeffs avatar
Citat:
rapportera gärna när folk dör
Tråden handlar väl om dom som ligger inför döden? Iaf ta ett chillpill så blir det nog bra...

Har tyvärr inte läst igenom tråden på ett tag nu så kanske upprepar mkt... Men såg iaf Patrik för några veckor sedan i tidningen säga att behandlingen mot cancern gick "bra". Tar nog det med en nypa salt. Han såg jävligt härjad ut (gör nog vem som helst under cancerbehandling) men det var nåt med bilden som fick mej att tro att det var kört... ingen gnista i honom eller nåt.
Tråkigt med Paul Newman också...

Men vilka gammla rävar börjar bli riktig gammla nu? Så gammla så att..ja ni ve
2008-06-07, 01:33
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cheeff
Tråden handlar väl om dom som ligger inför döden? Iaf ta ett chillpill så blir det nog bra...

Har tyvärr inte läst igenom tråden på ett tag nu så kanske upprepar mkt... Men såg iaf Patrik för några veckor sedan i tidningen säga att behandlingen mot cancern gick "bra". Tar nog det med en nypa salt. Han såg jävligt härjad ut (gör nog vem som helst under cancerbehandling) men det var nåt med bilden som fick mej att tro att det var kört... ingen gnista i honom eller nåt.
Tråkigt med Paul Newman också...

Men vilka gammla rävar börjar bli riktig gammla nu? Så gammla så att..ja ni ve
Ett par bubblare som jag vill lägga till på listan är följande:

Jesse Helms - Avancerat slutstadium av Alzheimers

Joseph Fritzl = Är tydligen så pass skröplig att han numera inte ens kan äta själv. Lägg därtill till i princip samtliga av hans medfångar som mer än gärna skulle vilja puckla ihjäl honom, så frågan är väl snarare om han hinner dö av taskig hälsa innan han hinner bli mördad?
2008-06-07, 05:56
Medlem
Andy Pandys avatar
Citat:
Jesse Helms - Avancerat slutstadium av Alzheimers
Nej, vaskulär demens. Se:
http://www.newsobserver.com/politics/v-print/story/424539.html
Å andra sidan är artikeln drygt två år gammal, så om han var diagnostiserad redan då och inte har dött än, skulle jag vilja säga att det är jämna pengar på att han överlever de närmaste sju månaderna också. Om vi nu diskuterar i termer av odds i dödsspelet. Förvisso är han döende, dock.
2008-06-07, 06:05
Medlem
Andy Pandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Karln är 83 år, det är helt naturligt att dö i den åldern. Skönt om han slipper plågas och ligga några år som ett kolli på ett sjukhus.

Vafan är grejen med att tro att kända personer är odödliga? Bara på FB barn, bara på FB...
Vet inte vem det är som tror att kändisar är odödliga. Inte jag i alla fall. Jag tycker det är trist med Newman dels för att jag beundrar hans insatser som skådespelare, dels för att han faktiskt fortfarande är (eller i alla fall tills helt nyligen var) verksam.
Jag kan hålla med om att det finns något löjligt över att folk, utan att själva vara bekanta med en sedan länge pensionerad kändis, plötsligt gråter blod när han eller hon dör. Men den trenden finns ju överallt, inte bara på FB.
2008-06-07, 21:23
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Pandy
Nej, vaskulär demens. Se:
http://www.newsobserver.com/politics/v-print/story/424539.html
Å andra sidan är artikeln drygt två år gammal, så om han var diagnostiserad redan då och inte har dött än, skulle jag vilja säga att det är jämna pengar på att han överlever de närmaste sju månaderna också. Om vi nu diskuterar i termer av odds i dödsspelet. Förvisso är han döende, dock.
Hoppsan! Vasculär demens var det visst. Så klanatigt, visste att det var någonting åt det hållet då symptomen är ganska snarlika.

Förreste så är det ingen som hört något om Juan Antonio Samaranch på sistone eller? Han börjar väl bli rätt gammal vid det här laget?

Samtliga Pantertanterna lever otroligt nog förtfarande, men det lär väl vara rätt dåligt ställt med de flesta av dem vid det här laget?

Hursomhelst så tror jag de kolar i följande ordning:

Estelle Getty (Sophia Petrillo) - Är redan nu *väldigt* sjuk i långt framskriden Alzheimers.

