2008-05-18, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av namram
Hur står det till med Sven "Plex" Pettersson förresten? Han har väl slutat att kommentera starten av Vasaloppet och har dragit sig tillbaka.

Han var med i sändningen i år - även om det inte var starten. han såg ut och lät på samma sätt som han alltid gjort.
2008-05-18, 10:55
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Ser nu att att Ted Kennedy fått slaganfall, inte stroke: http://wwwc.aftonbladet.se/vss/teleg..._852__,00.html

Kan någon snabbt förklara skillnaden? Jag har trott att slaganfll ofta används som term istället för hjärnblodning (stroke).
2008-05-18, 13:19
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny Crockett
Ser nu att att Ted Kennedy fått slaganfall, inte stroke: http://wwwc.aftonbladet.se/vss/teleg..._852__,00.html

Kan någon snabbt förklara skillnaden? Jag har trott att slaganfll ofta används som term istället för hjärnblodning (stroke).

Nu är jag inte läkare, men det är samma sak...tror jag
2008-05-18, 13:33
Medlem
Grantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Nu är jag inte läkare, men det är samma sak...tror jag
http://sv.wikipedia.org/wiki/Stroke
"Slaganfall (även stroke, apoplexi eller slag), gemensamt namn på hjärninfarkt och/eller hjärnblödning."
2008-05-18, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bryggare bob
Han var med i sändningen i år - även om det inte var starten. han såg ut och lät på samma sätt som han alltid gjort.
Å fan. Då är det ingen fara på färde. Trevligt att ha legenden hos oss några år till.
2008-05-18, 21:30
Medlem
dino999s avatar
Såg nyss en lista på Hollywoodskådespelare som har toppat 90 år, flera av dem är jag faktiskt överraskad att se att de fortfarande är vid liv. Andra kunde jag inte tro att de var så gamla.

Karl Malden är 96 år gammal, Harry Morgan (Colonel Potter i "MASH") är 94.
Eli Wallach ("Den onde, den gode, den fule") är 92.
Olivia de Havilland är 91 och hennes syster Joan Fontaine är ett år yngre.
Kirk Douglas, Ernest Borgnine, och Zsa Zsa Gabor är alla 91.

Fler som fyllt 90: Lena Horne, George Gaynes (Lassard i "Polisskolan"), Mel Ferrer och John Forsythe (Blake Carrington i "Dynastin").
2008-05-18, 22:58
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dino999
Såg nyss en lista på Hollywoodskådespelare som har toppat 90 år, flera av dem är jag faktiskt överraskad att se att de fortfarande är vid liv. Andra kunde jag inte tro att de var så gamla.

Karl Malden är 96 år gammal, Harry Morgan (Colonel Potter i "MASH") är 94.
Eli Wallach ("Den onde, den gode, den fule") är 92.
Olivia de Havilland är 91 och hennes syster Joan Fontaine är ett år yngre.
Kirk Douglas, Ernest Borgnine, och Zsa Zsa Gabor är alla 91.

Fler som fyllt 90: Lena Horne, George Gaynes (Lassard i "Polisskolan"), Mel Ferrer och John Forsythe (Blake Carrington i "Dynastin").
Glöm inte heller Kevin McCarthy, Norman Lloyd, Robert Boyle, Gloria Stuart, Anita Page & Art Linkletter!

Bland musikerna har vi Tony Martin, Les Paul & Mitch Miler.

Ps: John Forsythe är dock fortfarande "bara" 89 Fyller senare i år. Ds:
Senast redigerad av Sonny Crockett 2008-05-18 kl. 23:03.
2008-05-19, 14:19
Medlem
terry_butchers avatar
Journalisten och TV-mannen Einar von Bredow död 76 år

http://hd.se/inrikes/2008/05/18/einar-von-bredow-doed/
2008-05-19, 15:51
Medlem
Åsa-Nietzsches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terry_butcher
Journalisten och TV-mannen Einar von Bredow död 76 år

http://hd.se/inrikes/2008/05/18/einar-von-bredow-doed/

Som för övrigt hade en fäbless för småflickor. Han inledde ett förhållande med en 15-årig tös när han var 50. Starkt jobbat av nån som såg ut som Ernst-Hugos bror. Samhället var lite mer tolerant mot Lolitakulturen på 70-/80-talet.
2008-05-19, 19:44
Medlem
Koen van Veltems avatar
Alice har redan loggat ut.

Hela diskussionstråden (eller vad di kaller´t) känns hopplöst självgod, som om man skulle garva åt den som dör. OK, möjligen är livet överreklamerat, men - å 2:dra sidan - blotta tanken att alla som någonsin hade levat skulle leva idag (hälften gör det)... Vämjelig, vederstygglig. Tänk efter en stund, Kjell-Urban: vore det i själva verket så djävla lattjo att träffa på din 346-åriga mormorsfarmorsfarbrors stryvfars älskarinna?... Nej, knappast. Låt liken ruttna i fred och låt oss göra någon meningsfullt av den korta tid vi sprattlar mellan vaggan och graven (på det sistnämnda stället får vi garanterat "frid", om inte förr).

En vis man har talat6
2008-05-19, 19:52
Medlem
Koen van Veltems avatar
Alice Herz Sommer och Johannes Heesters, båda födda 1903 (kolla Wikipedia): de kommer att överleva oss alla!
2008-05-20, 00:30
Medlem
Antevantes avatar
En bekant såg Åke Cato i Malmö gåendes med rullator.
Inte för att man ligger för döden i o m det, men någon som vet mer om hans hälsotillstånd?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in