2013-03-21, 18:41
Citat:
Inte ofta jag önskar livet ur kända svenskar men i fallet Stig Bergling så är han ett förbannat as som sålde ut sitt land och sedan kom tillbaka och var ynklig och patetisk när ryssarna varit taskiga mot honom (no shit, de kunde inte lita på någon som förått sitt eget land?). Då passade det minsan bra med svensk pension. Minns en intervju med honom strax efter att han återvänt då han fortsatte racka ned på Sverige efter det att han släppts. Han raljerade då över vilket underbart land Israel är och hur han planerade att sitta vid stranden i Tel Aviv och därmed slippa Sverige och "allas dömande blickar". Snacka går ju för kvar blev han det svinet.
Ursprungligen postat av Jeff-Pass
Stig Bergling, spionen? Jag kan meddela att Frank Gunnarsson, radioprofilen ondgjorde sig redan 1994 över att "en dösjuk spion får komma hem och leva gott i Sverige". Men han överlevde den gången (om nu Frank hade rätt i att han var så sjuk), men då var han 57. Den här gången har han hunnit bli 76 bast vilket ju är en lite mer "dödlig ålder" om man säger så.
Men en gammal spion....släng kadavret åt vargarna när han trillat av pinn, en sådan landsförrädare förtjänar väl ingen begravning av dignitet? Eller vad tycker Scrollock och Antevante? (Ni andra får gärna svara på frågan, men i egenskap av lång trogen tjänst på tråden frågar jag först och främst dem, inte mindre orkar jag ändå inte rabbla alla namn på alla som skrivit här det senaste året.
Men en gammal spion....släng kadavret åt vargarna när han trillat av pinn, en sådan landsförrädare förtjänar väl ingen begravning av dignitet? Eller vad tycker Scrollock och Antevante? (Ni andra får gärna svara på frågan, men i egenskap av lång trogen tjänst på tråden frågar jag först och främst dem, inte mindre orkar jag ändå inte rabbla alla namn på alla som skrivit här det senaste året.

Död åt spioner!! Eller nej förresten, låt honom sitta kvar och ruttna så som han är nu. Bergling förtjänar allt annat än ett värdigt avslut så låt honom sakta tyna bort i en förnedrande tillvaro.