Betty White (Rose Nylund) - Äldst i gänget och inte så väldigt aktiv på sistone.

Rue McClanahan (Blanche Devereaux) - Förvisso yngst i gänget men vill minnas att hon haft bröstcancer.

Beatrice Arthur (Dorothy Zbornak) - Verkar vara vis fortsatt god vigör, trots sin ålder.

De två sistnämnda är det nog rätt jämt skägg mellan egentligen, den ene är äldre, men den andre har haft en allvarlig sjukdomshistoria.
2008-06-07, 21:32
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Hoppsan! Vasculär demens var det visst. Så klanatigt, visste att det var någonting åt det hållet då symptomen är ganska snarlika.

Förreste så är det ingen som hört något om Juan Antonio Samaranch på sistone eller? Han börjar väl bli rätt gammal vid det här laget?

Samtliga Pantertanterna lever otroligt nog förtfarande, men det lär väl vara rätt dåligt ställt med de flesta av dem vid det här laget?

Hursomhelst så tror jag de kolar i följande ordning:

Estelle Getty (Sophia Petrillo) - Är redan nu *väldigt* sjuk i långt framskriden Alzheimers.

Betty White (Rose Nylund) - Äldst i gänget och inte så väldigt aktiv på sistone.

Rue McClanahan (Blanche Devereaux) - Förvisso yngst i gänget men vill minnas att hon haft bröstcancer.

Beatrice Arthur (Dorothy Zbornak) - Verkar vara vis fortsatt god vigör, trots sin ålder.

De två sistnämnda är det nog rätt jämt skägg mellan egentligen, den ene är äldre, men den andre har haft en allvarlig sjukdomshistoria.

Rose Nylund har en roll i Glamour. Vi ligger iofs efter här i Sverige men de som visas nu spelades in 2007 och hon ser då oförskämt fräsch ut med tanke på vilken ålder hon uppnåt eller som JAG tycker hon bör ha uppnåt - har alltid sett ut som 80 typ. Och avslöjandet om att jag råkar titta på Glamour kan ni alla glömma - kom ihåg resten bara.
.
2008-06-07, 22:19
Medlem
Andy Pandys avatar
Citat:
Jag trodde att hon redan hade vandrat vidare! Fast Lewy Body demens är det, om jag ska vara petig en gång till (och Wikipedias uppgifter är riktiga). Samma demensvariant som drabbade både nationalekonomen Robert Heilbroner och, om jag minns rätt, medborgarrättsaktivisten Rosa Parks.

Citat:
Ett anmärkningsvärt faktum i sammanhanget är att Arthur är året äldre än Getty, trots att Getty spelade Arthurs mor i Pantertanter.
2008-06-08, 21:49
Medlem
Kingen_kings avatar
Verkar som att Swayze hänger med ett tag till... Han kan avskrivas från den här tråden eftersom han uppenbarligen inte ligger för döden längre.

http://www.expressen.se/noje/1.1191303/swayze-trotsar-cancern-atervander-till-jobbet
2008-06-09, 02:24
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Verkar som att Swayze hänger med ett tag till... Han kan avskrivas från den här tråden eftersom han uppenbarligen inte ligger för döden längre.

http://www.expressen.se/noje/1.1191303/swayze-trotsar-cancern-atervander-till-jobbet
Läs texten nogrammare, det står att han INTE är botad. Han försöker således lura/intala sig själv att han är friskare genom att jobba.
2008-06-09, 06:31
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Läs texten nogrammare, det står att han INTE är botad. Han försöker således lura/intala sig själv att han är friskare genom att jobba.
Läs texten löte noggrannare och förklara vart jag skrev att han var botad.
Han har läkarens tillåtelse eftersom han svarat på behandlingen över förväntan. Om man börjar spela in en ny tv-serie så ligger man inte för döden, att sen inte är friskförklarad är en annan sak.

Citat:
Enligt amerikanska medier svarar Patrick Swayze så positivt på behandlingen att han fått tillåtelse att påbörja inspelningen av den kommande tv-serien ”The Beast”.
2008-06-09, 08:29
Medlem
MissTakens avatar
Enligt den här artikeln så "förbereder han sig för döden" så med tanke på nya serien så är läget allvarligt men inte akut kanske..?

http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article2639117.ab
.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in